Gå til innhold

Hente pakke med toll - hvordan betaler jeg toll?

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg skal på posten i morgen og hente en pakke, denne er det toll på. Jeg har aldri betalt toll før så har noen sprsmål: - Hvordan skal jeg betale tollen ? Skal jeg betale på posten eller må jeg betale med kreditt kort på nettbank ellerno ??? Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det står på hentelappen at det må betales noe så betaler du på posten. Hvis ikke så får du eventuelt en giro.

Enten som et brev eller med pakken.

Dette er sikkert et veldig dumt spørsmål, men hvordan betaler man giro ??? Jeg er under 18 så har ikke kredittkort enda... Kan jeg eventuelt betale denne giroen på posten ???

Lenke til kommentar

Giro betaler man gjerne i nettbanken, det har ingenting med kredittkort å gjøre. Du kan også betale på posten, men det koster ekstra.

Ok, er ikke så flink på sånn. Har ikke nettbank enda heller. Hvor mye ekstra koster det å betale giro på posten ???

Lenke til kommentar

dog du er under 18, så du kan ikke sette deg i gjeld...

og de du skylder penger kan ikke kreve penga av deg :p

JA og med engang du er 18 så står det inkasso i panna på deg, du får ikke lån til hus, bil osv. Elendig at du engang gidder å nevne dette.

Lenke til kommentar

Hei!

Hvis posten har fortollet sendingen for deg er det akkurat som å hente en ordinær oppkravspakke. For din del vil det si at du må betale for å hente ut pakken, enten via bankkort (bankaxept/visa/mastercard) eller kontant.

Ta gjerne vare på kvitteringa noen måneders tid da det hender fra tid til annen at ei slik betaling faller ut av postens system og at de plutselig begynner å kreve deg for pengene. Like greit å betale med kort :)

Lenke til kommentar

Hei!

Hvis posten har fortollet sendingen for deg er det akkurat som å hente en ordinær oppkravspakke. For din del vil det si at du må betale for å hente ut pakken, enten via bankkort (bankaxept/visa/mastercard) eller kontant.

Ta gjerne vare på kvitteringa noen måneders tid da det hender fra tid til annen at ei slik betaling faller ut av postens system og at de plutselig begynner å kreve deg for pengene. Like greit å betale med kort :)

Jeg fikk et brev i posten for ca en uke siden der det sto om jeg ville betale toll, eller sende tilbake. Jeg sa jeg ville betale toll, er den fortollet da ??

Lenke til kommentar

dog du er under 18, så du kan ikke sette deg i gjeld...

og de du skylder penger kan ikke kreve penga av deg :p

JA og med engang du er 18 så står det inkasso i panna på deg, du får ikke lån til hus, bil osv. Elendig at du engang gidder å nevne dette.

Feil det er ikke anledning til å stifte gjeld før man fyller 18, og det er den du skulle skylde sitt ansvar at dette ikke skjer. Det er ikke anledning å kreve dette inn...

At noen prøver seg allikevel er nå så...

*jobber med innkrevning av penger*

Lenke til kommentar

Feil det er ikke anledning til å stifte gjeld før man fyller 18, og det er den du skulle skylde sitt ansvar at dette ikke skjer. Det er ikke anledning å kreve dette inn...

At noen prøver seg allikevel er nå så...

*jobber med innkrevning av penger*

Kan man ikke gå på foreldrene om en mindreårig ikke makter/gidder å gjøre opp for seg? Bare nysgjerrig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...