L03VIk Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg får snart min nye Seagate Barracuda 7200,7RPM 8MB 120GB. Lurte på å lage: - en partisjon med windows, office, nero og andre "faste" programmer, - en egen partisjon til spill/andre programmer - og en for dokumenter og annet stuff som ikke bør fjernes i en formatering. (i tillegg til at det blir lett og sikkerthetskopiere, når alt essensielt ligger på et sted) - + bruke min gamle WD/7200RPM/2MB/80GB til ren filserver for MP3-samling, samt installasjonsfiler. 1. Taper man spillytelse når spillene legges på egen partisjon (annen partisjon enn OS, DirectX og annet "utstyr" spillene bruker?). 2. Kan "Mine Dokumenter" flyttes fra en partisjon til en annen permanent, slik at windows bruker den nye mappen som default og fjerner den fra C:? (Bruker WinXPPro) 3. Andre tips til organisering av partisjonene/diskene? På forhånd takk! edit: disk-->partisjon Lenke til kommentar
Werewolf85 Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Organiseringen av diskene dine ser bra ut, så jeg går rett over til å svare på spørsmålene dine: 1. Nei, du taper ikke spilleytelse når du legger spillene på en annen partisjon enn OSpartisjonen, ytelsen kan faktisk øke 2. Mine Dokumenter kan flyttes akkurat dit du vil, bare velg "properties" og trykk på "Move" knappen under "target". 3. Tips: Det kan være greit og ha en egen partisjon bare til spill, fordi det da blir mye greiere å kjøre defragmetering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå