Billyhoke Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Check it! Jeg går nå på almenn påbygg og har nettopp kommet opp i matte muntlig eksamen. Tingen er at jeg får IV i matematikk, og kan dermed ikke ta eksamen. Jeg har planer om å ta matematikk og naturfag opp som privatist. Jeg lurer litt på om hvordan det fungerer? Er det sånn at jeg ikke trenger å møte opp på noe annet enn en avgjørende prøve i de fagene? Hvor mye koster det hvis jeg velger bare å ta den avgjørende prøven?(sånn ca) Og er det mulig at når sommeren nærmer seg i 2012 at jeg da kan ta en muntlig eksamen ? Er det da sånn at jeg kan komme opp i alle fagene jeg hadde dette året og? Er en del spørsmål her som dere ser, men håper noen kan svare meg på de. Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Som privatist så stilles det ingen krav til timedeltakelse, delprøver osv. Det du måles i som privatist er basert på eksamen. Jeg tar matematikk og naturfag som privatist i år, og der var matematikken skriftlig og naturfageksamen muntlig. Vil anta det er lik praksis på dette over hele landet. Eksamensavgiften er vel på 350 for første gang og 700 for å ta opp en eksamen, men prisene varierer og jeg er usikker på om tallene jeg ga nå er konkrete. For undervisning så må du enten forhøre deg om du får hospitere ved en videregående skole, eller så må du betale for undervisning hos f.eks. Sonans. Jeg synes matematikk og naturfag er vanskelige fag å ta som privatist, da jeg lærer mest via diskusjon og muntlig forklaringer. Historie og norsk var mye lettere å pugge til. Men dette er MIN mening da selvfølgelig. Samordna opptak har oversikt over hva du trenger for å få en generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå