AnonymDiskusjon Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hei hei =) Jeg går rett på sak, jeg Ok, så jeg lå i sengen og halvsover/drømmer(?) - husker ikke helt. Plutselig hørte jeg noen si: "Liker du ikke det a? Det er jo sånn du vil ha det" og det hørtes ut som kjæresten min, MEN vi var IKKE under samme tak. På dette tidspunktet, var vi 1,5 t. fra hverandre... Litt etter at jeg hørte "stemmen", våknet jeg med øynene halvåpne og trodde at kjæresten min lå vedsiden av meg, så da drev jeg og snudde meg rundt og "lette" etter kjæresten min... hehe. Følte meg rimelig dum etterhvert ja. Tok flere sekunder før jeg skjønte at han faktisk ikke lå ved siden av meg. Noen som har opplevd noe lignende? Syntes dette var helt vilt... Postet av anonym: da017632fc873bf2297f8f9512e3389c Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Har ikke helt opplevd det samme, men regner med at du drømte. Jeg har selv våknet opp veldig forfjamset og "ikke forstått" at jeg drømte. Tror å huske at i det man våkner, så har man noe tilsvarende 1.5 i promille - uten at jeg kan vise til noen kilde. Lenke til kommentar
Nabaal Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Har ikke opplevd med kjæreste, men noe som har vridd på hjernen min helt at jeg tror jeg er i virkeligheten men egentlig så er jeg i en drøm. Og det kaller vi for Lucid dreaming. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Nei, jeg drømte IKKE, eller hadde LD. (Vet godt hva bevisst drømming er). Jeg var våken, og trodde at han lå vedsiden av meg... Postet av anonym: 37557c2c730832527f2bbf6716d5cb59 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg har opplevd lignende, men med mindre du fikk en telepatisk overføring av noe typen din gjorde akkurat samtidig så var det nok en drøm. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg har opplevd lignende, men med mindre du fikk en telepatisk overføring av noe typen din gjorde akkurat samtidig så var det nok en drøm. Fortell da vel! Var ikke en drøm, for rett etter at jeg skjønte at han ikke var der, så la jeg meg til å sove igjen. Postet av anonym: 37557c2c730832527f2bbf6716d5cb59 Lenke til kommentar
olealX Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Kanskje det er snakk om Lucid Dreaming, eller Bevisst Drømming. Du kan lese mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dream Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Det kan vel godt hende at du duppet av? Har drømt/innbilt meg mye rart når jeg halvsover.. Endret 9. juni 2011 av Quote Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Slikt skjer, jeg har nettopp vært på fjellet. Var ganskje sliten, og på vei nedover så jeg noe som jeg var 100% sikker på var en ugle, men var bare en stein. 2 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 @Anonym: Har flere ganger opplevd å våkne, og "ta med meg" ting inn i virkeligheten. Det kan være lyder, som fader ut faktisk relativt sakte etter at jeg har våknet og satt meg opp i sengen, og har til og med opplevd å se speilbildet av en drøm i min TV's glansede overflate noen sekunder etter jeg våknet. Det siste var rimelig spesielt... Grunnen til det er vel rett og slett at hjernen bruker noen sekunder på å stille seg om fra drøm til virkelighet om man våkner mens man er midt inne i en drøm. Det er også grunnen til at mange tror de har sett gjenferd og små grønne menn fra Mars stå ved sengen når de våkner, for så å plutselig bli borte. @Nabaal: Lucid dreaming er ikke å tro at man er våken, men å være bevisst over at det man opplever er en drøm uten å våkne, og dermed kunne styre drømmen akkurat slik man vil. Det har jeg opplevd én gang som jeg kan huske, og det var helt sært... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Det kan vel godt hende at du duppet av? Har drømt/innbilt meg mye rart når jeg halvsover.. Altså, klokken var rundt 23:00 da jeg la meg til å sove, og jeg våknet midt på natten rundt 03:00 tiden og trodde at kjæresten min lå ved siden av meg, så nei, jeg duppet jo ikke av... Postet av anonym: 37557c2c730832527f2bbf6716d5cb59 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 @Anonym: Har flere ganger opplevd å våkne, og "ta med meg" ting inn i virkeligheten. Det kan være lyder, som fader ut faktisk relativt sakte etter at jeg har våknet og satt meg opp i sengen, og har til og med opplevd å se speilbildet av en drøm i min TV's glansede overflate noen sekunder etter jeg våknet. Det siste var rimelig spesielt... Grunnen til det er vel rett og slett at hjernen bruker noen sekunder på å stille seg om fra drøm til virkelighet om man våkner mens man er midt inne i en drøm. Det er også grunnen til at mange tror de har sett gjenferd og små grønne menn fra Mars stå ved sengen når de våkner, for så å plutselig bli borte. @Nabaal: Lucid dreaming er ikke å tro at man er våken, men å være bevisst over at det man opplever er en drøm uten å våkne, og dermed kunne styre drømmen akkurat slik man vil. Det har jeg opplevd én gang som jeg kan huske, og det var helt sært... Helt vilt det siste du opplevde. Jeg hadde nok fått rimelig noia da. Men jepp, ganske så logisk forklaring du kom med. =) Postet av anonym: 37557c2c730832527f2bbf6716d5cb59 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Man kan fortsatt oppleve ting fra drømmen som virkelig i flere sekunder og opptil minutter etter at man har våknet/holder på å våkne... Lenke til kommentar
Special P Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Dersom du nekter for at du drømte, må det jo være en annen person. Jeg sitter pengene mine på en stor og skummel voldtektsmann. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Helt vilt det siste du opplevde. Jeg hadde nok fått rimelig noia da. Men jepp, ganske så logisk forklaring du kom med. =) Ja, hjernen vår er et mysterium... lever ofte sitt eget liv når vi lar den ta over ved å sovne og i det øyeblikket vi våkner så tar det litt tid for oss å ta over vår egen bevissthet igjen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Det er den draumen me ber på at noko vidunderleg skal skje. I halvsøvne kan ein høyre eller tru ein ser kva som helst. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det her forekommer alle i blant, dei fleste husker det ikke når dem våkner morgenen etterpå men det er et veldig kjent fenomen det kan sammenlignes med og snakke i søvne siden du er halveis ved bevisthet. Det forekommer ofte viss du legger deg og sovner litt for også bråvåkne av den oppfatning at noe mangler, eller det kan oppstå av et sterkt ønske som blir fremstimulert av den delen av hjerner som simulerer hendelser når du drømmer før du er kommet helt i drømmeland. FUNNY STUFF OR WAT Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Søvnparalyse? Nope. Søvnparalyse er jo når hjernen er våken mens kroppen fortsatt "sover" og ikke kan bevege seg, samt at man tror at noen er i rommet/hører lyder osv - hvis jeg ikke tar helt feil. Scary shit Postet av anonym: 37557c2c730832527f2bbf6716d5cb59 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå