klilleng Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Hei, ønsker ideelt sett å kunne spille videofiler på HTC Desire rett fra hjemmenettverket mitt. Det ser ikke ut til å være mulig. Kan browse nettverket med Astro, men får bare opp at filen ikke kunne spilles. Har prøvd ulike avspillere uten suksess. Noen tips for dette? (uten å roote). Alternativt kan jeg installere noe slags streaming-software på serveren. Isåfall ønsker jeg et system der det finnes klient både for Android og iPhone (helst gratis), og det må gå an å spille av til flere klienter samtidig, "spole", pause, og slikt som man kan gjøre ved lokal avspilling. Noen tips for dette? Merk at det er ønskelig å kjøre over wifi, ikke kopiere videofiler lokalt til tlf. Takk. Endret 11. juni 2011 av cyclo Emnetittel forbedret Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Ser ikke selv video på mobilen, men får du ikke gjort dette med VLC? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Ser ikke selv video på mobilen, men får du ikke gjort dette med VLC? Ja. Trodde det var veldig kronglete med VLC, men der tok jeg visst feil! Veldig enkelt og greit, sammen med f.eks. VLC Direct. Takk. . Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2011 Pussig sammentreff, ser DinSide har skrevet en artikkel om akkurat dette. http://www.dinside.no/871744/plex-for-android Prøvde det, og var bedre kvalitet "out of the box" enn VLC. Ulempen er at det koster hele 27 kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå