Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Selger sex for sexens skyld

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er feminist, i den forstand at jeg er for like rettigheter for begge kjønn... og jeg er for bordeller, samt programmer for å forlate industrien...

Og jeg er nazist i den forstand at jeg er for å satse på teknologisk utvikling....

og jeg er mot jødeutryddelse, og krig og fred og sånnt... :whistle:

Feminisme er en ekstrem totalitær ideologi som ikke har noe som helst med likestilling å gjøre. De jobber kunn for særrettigheter for kvinner. Og da helst for uattraktive lesbiske kvinner.

Man kan ikke bare omdefinere en ideologi til sitt eget syn også si at man er for denne ideologien på de premissene...

- Det er feminister som har fått gjennom kjønnskvotering: det motsatte av likestilling

- Det er feminister som har sørget for kjønnspoeng for jenter i 139 fag (mens gutta får det i 2 fag på tross av at jentene står for over 60% av studiemassen i høyere utdanning): det motsatte av likestilling

- Det er feminister som har sørget for en likestillingslov med en formålsparagraf som "tar spesiellt sikte på å bedre kvinners stilling" og har en omvendt bevisbyrde: det motsatte av likestilling

- Det er feminister som har sørget for å diktere en kjønnsfordeling ovenfor ASA styrer: det motsatte av likestilling

- Det er feminister som har sørget for masser av særfordeler for jenter i høyere utdanning som jentedager, gratis laptop til jenter, 25000 kr til jenter som begynner på et studie, osv:det motsatte av likestilling

- Det er feminister som har sørget for gratis taxi for kvinner hjemm fra byen enkelte steder og spesielle parkeringsplasser kun for kvinner i enkelte parkeringshus: det motsatte av likestilling

- Det er feminister som sitter i LDO og enda ikke har sørget for å avskaffe den diskriminerende praksisen med værneplikt kunn for gutter: det motsatte av likestilling

- Det er feminister som har sørget for professorstillinger og forskningsstipender kunn for kvinner: det motsatte av likestilling

- Det er feminister som har oprettet krisesentere kunn for kvinner: det motsatte av likestilling

- Det er feminister som har sørget for at grunnskolen er blitt mer rettet mot ferdigheter som jenter er bedre på: det motsatte av likestilling

- Det er feminister som har kjempet framm at det brukes mest på kvinnehelse her i landet på tross av at det er menn som sliter mest med helsa (ta f.eks brystkreft vs prostatakraft): det motsatte av likestilling

- Det er feminister som har kommet med forslag om høyere aldersgrense for gutter for å ta lappen: det motsatte av likestilling

- osv. jeg kunne sikkert ha fortsatt i flere sider.

Og jeg kan vedde på at du ikke en gang kan finne en eneste særfordel feministene har kjempet for når det gjelder menn. Hva med f.eks å prøve å rette opp barnefordelingsstatistikken?

• Liker 4
Lenke til kommentar

Og jeg er nazist i den forstand at jeg er for å satse på teknologisk utvikling....

og jeg er mot jødeutryddelse, og krig og fred og sånnt... :whistle:

Good luck on that one...

Feminisme er en ekstrem totalitær ideologi som ikke har noe som helst med likestilling å gjøre. De jobber kunn for særrettigheter for kvinner.

Der tar du dessverre feil, det finnes i likhet med de fleste andre politiske tenkninger og vurderinger mange forskjellige innganger og syn på forskjellige løsninger på problemer og samfunnsmessige situasjoner. Feminismen finnes atpåtil spredt utover i forskjellige former over hele det politiske spektrum.

Og da helst for uattraktive lesbiske kvinner.

Jeg har aldri hørt om egne særrettigheter bare for uattraktive og/eller lesbiske.

Man kan ikke bare omdefinere en ideologi til sitt eget syn også si at man er for denne ideologien på de premissene...

Omdefinisjon ikke nødvendig, se ovenfor

- Det er feminister som har fått gjennom kjønnskvotering: det motsatte av likestilling

Ja, negativt, helt enig, men kan være nødvendig i perioder, i spesielle situasjoner og i forskjellige områder. Men sjeldent på permanent basis. There is more to the world than just black and white...

- Det er feminister som har sørget for kjønnspoeng for jenter i 139 fag (mens gutta får det i 2 fag på tross av at jentene står for over 60% av studiemassen i høyere utdanning): det motsatte av likestilling

De har helt klart en overvekt i jenteandelen, men innen noen studier har man ansett det som problematisk få jenter og man har ønsket å gi jenter et ekstra insentiv. Samme for guttene i de to fagene. Men jeg regner med at det er flere fag hvor det kunne vært godt av flere gutter og hvor man også burde gi insentiv...

- Det er feminister som har sørget for en likestillingslov med en formålsparagraf som "tar spesiellt sikte på å bedre kvinners stilling" og har en omvendt bevisbyrde: det motsatte av likestilling

Kvinners stilling trenger forbedring, men det går heldigvis i riktig retning.

- Det er feminister som har sørget for å diktere en kjønnsfordeling ovenfor ASA styrer: det motsatte av likestilling

Det har vel aldri vært likere der enn nå... Et problem med å IKKE ha en slik ordning for en overgangsperiode er at kvinner ikke får vist hva de kan ettersom mennene som sitter i styrene og i eierskapet ikke får sett at de kan gjøre en like god jobb. En periode med kvotering vil vise at kvinner kan og vil, dermed vil de senere bli inkludert UTEN kvotering.

- Det er feminister som har sørget for masser av særfordeler for jenter i høyere utdanning som jentedager, gratis laptop til jenter, 25000 kr til jenter som begynner på et studie, osv:det motsatte av likestilling

Dette er vel strengt tatt ting universitetene driver med, Universiteter stort sett ledet av menn?

- Det er feminister som har sørget for gratis taxi for kvinner hjemm fra byen enkelte steder og spesielle parkeringsplasser kun for kvinner i enkelte parkeringshus: det motsatte av likestilling

Jeg ser hvorfor, det er bare å se alle diskusjonene om voldtekt på forumet for å skjønne hvorfor...

- Det er feminister som sitter i LDO og enda ikke har sørget for å avskaffe den diskriminerende praksisen med værneplikt kunn for gutter: det motsatte av likestilling

Det jobbes med saken ser jeg stadig i nyhetene. Nå sist med forslag om arbeidsår for alle. Det er likestilling det. Helst ville jeg sett at vi gjorde pliktig verneplikt for alle og at militæret heller hentet de 10% de selv vil ha fra hele populasjonen fremfor 9% av guttene og den ene prosenten av jentene som vil. (Tallene er omtrentlige, jeg orker ikke å søke opp hvor mange det er fra hver kategori, jenteandelen er sikkert mindre, resten stemmer sånn nogenlunde, poenget er fortsatt det samme.)

- Det er feminister som har sørget for professorstillinger og forskningsstipender kunn for kvinner: det motsatte av likestilling

Professorer ansettes gjennom vurderingsbord av andre professorer. Diverse skildringer de siste årene av intrigene og kameraderiet i disse miljøene tilsier hvorfor dette er nødvendig ettersom det ikke nødvendigvis er de beste kandidatene som blir ansatt i dag. En oppløsning av gutteklubben grei KAN gi en løsning på dette, eller minske problemet. Damene får i hvert fall en mulighet til å vise hva de kan og om ikke annet fremme kanskje litt anderledes syn på senere ansettelseskomiteer.

- Det er feminister som har oprettet krisesentere kunn for kvinner: det motsatte av likestilling

Da har du ikke fått med deg siste nytt...

En ny lov fra 1. januar sier at både menn og kvinner har rett på tilbud fra krisesentre. Det spesifiseres også at tilbudene skal være fysisk adskilt, men det mangler en bedre utdypning av dette.

http://no.wikipedia.org/wiki/Krisesenter

Krisesentrene var fra før ikke påkrevd og to det var ofte frivillig drevet eller på lokalt initiativ. Det er nå blitt endret til å være lovpålagt og kommunedrevet:

Fra 1. januar 2010 blir krisesentertilbudet en lovpålagt oppgave i Norge. Loven pålegger alle kommuner i landet ansvar for å tilby sine innebyggere ett eller flere krisetiltak tilsvarende et godt utbygd krisesenter.

Samme kilde.

- Det er feminister som har sørget for at grunnskolen er blitt mer rettet mot ferdigheter som jenter er bedre på: det motsatte av likestilling

Definitivt et problem. Det er dog ikke slik at dette gjelder alle gutter og alle jenter. Jeg trivdes utmerket godt på den "feminiserte skolen" og jeg har sett mange jenter som har slitt med den. Dette er også problemer det jobbes med å løse, selv om det sikkert er en stund frem til vi får en skole som er tilpasse de INDIVIDENE som er teoretisk anlagt OG de INDIVIDENE som er praktisk anlagt. Uavhengig om det er snakk om gutter eller jenter...

- Det er feminister som har kjempet framm at det brukes mest på kvinnehelse her i landet på tross av at det er menn som sliter mest med helsa (ta f.eks brystkreft vs prostatakraft): det motsatte av likestilling

Det brukes vel strengt tatt mer på mannehelse... Med tanke på at det OMTRENT BARE er blitt forsket på f.eks hjerte og karsykdommer for menn, noe som de senere årene har visst seg å være vesensforskjellig for kvinner... Ja noen sykdommer på den ene eller andre siden blir prioritert, men jeg mistenker at du ikke finner noen signifikant overvekt til den ene eller andre siden.

- Det er feminister som har kommet med forslag om høyere aldersgrense for gutter for å ta lappen: det motsatte av likestilling

Beklager, men Jan Arild Ellingsen er ikke den første jeg anser som feminist... http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.6240273

- osv. jeg kunne sikkert ha fortsatt i flere sider.

Det kunne du helt sikkert...

Og jeg kan vedde på at du ikke en gang kan finne en eneste særfordel feministene har kjempet for når det gjelder menn. Hva med f.eks å prøve å rette opp barnefordelingsstatistikken?

Nei, men så har samfunnet stort sett vært en eneste stor særfordel for oss menn. Et samfunn som stadig mer nærmer seg equilibrium...

Men ja, barnefordeling kunne definitivt vært gjort mer variert... Der har jeg og min familie heldigvis vært flinke. Min bror bodde hos Mamma, jeg bodde hos Pappa. Min sønn bor hos meg og min datter bor hos min eks-kone. I begge tilfeller med HØY grad av samvær og hvor barna er sammen stort sett i alle sine våkne timer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da regner jeg med at du vil si det samme om Nazisme som om feminisme som ideologi?

Hvordan kan du si at en ideologi som kunn jobber for særfordeler for kvinner i et sammfund som akitvt diskrimminerer menn både gjennom lover og regler og gjennom politikk og praktisering av lover som i utgangspungtet skal være kjønnsnøytrale og hvor du ikke en gang klarer å komme på et eneste område hvor kvinner reellt diskrimmineres jobber for likestilling?

Og nei du er ikke for likestilling. Du har jo nå netopp forsvart messer av former av dirkriminering....

Sammfundet en eneste stor særfordel for menn? bevis det! Hvilke særfordeler får jeg som mann?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Da regner jeg med at du vil si det samme om Nazisme som om feminisme som ideologi?

Nei, det vil jeg ikke si. Jeg har faktisk problemer med å se at feminisme i det hele tatt er EN ideologi. Nazisme er ETT politisk syn som baserer seg på noen grunnforutsetninger og en bestemt politisk vinkling. Feminisme finner man i alle leire.

Hvordan kan du si at en ideologi som kunn jobber for særfordeler for kvinner i et sammfund som akitvt diskrimminerer menn både gjennom lover og regler og gjennom politikk og praktisering av lover som i utgangspungtet skal være kjønnsnøytrale og hvor du ikke en gang klarer å komme på et eneste område hvor kvinner reellt diskrimmineres jobber for likestilling?

Jeg kom med flere eksempler på jobber hvor kvinner reelt sett diskrimineres i posten min ovenfor.

Og nei du er ikke for likestilling. Du har jo nå netopp forsvart messer av former av dirkriminering....

Ja det har jeg, også med forklaring på hvorfor midlertidige tiltak som i et samfunn med 50%/50% maktstruktur for menn og kvinner ville vært diskriminerende, men som i et samfunn med diskriminerende sosiale strukturer kan og vil være likestillende tiltak...

Sammfundet en eneste stor særfordel for menn? bevis det! Hvilke særfordeler får jeg som mann?

Hvem har vært ledere? Hvem fikk først stemmerett? Hvem fikk først arverett? Hvem fikk først eiendomsrett? Hvem fikk først rett til å delta i politikk? Hvem fikk først rett til å regnes som mennesker? Hvem fikk lov til å ha jobb etter at de giftet seg? Hvem tjener prosentvis mer? Hvem har fler av ledende stillinger? Hvem blir voldtatt mest? Hvem er det flest av blant Norges fattige? Hvem blir sett på som hore hvis fler partnere enn X? Osv osv

• Liker 1
Lenke til kommentar

Igjenn. Hvilke særfordeler får jeg som mann?

Her er svaret på spørsmålet ditt, igjen, men heldigvis er det stadig færre særfordeler igjen i samfunnet for menn. Og forhåpentligvis er vi snart der at særfordelene for kvinner kan fjernes.

Hvem har vært ledere? Hvem fikk først stemmerett? Hvem fikk først arverett? Hvem fikk først eiendomsrett? Hvem fikk først rett til å delta i politikk? Hvem fikk først rett til å regnes som mennesker? Hvem fikk lov til å ha jobb etter at de giftet seg? Hvem tjener prosentvis mer? Hvem har fler av ledende stillinger? Hvem blir voldtatt mest? Hvem er det flest av blant Norges fattige? Hvem blir sett på som hore hvis fler partnere enn X? Osv osv

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at jeg har trukket den koblingen...

So what's the fucking point, exactly?

Det har vel værtet større problem med kvinner som ikke får jobb fordi de kanskje, muligens kan finne på å stifte familie i nærmeste fremtid.

Det kan nok være et irritasjonsmoment at kvinner venter med å bli gravide til dem får en fast jobb, ja.

Men jeg vil tro at de fleste arbeidsgivere forstår at ansetter dem en kvinne så får dem en person som jobber i halv stilling og er borte fra jobb halve tida.

Endret av Hippocleides
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Nei, disse horene må vekk, jeg var i byen rundt 02:30 på lørdagsnatt for å utføre noe, og vi passerte kløvergaten, da fulgte en hore etter meg, og skulle tilby et sextilbud. Ved krysset mot Nordnes, sto de tre horer og begynte å glo på oss, og lo. Videre forbi krysset, ned mot strandkaien, og videre langs gata, var det flere av dem. Det sto to horer ved en vegg, den ene lente seg inntil veggen og den andre begynte å massere puppene til hun som sto inntil veggen, i det øyeblikket vi passerte dem, så begynte de å le.

Det var flere unge nigerianske jenter her i 20års alderen, helt tragisk at de gjør dette. De burde skaffe seg et skikkelig liv. Men at de gjør dette gjerne for sexens skyld, pluss at de har blitt knult av halve byen gjør at jeg ser på dem med forakt. Det var et nederlag at jeg befant på det stedet og fikk se disse jentene og deres lavmål oppførsel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du har noen gode poenger som jeg tror ville blitt 100% bedre om du hadde brukt tre minutter på å lese TS-artikkelen

Jeg leste den artikkelen da den ble publisert jeg, mitt innlegg var ikke ett innlegg i deres debatt, men et innlegg som presenterte min mening, og illustrerte hvorfor min mening er slik dekket av et eksempel.

Dette er ikke første gangen heller, det var en annen episode tilbake i februar da jeg var i Oslo, og gikk langs Karl Johan, da sto de alle stasjonert langs gata.

Lenke til kommentar

Syns det er helt greit at noen velger å selge sex - de selger noe det er marked for. Idiotisk lov at det er forbudt å kjøpe sex, når det er noen som selger 'varen' helt frivillig.

Det som er ille er bakmennene som driver kjøp og salg av mennesker. Det var vel derfor loven kom - for å prøve å gjøre det vanskeligere å selge sex og dermed at bakmennene skulle tjene så lite at det ikke lønte seg - resultat: slutte å tvinge folk til denne handlingen her i Norge.

Selvfølgelig er denne loven feilslått og den underliggende årsaken til loven var å prøve å få dette salget bort fra gaten - de ville ikke se, bare gjemme det bort.

Feilslått og de klarer aldri å få slutt på prostitusjonen, ei heller bakmenn slik de holder på. Den eneste måten er å la kjøp være lovlig og tillate bordell - ordnede former og sikkert for både horer og kunder. Betaler % av lønn til leie, strøm, vakter/sikkerhet osv og resten går til den prostituerte. De bør betale skatt og de får samme rettigheter som alle andre i jobb. DA tror jeg man kunne blitt kvitt bakmenn så godt som mulig. Tror de fleste som kjøper sex hadde valgt bordell, der man vet jentene (å guttene) har det så godt som mulig og dermed blir det lite kunder igjen for horene til disse bakmennene og det lønner seg dårlig = bakmenn vil forsvinne (i alle fall i langt større grad enn idag)

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Samt gå etter hallikene til gatehorene i steden for kundene.

Den store skuffelsen for purken har vært at "hallikene" for nigerianske kvinner, har vist seg å være medsøstre som for det meste har hjulpet med tips og losjering, og ikke tatt seg noe særlig betalt.

Rart det der, hvordan virkeligheten ikke er så enkel som disse forstokkede klodrianene innbiller seg at den er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ok, innemarkedet er forskjellig fra gatemarkedet.

Beste måten å bli kvitt gatemarkedet? Styrke innemarkedet, hvor lovlige bordeller hadde så godt som eliminert "gate-hjørne horene".

Jeg har fulgt med på denne saken, og vet delvis hvordan de opererer. Du har rett i at lovlige bordeller vil samle horene inne på sentere. Dessuten så vil denne metoden gjøre det mye sikrere for horene uten at de risikerer å bli banket opp og voldtatt. Det vil også være mye mer hygienisk.

Hvis man skal ha ett sånt system så må man også ha et "horeregister" der man kartlegger horemiljøet, slik at man vet hvem som er hore, og dermed kan man kalle dem inn til undersøkelse hos legen.

Men egentlig så burde hele driten totalforbys, der hora må straffes for å besudle gatemiljøet, og hun må deporteres tilbake til det drittstedet hun kom fra (Nigeria).

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...