super0 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hei, jeg kom opp i historie og lurte på hvilke land er det snakk om når det er snakk om vesten og østen? Fordi vesten er USA, Storbritannia, Frankrike osv ? Men Østen blir da Sovjet?og ASia ? Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Tenker du på i dag? Eller første verdenskrig, andre verdenskrig? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Vesten er alle vestlige land, dvs Vest-Europa (fra Tyskland og vestover), USA, Canada, Australia og New Zealand. Av og til regnes Japan med, men bare politisk og økonomisk. Østen kan defineres på forskjellige måter, som regel er det Asia uten Russland, siden Russland inngikk i Østblokken, men dette er ikke en konsistent regel (ei heller en regel...). Sovjet eksisterer forresten ikke lenger... Lenke til kommentar
super0 Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Vesten er alle vestlige land, dvs Vest-Europa (fra Tyskland og vestover), USA, Canada, Australia og New Zealand. Av og til regnes Japan med, men bare politisk og økonomisk. Østen kan defineres på forskjellige måter, som regel er det Asia uten Russland, siden Russland inngikk i Østblokken, men dette er ikke en konsistent regel (ei heller en regel...). Sovjet eksisterer forresten ikke lenger... Tusen takk Men jeg tenkte på den kalde krigen så derfor jeg nevnet sovjet. Tenker du på i dag? Eller første verdenskrig, andre verdenskrig? Jeg tenkte på den kalde krigen, siden mange av landene ble preget av krigen. =D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå