fsx v1.1 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hei er det ulovelig og sniffe/logge sitt egent nettverk for beskyttelse? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Ja, vær forsiktig med det. I alle routere er det installert sniffing-detektorer som automatisk logger og rapporterer sniffing og ureglementert traikk til produsenten. Produsentene har igjen direkte kontakt med de fleste Europeiske og Asiatiske lands politimyndigheter. Hvorfor tror du DLD blir så mye omtalt i media? Jo, nettopp pga av denne sniff-loggingen! Vær forsikig! 2 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Ikke skrem gutten med tullet ditt... 5 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Dere må snakke seriøst!!! det er et spørsmål ikke noe troll! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Flytter denne til juss-delen så får du nok bedre svar. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Dersom du skal bruke dette til gode formål f.eks finne sikkerhetsfeil osv.. er det greit. Skal du derimot bruke dette for å snappe opp passord og div annet informasjon for også utnytte dette kan ikke være lovlig og blir sett på som datakriminell handling Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg tenkte og bruke det til gode formål og overvåke alle nettsider man går inn på og logger IP så jeg kan spere dem ute fra nettet vis en intrenger kommer Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Usikker på hva du mener her. Du ønsker å loggføre alt ut og inn av nettverket rett og slett? Prat i såfall med de hjemme før du går i gang med noe slikt. Dette krever også at du setter opp en egen datamaskin som før routeren på nettverket hvor det er to nettverkspunkter. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Seriøst svar: Bare skaff deg en brannmur, og ikke tenk mer på dette. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg mener vis noen kommer inn på nettet så vil jeg stenge dem ute fra nettet mitt. jeg har hørt om cain and abel men er ikke det ulovlig? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Cain & Abel fungerer ikke til dit formål. Bare skaff deg en brannmur på din datamaskin og alle dine problemer er løst. Er du ute etter for hele nettverket ligger et svar fra meg over. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Greit takk for hjelpen får sette passord på nettet da Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Har nå forstått at du er på jakt etter de som kobler seg opp mot ditt trådløse nett. Dette er noe helt annet en annen datamaskin i verden som prøver seg mot deg. Så spesifiser bedre. Det er uansett anbefalt å sette passord på trådløse nett. alle routere tilbyr dessuten i dag mulighet for å se hvem som er tilkoblet. Mange routere har også filtrering av hvem som skal få lov til å bruke det teådløse nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå