Gå til innhold

Spillpc til rundt 20000

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å investere i en ny pc. Jeg har fått nok av bærbare pcer, og tenkte jeg skulle bygge en stasjonær. Problemet er at det er en del år siden jeg sist bygde pc sist, så jeg er ikke helt sikker på de komponentene jeg har satt sammen.

Planen er å bruke ca 20000, og den skal primært brukes til spilling. Tastatur, mus og høyttalere har jeg fra før av.

Jeg har lest litt her og der og kommet frem til følgende:

Handleliste

Hva tror dere om dette oppsettet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fint oppsett, men du sparer nok en del på å handle fra f.eks Dustinhome.no. Anbefaler Corsair strømforsyning, selv om jeg har Silent Pro selv. Corsair er suverene. Når det gjelder ssd så er den du har valgt relativt treg, dog billig. Vil kanskje anbefale OCZ Agility 3 eller Vertex 3, som har dobbelt så rask skrivehastighet og 20-30% større lesehastighet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for hjelpen.

Da blir det til at jeg kjøper OCZ VERTEX 3 og CORSAIR HX 850W istedet for de jeg hadde funnet frem. Jeg har også byttet ut asus-kortet til PNY GeForce GTX 580, i og med at jeg antagelig vis setter inn et til med tid og stunder.

Da er listen klar, og det er bare å vente på skatte- og feriepengene. :)

Lenke til kommentar

Tror du PNY Geforce GTX 580 vil takle BF3 i 1920x1080, med max grafikk ?:)

Nei, ikke i nærheten av maks grafikk. Jeg vil tippe sånn kanskje 70% av maks på 30 fps average 1920x1080, om du er heldig. Videoene på youtube er med et GTX 580 og du ser klart og tydelig at det hakker.

På den siste E3-videoen ser du også at draw distance er veldig kort, som tyder på at for å makse dette spillet må du ha kraftigere maskinvare enn du kan få nå.

Lenke til kommentar

Ingen vet, da ingen har noen tall å forholde seg til. Det eneste jeg har sagt er at du ikke har håp om å kjøre BF3 på maks med en maskin du bygger i dag, overklokking og 100K+ budsjett inkludert.

EDIT:

Med GTX 560 Ti i SLI vil du måtte senke grafikkinnstillingene til du ligger stabilt over 50fps minimum for å minimere microstutter, som fortsatt vil merkes. SLI er ubrukelig i spill for meg kan jeg bittert si etter å ha prøvd det et år.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig å makse et spill? Det viktigste er at det ser bra ut og kjører bra på maskinvare man har. Om et spill ikke kan kjøres på maks ved lansering er det jo en kjempebra måte å kunne ha et referansepunkt for ytelsen til maskinen din over tid.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hvem vet når nye skjermkort kommer?

Er jo mange som har sagt det ikke er så lenge til? :p

Og er jo ganske dumt at det skal bli lansert et spill som ikke er mulig å maxe med dagens skjermkort, så må jo komme noe rundt den tiden? :)

Lenke til kommentar

Nei, ikke i nærheten av maks grafikk. Jeg vil tippe sånn kanskje 70% av maks på 30 fps average 1920x1080, om du er heldig. Videoene på youtube er med et GTX 580 og du ser klart og tydelig at det hakker.

På den siste E3-videoen ser du også at draw distance er veldig kort, som tyder på at for å makse dette spillet må du ha kraftigere maskinvare enn du kan få nå.

Tviler på at spillet er fullstendig optimalisert enda :)

Lenke til kommentar

Tviler på at spillet er fullstendig optimalisert enda :)

Det tror jeg, jeg har aldri sett så gode bilder fra et GTX 580 før. Har du?

Hvem vet når nye skjermkort kommer?

Er jo mange som har sagt det ikke er så lenge til? :p

Og er jo ganske dumt at det skal bli lansert et spill som ikke er mulig å maxe med dagens skjermkort, så må jo komme noe rundt den tiden? :)

Syns ikke det er dumt i det hele tatt. Å bygge en PC med utgangspunkt for å "makse" et spill blir så idiotisk at jeg ikke klarer å finne ord for det.

BF3 kommer til å se veldig bra ut på de aller fleste oppdaterte rigger i dag, det betyr ikke at du trenger å "makse" det for at det skal se pent ut. Det er egentlig bare bra for industrien at det kommer spill som kan presse dagens maskiner litt, det fører til utvikling og salg.

Crysis er fortsatt et spill som er vanskelig å kjøre på "maks" med dagens maskiner, for å kjøre Crysis på Enthusiast med 4xAA på 2560x1600 må du i dag ha tre HD 6970 eller GTX 580. Gjør det Crysis til et "dumt" spill? Metro 2033 er fortsatt langt unna å kunne "makses" på dagens maskinvare, selv 1920x1080 er umulig å kjøre på maks. The Witcher 2 er vanvittig hardt, minst like hardt som Crysis er, og folk spiller dette til tross for at det ikke kjører på "maks".

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Ok :p

Jeg tenkte jo på dette oppsettet her..

PSU: Corsair HX 850W PSU

Midi Tower: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK PEARL

Skjermkort: MSI GeForce GTX 560 (Twin Frozr II) x2

Hovedkort: ASUS P8P67 PRO B3.1 P67 S-1155 ATX

RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9

CPU: INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB x2

Så det ville heller vært lurere å kjøpe et f.eks 1 Gtx 560 nå, å heller ha det intil det kommer noe nytt på markeded for å så kunne oppgradere pcn? :p

Skjønner jo nå at det ikke er vits å bruke 4-5000kr på sli eller 1 skjermkort, når jeg heller kan ha et til rundt 2.000 kr som takler en del, å heller vente på noen nye skjermkort, å heller oppgradere da? :p Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...