Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Klage eller vente?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått standpunktkarakteren 5 i fysikk. Tidligere har han gitt meg 6 som sluttvurdering på hele skoleåret. Karakterene mine på prøvene tilsier også at jeg burde få 6.

Dette er mest sannsynlig en feil, men jeg har ikke klart å få kontakt med ham. Jeg har ikke flere timer med ham, har ikke funnet han på skolen, han svarer ikke på itslearning, og jeg har t.o.m sendt ham melding på privat telefonnummer uten å få noe svar.

Burde jeg sende inn klage? Klagefristen går ut 16. juni.

Det samme har skjedd med en medelev. Han skulle egentlig også få 6, men nå står det at han har 5 i standpunktkarakter i fysikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Basert på karakterene du har oppgitt skal du ligge an til 6 i standpunkt, sett at karakterene veier like mye.

Vi tar utgangspunkt i karakterverdiene 1-26.

5-=20

5=21

6=26

(26+26+26+21+20)/5=23,8

=> 6/5

Men tingen er det at jeg tror han skrev feil karakter. Og jeg får ikke tak i ham. Burde jeg sende inn klage nå eller vente til siste dagen?

Lenke til kommentar

Du bør alltid snakke med læreren før du sender inn en klage.

Men hvis han ikke får kontakt med læreren, så må han vel bare sende den inn uten å snakke med lærer først. Kanskje du kan få med deg det i klagen, slik at når læreren leser den føler han seg skyldig? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...