Cookiemonster25 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Hei! Jeg har filmet en video og kjøpt en sang på min iphone 4 som jeg vil overføre til Pcen. Jeg skal legge den ut på youtube så jeg legger det inn i windows movie maker. Jeg sender filene jeg trenger på mail til meg selv og åpner mailen på pcen og laster de ned. Men problemet er at windows movie maker støtter ikke quicktime-filer (videoen lagres som quicktime-fil når jeg laster den ned) eller itunes-filer (musikken). Så hva kan jeg gjøre for å få videoen og musikken inn på windows movie maker? Kan jeg endre fil-typen fra quicktime og itunes-fil til VLC-fil (Windows Movie Maker støtter VLC-filer) eller børr jeg skifte fra windows movie maker til et annet program som støtter Quicktime og Itunes? Og hvordan endrer jeg quicktime og itunes-filer til VLC-fil? Hjelp meg!! Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) VLC filer har jeg aldri hørt om. VLC er et program for å spille av videofiler av masse forskjellige formater. Det virker på meg at du ikke ser fil-endingene på filene dine men vet bare hvilket program som er satt til å åpne de når du dobbeltklikker på de. Hvis du skrur på at exploreren skal vise fil endingene så vil du antagelig finne ut at video filen slutter på ".mov" eller ".mp4", og at iTunes musikken har filendingene ".aac" eller ".mp3". Det blir også mye enklere å google seg frem til løsningen hvis man har nok informasjon (og litt kunnskap) om de forskjellige formatene. Og youtube blokkerer ofte lydspor som har kommersiell musikk i seg. Helt sikkert en vei rundt det, men har ikke testet det ut. Endret 10. juni 2011 av Topguy Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hei! Jeg har filmet en video og kjøpt en sang på min iphone 4 som jeg vil overføre til Pcen. Jeg skal legge den ut på youtube så jeg legger det inn i windows movie maker. Jeg sender filene jeg trenger på mail til meg selv og åpner mailen på pcen og laster de ned. Men problemet er at windows movie maker støtter ikke quicktime-filer (videoen lagres som quicktime-fil når jeg laster den ned) eller itunes-filer (musikken). Så hva kan jeg gjøre for å få videoen og musikken inn på windows movie maker? Kan jeg endre fil-typen fra quicktime og itunes-fil til VLC-fil (Windows Movie Maker støtter VLC-filer) eller børr jeg skifte fra windows movie maker til et annet program som støtter Quicktime og Itunes? Og hvordan endrer jeg quicktime og itunes-filer til VLC-fil? Hjelp meg!! gå i filutforskeren, høyreklikk på fil, velg åpne i, velg standard program. så velger du VLC fra lista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå