zazans Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Ja. Jeg ville gjerne hatt et svar på et par spørsmål når det gjelder eksamensoppgaven min i muntlig. For det første så fikk jeg engelsk. Jeg har en god 5'er der på karakterkortet, men hvis jeg ikke får 5 eller 6 på muntlig så går den nedover... Dette er ikke saken, men spørsmålet mitt er hvordan jeg kan skrive 15 minutter om "Friends and family". Det første man tenker når man får en slik oppgave = YESS! Fordi det er enkelt ikke sant? FEIL. Men nøkkelord som "Best friend" og "Teenagers" gjør dette til en VELDIG liten faktakilde. Jeg er HELT tom for ideer. Jeg har presset meg helt til 5minutter ved å lese sakte og å dra ut alt av fakta. Jeg kunne virkelig trenge en ide for MER ut av denne teksten fordi jeg simpelt hen ikke klarer å skrive mer enn 2 sider. Setter stor pris på svar og ideer. Negative meldinger om hvor mye fakta det faktisk er hjelper meg meget også. Så gi ideer og eksempler! På forhånd takk. Casper 15. Endret 9. juni 2011 av zazans Lenke til kommentar
bamsemums1995 Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 siden du har nøkkelord som teenagers og temae ditt er friends and family, kan du kanskje skrive om hvordan det er å være tenåring o forhold til foreldre og sånt, hvis du skjønner? Sånn at man kanksje krangler en del og sånt. Du kan jo også snakke om venner generelt og ikke bare bestevenner og kanskje det å svikte venner og at venner ikke er den personene den gir seg ut for å være( falske venner.) Hvordan det kan være å miste en venn, enten ved at man vokser fra hverandre og krangler en del eller hvordan det kan være at bestevennen ( eller en i familien for den sags skyld) dør. Håper noe av dette er til hjelp, men du får uansett ha masse lykke til på eksamen! Lenke til kommentar
zazans Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juni 2011 siden du har nøkkelord som teenagers og temae ditt er friends and family, kan du kanskje skrive om hvordan det er å være tenåring o forhold til foreldre og sånt, hvis du skjønner? Sånn at man kanksje krangler en del og sånt. Du kan jo også snakke om venner generelt og ikke bare bestevenner og kanskje det å svikte venner og at venner ikke er den personene den gir seg ut for å være( falske venner.) Hvordan det kan være å miste en venn, enten ved at man vokser fra hverandre og krangler en del eller hvordan det kan være at bestevennen ( eller en i familien for den sags skyld) dør. Håper noe av dette er til hjelp, men du får uansett ha masse lykke til på eksamen! Takker og bukker for all den informasjonen! Men! Jeg har allerede framført. Jeg tok med bilder av familien og forklarte godt om hvor gamle de var, hvor de bodde osv. Jeg har 8 brødre og 4 søstre så det ble et par minutter! ! Jeg fikk 5!!! !! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå