Gå til innhold

Huawei U8800 eller HTC Desire?

Anbefalte innlegg

Jeg har sett endel på ulike mobiler til en ganske rimelig penge. Jeg er veldig usikker på spesielt to mobiler, og det er Huawei u8800 og HTC Desire. Er Desire (den gamle), bedre enn Huawei u8800? En ting jeg tenker på er at Desire er over et år gammel nå, og det har jo kommet ut en ny modell av den i vår. Er det ikke litt negativt at den er såpass gammel, og at HTC ikke sender nye oppdateringer på den, og at man vel ikke kan få nyere versjoner av Android?

Jeg har lyst til å kjøpe en rimelig smarttelefon som man får mye for pengene, og samtidig kan ha i endel år fremover. (Jeg vet at teknologien går fort).

Er Desire vært 500 kroner mer enn Huawei u8800, eller er de helt like gode? Eller er det noen andre mobiler jeg burde velge til en lav pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...og den koster 2 549,- uten abonoment. Edit: Så at det var totalprisen som var 2 300, da er ikke det så gale...bort sett fra at datatrafikk fort kan bli veldig dyrt

Jeg vet ingenting om U8800, men jeg er hvertfall fremdeles veldig fornøyd med min Desire. HTC har lovet Android 2.3, men når det kommer vet jeg ikke. Selv kjører jeg custom rom (CyanogenMod) og har derfor hatt 2.3 lenge. Du trenger altså ikke vente på oppdateringer fra HTC om du er villig til å roote.

Endret av SKT
Lenke til kommentar

Er veldig i tvil om hvilken av disse to mobilene det blir. Er Htc Desire bedre enn Huawei U8800, eller er de like gode eventuelt U8800 bedre?

Er det forøvrig noen som vet om man må betale 99kr +45kr hver måned for telenor sitt abbonoment prat99?

Endret av Delpi
Lenke til kommentar

Desire S med binding Telenor :

http://nettbutikk.telenor.no/ProductDetail.aspx?vareid=DESIRSTELENOR.NOQ211&varekategoriid=mobiltelefoner3&varekat=MOBIL&aboId=1696

Klikk : Se pris med flere abonnement

Eks HTC Desire S - Gray

komplett S pris: 799,- ( 100 min , 50 SMS , 50MB data ) mndpris 299,- , minste totalpris 4387,-

prat 199 pris: 1299,- ( - , - , - ) mndpris 199,- , minste totalpris 3687,-

prat 99 pris: 1699,- ( - , - , - ) mndpris 99,- , minste totalpris 2887,-

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Angående prisene er jo ikke de så galt dersom man bruker mye penger til mobil nettet og slikt, men jeg tenker å bruke bare wifi, så derfor blir det ganske dyrt til sammen. Ser at den er nedi 3000kr uten abbonoment, men det er vel ikke mulig å få den lengre ned dersom man putter på et abbonoment(tenker på totalprisen for et år tilsammen)?

Angående at skjærmkortet er bedre på u8800, mens Desire har bedre prosessor, betyr vel det egentlig at de er ganske like gode(har sett på sammenlinkninger), men Desire`n er hakket over pga prosessoren vel er veldig viktig?

Lenke til kommentar

Desire har litt bedre prosessor enn U8800, men U8800 har bedre skjermkort.

Er veldig fornøyd med min U8800.

Huawei U8800 har bedre prosessor enn Desire. Huaweien har en 2. generasjons Snapdragon som er raskere enn 1. generasjon, selv om den er klokket litt lavere.

Lenke til kommentar

Altså betyr det at U8800 faktisk er bedre enn Desire? Overaskende, men deste gøyere.

1. Noen som vet om Huawei er et dårliger merke enn HTC, når man tenker på holbarhet på telefonene, hvor enkelt det er å få oppdateringer på mobilen og slike ting?

2. Har hørt at mange sliter med wifi nettverket på U8800. Er dette normalt på mobiltelefoner eller er dette en svakhet på Huawei sin mobil?

Endret av Delpi
Lenke til kommentar

De er vel ganske så lik ytelsesmessig ja.

Og om man legger inn custom room på U8800, kan man kjøre prosessoren på samme frekvens som desire sin.

Man kan faktisk tyne mobilen helt oppi 1,5ghz..

Kom en ny kernel for en stund siden, så nå er det faktisk mulig med 1.8ghz også!..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...