ilpostino Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 jeg la mine klamme lanker rundt en ny ringblitz i dag og kunne tenke meg å få tak i noen bøker om bruk av blitz og kanskje om makrofotofrafering. Jeg har alle bøkene til Scott Kelby i tilleg til The complete guide to digital photography v4 av Michael Freeman (som forøvrig var ganske dårlig). noen tips? Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Ikke en bok, men derimot en god nettside: http://www.strobist.blogspot.com/ Denne delen anbefales varmt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Ringblits er ganske annerledes i bruk enn den vanlige typen (580ex, sb900, etc..), så det spørs hvor relevant Strobist er. Bra side, for all del, men det handler mer om modellering med skygge. Med ringblits er lyset såpass låst at det er vanskelig å gjøre noe sinnsykt kreativt. Canon sine mr-14ex og 24ex har to hoder som kan justeres individuelt for lett modellering, men det er også alt. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 denne: Min lenke Denne er en bra intro om generell lyssetting (temaene den omhandler er like relevante for både naturlig lys og fastlys, og ikke bare om blits spesielt). Når denne er utlest kompletterer du med Joe McNally sine (The moment it clicks og hot shoe diaries). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå