Gå til innhold

[løst] Noen erfaringer med Vanguard fotosekker?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bytte ut min crappy LowePro Fastpack 350 med en annen og bedre/større sekk. Vurderer å benytte en lokal forhandler av fotoutstyr og tilbehør, som fører merket Vanguard. Har sett på sekkene, og de virker solide, med masse smarte løsninger. Men jeg kjenner ikke merket så godt, så derfor lurer jeg på om det er noen andre som har erfaringer med Vanguard-sekker?

Endret av KSolfjeld
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte jeg skulle bytte ut min crappy LowePro Fastpack 350 med en annen og bedre/større sekk. Vurderer å benytte en lokal forhandler av fotoutstyr og tilbehør, som fører merket Vanguard. Har sett på sekkene, og de virker solide, med masse smarte løsninger. Men jeg kjenner ikke merket så godt, så derfor lurer jeg på om det er noen andre som har erfaringer med Vanguard-sekker?

Jeg selger Vanguard-sekker i den fotobutikken jeg jobber. Objektivt sett har jeg erfaringer med sekken også fordi jeg har kjøpt en slik selg (Vanguard up-rise 33). Disse bag-ene selger som ild i tørt gress. De er svært gode nettopp fordi polstringen er god med god tekstil, den er vanntett, og romløsningen er fleksibel. De har også tyverisikring ved en magnet"bryter" som gjør at glidelåsen ikke uten videre kan tas opp. Om jeg skulle ha en ny kameraveske nå ville jeg virkelig vurdert en vanguard spesielt pga polstring og fleksibilitet.
Lenke til kommentar

Takk for tipset, men du var litt for sent ute! Jeg var nemlig å kjøpte meg en Vanguard up-rise 48. Til nå er jeg superfornøyd med sekken. Den føles god å bære, selv om den er full-lastet. Solid, fleksibel, og tøff å se på. Jeg har nå valgt bort Manfrotto monsterstativet til fordel for et mye lettere Velbon stativ når jeg drar på tur. Du verden hvor behagelig det er å bare stroppe det fast til sekken, og hive den på ryggen. Ja jeg digger denne sekken! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har nå valgt bort Manfrotto monsterstativet til fordel for et mye lettere Velbon stativ når jeg drar på tur. Du verden hvor behagelig det er å bare stroppe det fast til sekken, og hive den på ryggen. Ja jeg digger denne sekken! :thumbup:

Hvilket velbon stativ og hva utstyr bruker du på det (mtp vekt, stabilitet). Har manfrotto 055xprob jeg funderer på å bytte ut, tungt osv.

Lenke til kommentar

På tur blir det Velbon Sherpa 600R, fordi det er relativt lite og lett, og passer på sekken. Jeg har brukt D300 + 70-200mm på stativet og det går greit, men nå brukes for det meste D7000 som er enda lettere. Velbon Sherpa 600R er nok ikke like stabilt som 055xprob, men noe må man kunne ofre for man skal ikke bære seg i hjæl heller. Vanguard og Velbon ser ut som en killercombo for min del, og i dag skal jeg 1000 meter rett opp med sekk og alt. Blir sikkert bra! 055xprob ligger igjen hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...