NeEeO Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Hei, jeg gikk fra windows 7 til linux, men nå detecter ikke linux microphonen. jeg har en Acer Acer Aspire 5738ZG. Endret 17. juni 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Hva mener du med "detekterer" ? Har du ingen registrerte lyd-innganger eller verter du at det skal skje noe når du fysisk kobler til mikrofonen ? Vil tro det kan være litt relevant å skrive hvilken linux du bruker og hva slags lydkort du har. Endret 10. juni 2011 av Topguy Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 nei, jeg har berbar PC, når jeg kjørte på windows , trengte jeg ikke å installere noe eller no for å få mikrofonen..Men nå får jeg ikke mikrofonen til å funke på Linux, når jeg trykker på "Sound preferences" videre "Output"..så står det " Choose a device for sound output": Så er det en rute unde rder det skulle ha vørt en liste over mikrofoner..men min kommer ikke opp :/ Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hvilke valg har du for Sound output da ? Eller hva står det under "hardware" i sound-preferences. Er det innebygd mic ? Er det den innebygde mic'n du prøver å få til å fungere ? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Hvilke valg har du for Sound output da ? Eller hva står det under "hardware" i sound-preferences. Er det innebygd mic ? Er det den innebygde mic'n du prøver å få til å fungere ? Ja det er en innebygd mic jeg prøver å få til å fungere, sånn ser det ut i input ..osv Endret 10. juni 2011 av Noreply Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Har du noen mulighet til å endre til også å ha input der det står "Profile: Analog Stereo Output" på det nederste bilde? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Hakke endra, jeg vet ikke hva jeg skal endre til :/ det er liste over dette: Analog stereo input Digital Stereo(HDMI) Output Digital Stereo(HDMI) Output + Analog stereo input Digital Stereo duplex (IEC958) Digital Stereo(IEC958) Output + Analog stereo input Analog stereo output Analog Stereo DUplex Off Hva skal jeg velge? Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Prøv deg litt fram da. Det er ikke sånn at ting eksploderer om du velger feil. HDMI-utgang bruker du trolig ikke, så da gjenstår det kun et valg igjen med både output og input. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 ingen av dem funker ://// Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 "Analog stereo duplex" ville jeg tro ville vært riktig, men liten vits hvis ikke hardwaren er detektert. Litt googling gav meg denne: http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=10297176#post10297176 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Yes !! jeg gjorde det som sto i den linken du ga meg ;P det funka !! Men problemet er at det er MASSE "snøfnugg" bak stemmen..Går det ann å få dette bort? eller har jeg en dårlig mic? jeg har en innebygd mic i PCen (Acer Aspire 538ZG) er den dårlig? Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 WTF ? Når jeg skrur opp volumet hører jeg så vidt noe, selvom det er på fult..kan nesten ikke høre noe..kan lissom høre så LITTEEE som om jeg ikke hører noe :o Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 (endret) Prøvd å velge internal hardware? Også kan du egentlig på sånne ting som det her bare trykke og se hva som skjer, bare husk hva utgangspunktet var Endret 13. juni 2011 av AlecTBM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå