daoooo Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Har en laptop som etter hvert fikk flere problem. Ved oppstart klikket den før påloggingsvindu kommer. Man ser da kun en blank bakgrunn (skrivebordet) men ikke med samme wallpaper som brukeren har. Turkis farge, sikkert en eller annen standard bakgrunn når man har gammeltgrensesnitt. Musa funker, men pc'en klarer aldri å laste videre. Ved andre tilfeller låser den seg tidligere når XP laster. Den med svart bilde og xp logo. Den laster og laster tilsyneslatende men intet skjer videre. Har nå formatert og startet ny installsjon av xp, formatering og kopiering av filer går bra. PC'en restarter seg og xp starter installasjon. Starter vel på ca 39 min gjenstående. Når man kommer til rundt 35 min igjen så fryser mus og tastatur seg. Det skjer like før første steget der man manuelt må trykke ''Next'' etc. Når den kommer dit får jeg selvsagt ikke trykket meg videre.. Er vel en form for et problem relatert til en maskinvare. Noen med noen forslag? På forhånd takk;) Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg har vært borti tilsvarende problem på en gammel AMD 3Ghz maskin. Å innstallere med USB mus og tastatur gir akkurat samme feil som du har. Med PS2 enheter så fungerer det helt greit, og når systemet er innstallert så kan man bytte til usb input uten problem. Kanskje du kan sjekke i bios om USB enheter kanskje ikke er enablet. Lenke til kommentar
daoooo Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Nå har jeg gitt den fra meg, men kom etter x antall forsøk på insallasjon av xp igjennom. Funket godt en times tid med installasjon av drivere samt noen win updates. Etter installasjon av sp2 og påfølgende restart så klikket det igjen. Kommer hele tiden opp til skrivebord, men med en gang fryser mus/tastatur. Rekker ikke flytte på den før det fryser. Til info så er bruker jeg touchpaden og tastaturet på laptopen (selvsagt). Testet også med ekstern usb mus, men det gir samme feil. Endret 10. juni 2011 av daoooo Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Slik du beskriver feilsøkingen din er det mest trolig noe feil med maskinvaren din. Du opplever de samme problemene med at maskinen henger både under desktop, clean install og etter en clean install. Kan ikke se noen annen løsning at hardware er defekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå