Gå til innhold

AKP (m-l) - ansvarlige for folkemord i Kambodsja, 1975-79 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skulle ha qoutet. Posten var ment som et svar til han som kom med en mindre seriøs kommentar til deg.

Enda en liten misforståelse - jeg postet ETT minutt før deg - så du rakk neppe å lese min post da du skrev innlegget, nei.

Gjorde nok ikke det nei, jeg svarte Fiskepinna :)

Lenke til kommentar

AKP har å sette seg i skammekroken pga deres aktiv støtte til Pol Pot og hans regime.

Hvorfor det? De har sagt at de støttet Pol Pot for lenge, skal de legge seg på knær og unskylde seg for hele verden eller? blir dere fornøyd da? De har lært mye av Pol Pot. bl.a. at en frigjøreren ofte kan utvikle seg til å bli undertrykkeren. . .

AKP som parti har aldri unnskyldt seg noe som helst.

Jeg støtter ingen som støtter totalitære stater. Jeg støtter hverken nynazister eller AKP-ml`ere. De er to av samme alen.

De skal legge seg ned på kne som du så fint kaller det, og si følgende: "jeg støttet en totalitær leder selv etter jeg hadde fått informasjon som tilsa at denne lederen utførte drap i meget stort omfang. Jeg skammer meg."

Litt forunderlig er det å diskutere et parti som kan knapt ha over 200 mennesker som betalende medlemmer.

Det er nok endel mer enn som så ja! AKP er det partiet på venstresdia som øker mest i medlemsmasse så vidt jeg vet. . .

Å øke fra 200 til 201 skaper en voldsom oppsving i % i forhold til Ap som økte med 100.

Lenke til kommentar

AKP som parti har aldri unnskyldt seg noe som helst.

Jeg støtter ingen som støtter totalitære stater. Jeg støtter hverken nynazister eller AKP-ml`ere. De er to av samme alen.

De skal legge seg ned på kne som du så fint kaller det, og si følgende: "jeg støttet en totalitær leder selv etter jeg hadde fått informasjon som tilsa at denne lederen utførte drap i meget stort omfang. Jeg skammer meg."

Hvorfor skal de unskylde seg? For at motstanderne skal få godte seg litt? Og skal AKP unskylde seg så bør ****** meg Høyre også unskylde seg. De støttet bl.a. bombingen av Vietnam, selv med Napalm. Og Aftenposten som var en høyre avis støttet Hitler (Jeg tror ikke Høyre som parti støttet Hitler).

Å øke fra 200 til 201 skaper en voldsom oppsving i % i forhold til Ap som økte med 100.

Stemmer det gitt. Men som sagt så har AKP endel flere medlemmer enn 200.

Lenke til kommentar
Høyre støtter jo forsåvidt fortsatt krigføringen til USA. Petersen kunne jo ikke svare på at det var i strid med folkeretten å gå til krig i Irak, og plutselig er Norge havnet på listen over land som faktisk støtter krigen i Irak. :evil:

Personlig ville jeg heller skutt meg selv enn å støtte krigen i Irak.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de unskylde seg? For at motstanderne skal få godte seg litt? Og skal AKP unskylde seg så bør kjøss meg Høyre også unskylde seg. De støttet bl.a. bombingen av Vietnam, selv med Napalm. Og Aftenposten som var en høyre avis støttet Hitler (Jeg tror ikke Høyre som parti støttet Hitler).

Hvorfor?

Unnskyld men er du tett?

De støttet er regime som drepte 100.000 vis av mennesker med den eneste begrunnelsen at de enten hadde utdannelse, hadde sin egen butikk, bodde i en by og etc.

Hvis du ikke ser grunnen til at de bør kjappest mulig ned på kne for å si unnskyld kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

230 kanskje.

Lenke til kommentar
Og Aftenposten som var en høyreavis støttet Hitler (Jeg tror ikke Høyre som parti støttet Hitler

At Aftenposten har mye de skulle ha unnskyldt, er sikkert og visst, men det er alt for sent å gjøre noe med nå. Et dusin redaksjoner og journalistkull er siden den gang skiftet ut, og den redaksjonen som satt under krigen dømt for medvirkning i 1945. Aftenposten gav ut mye tvilsomt stoff, blant annet fra Hamsun.

Skulle man først begynt med dette, måtte andre aviser også stille seg i skammekroken. Dagens Næringsliv (tidl. Handels og sjøfartisdende) foreslå på 1930-tallet at Norge burde slutte seg til facistiske styrer. De støttet sogar Franco i Spania, fordi de mente det var til beste for norsk shipping.

Dagbladet går klar av dette, fordi de stoppet produksjonen. VG derimot er den som burde skamme seg mest. De vokste opp på tuftene av det gamle "Tidens tegn" som var partiavisa til NS før og under krigen. Som du ser, dette er en diskusjon som er umulig å ta nå - 58 år og mange redaksjoner etter.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de unskylde seg? For at motstanderne skal få godte seg litt? Og skal AKP unskylde seg så bør kjøss meg Høyre også unskylde seg. De støttet bl.a. bombingen av Vietnam, selv med Napalm. Og Aftenposten som var en høyre avis støttet Hitler (Jeg tror ikke Høyre som parti støttet Hitler).

Hvorfor?

Unnskyld men er du tett?

Tja, jeg håper jeg ikke er tettere enn deg. . .

De støttet er regime som drepte 100.000 vis av mennesker med den eneste begrunnelsen at de enten hadde utdannelse, hadde sin egen butikk, bodde i en by og etc.

Stemmer det gitt. Men jeg har forklart hvorfor, og jeg ser absolutt ingen grunn til at de skal unskylde seg. Norge som land aksepterte (husker ikke det formelle ordet, men det får våge seg) jo Røde Khmer som statsmakt i Kambodja, lenge etter at AKP trak sin støtte.

Hvis du ikke ser grunnen til at de bør kjappest mulig ned på kne for å si unnskyld kan jeg desverre ikke hjelpe deg.

jaja, kanskje jeg bør oppsøke psykolog?

230 kanskje.

Jeg kan uten problemer grave frem 230 personer som er AKP'ere, selv om partiet har hemlige medlemslister. . . så jeg tror nok du kan gange tallet ditt med minst 10.

Lenke til kommentar

Tja, jeg håper jeg ikke er tettere enn deg. . .

Isåfall start med tankegang.

Stemmer det gitt. Men jeg har forklart hvorfor, og jeg ser absolutt ingen grunn til at de skal unskylde seg. Norge som land aksepterte (husker ikke det formelle ordet, men det får våge seg) jo Røde Khmer som statsmakt i Kambodja, lenge etter at AKP trak sin støtte.

"Fordi andre støttet USA har", ingen som helst verdi som unnskyldningsgrunn.

Heller ikke at andre stater respekterer styret i et land som "korrekt".

AKP støttet en person som drepte for fote, selv etter de hadde informasjon som tilsa at de visste det.

Da hjelper det ikke å komme med unnskyldningen: "da får jaggu høyre unnskylde USA"

jaja, kanskje jeg bør oppsøke psykolog?

Kanskje.

Jeg kan uten problemer grave frem 230 personer som er AKP'ere, selv om partiet har hemlige medlemslister. . . så jeg tror nok du kan gange tallet ditt med minst 10.

Hoo kers.

De som fremdeles er medlem av et slikt parti vitner jo om at Darwins lære har sine mangler.

Lenke til kommentar

w00t?

AKP støttet en person som drepte for fote, selv etter de hadde informasjon som tilsa at de visste det.
At VG roper ulv er ikke akkurat tilstrekkelig informasjon som tilsier at noen vet noe.
Lenke til kommentar

Da hjelper det ikke å komme med unnskyldningen: "da får jaggu høyre unnskylde USA"

jeez. Ingen har vel brukt det som unskyldningsgrunn! Jeg har sagt at AKP(ml) var vant med løgnpropaganda under Vietnamkrigen, og derfor ikke trodde noe særlig på det som stod i avisene. Og ja, de var kanskje litt naive. Selv om en professorer mener AKP er medskyldig i folkemordet i Kambodsja så er ikke det sant. AKP mener ikke at Unge Høyre er medskyldig i Vietnamkrigen.

Lenke til kommentar

At VG roper ulv er ikke akkurat tilstrekkelig informasjon som tilsier at noen vet noe.

VG har ingenting med saken å gjøre. Men idiotene i AKP burde holdt munn i alle menneskerettighetssaker før Pol Pot saken er skikkelig vasket ut av partiet. Før den tid så er det faktsik patetisk av dem å skrike ut: "Israel dreper palestinere for fote." etc.

Når det selv heide på en som var omtrent 1 million ganger værre.

Lenke til kommentar
Hoo kers.  

De som fremdeles er medlem av et slikt parti vitner jo om at Darwins lære har sine mangler.

Du graver din egen grav, spør du meg.

Javel. Kan du gi meg en logisk grunn for at AKP skulle ha styrt et demokratisk land?

Med tanke på hva de har støttet, hva de har ytret og hva de har gjort i sitt eget parti m.h.t demokrati.

Lenke til kommentar

jeez. Ingen har vel brukt det som unskyldningsgrunn!

Hvorfor da bringe det opp?

Jeg har sagt at AKP(ml) var vant med løgnpropaganda under Vietnamkrigen

Det er heller ingen unnskyldning å støtte en person som ville blitt elsket av Hitler.

AKP støttet Pol Pot fordi:

1. Røde Khmer var kommunistisk.

2. AKP var selv i denne perioden blitt totalitært.

3. USA likte ikke Pol Pot, ergo støtter AKP Pol Pot.

, og derfor ikke trodde noe særlig på det som stod i avisene.

Hva de eventuelt gjorde i Norge kan sikkert diskuteres til det vide og brede. Men at de for alltid har pervertert sin ideologi med å støtte massemordere har gjort at de er plassert i bossdunken sammen med nazistene.

For hva er forskjellen på Qusling som støttet Hitler og AKP`ere som støttet Pol Pot? Rent moralsk.

Og ja, de var kanskje litt naive. Selv om en professorer mener AKP er medskyldig i folkemordet i Kambodsja så er ikke det sant.

De er selvsagt medskyldige. Det er vi alle. Men AKP har jaggu buksene sine gjennomtrukket av mer blod enn den gjengse blåskjorta i Høyre.

AKP mener ikke at Unge Høyre er medskyldig i Vietnamkrigen.

Jasså. Rød Ungdom har da noen fine parolsanger fra den yngre tid.

Lenke til kommentar

jeez. Ingen har vel brukt det som unskyldningsgrunn!

Hvorfor da bringe det opp?

For å vise grunnen til HVORFOR AKP(ml) støttet Røde Khmer, noe som jeg er ganske sikker på at jeg har forklart tidligere.

Jeg har sagt at AKP(ml) var vant med løgnpropaganda under Vietnamkrigen

Det er heller ingen unnskyldning å støtte en person som ville blitt elsket av Hitler.

AKP støttet Pol Pot fordi:

1. Røde Khmer var kommunistisk.

2. AKP var selv i denne perioden blitt totalitært.

3. USA likte ikke Pol Pot, ergo støtter AKP Pol Pot.

jahaja. Den var ny. Den første har du delvis riktig på, den andre enda litt mindre riktig på og den siste kan man kanskje si du har rett på. iom at AKP(ml) støttet Røde Khmer fordi de kjempet mot okkupasjonsmakten USA.

, og derfor ikke trodde noe særlig på det som stod i avisene.

Hva de eventuelt gjorde i Norge kan sikkert diskuteres til det vide og brede. Men at de for alltid har pervertert sin ideologi med å støtte massemordere har gjort at de er plassert i bossdunken sammen med nazistene.

For hva er forskjellen på Qusling som støttet Hitler og AKP`ere som støttet Pol Pot? Rent moralsk.

AKP(ml) Mente det godt.

Og ja, de var kanskje litt naive. Selv om en professorer mener AKP er medskyldig i folkemordet i Kambodsja så er ikke det sant.

De er selvsagt medskyldige. Det er vi alle. Men AKP har jaggu buksene sine gjennomtrukket av mer blod enn den gjengse blåskjorta i Høyre.

At AKP(ml) gjorde den blunderen å støtte Røde Khmer etter at USA var tuppet på hue og ræva ut var ei blemme, men AKP(ml) ropte ikke etter blod, slik som UH gjorde.

AKP mener ikke at Unge Høyre er medskyldig i Vietnamkrigen.

Jasså. Rød Ungdom har da noen fine parolsanger fra den yngre tid.

hehe, om RU har noen sanger er da litt forskjellig fra at en kommunisthater får slippe til med tre tettpakkede sider i Dagbladet der han krever at AKP må unskylde seg og reise til Kamodsja. Når han i tillegg presterer å be om at AKP OG RV legges ned så begynner jeg å lure litt på hvor demokratisk den godeste Hagtvet er.

Lenke til kommentar
Hoo kers.  

Du graver din egen grav, spør du meg.

Javel. Kan du gi meg en logisk grunn for at AKP skulle ha styrt et demokratisk land?

Med tanke på hva de har støttet, hva de har ytret og hva de har gjort i sitt eget parti m.h.t demokrati.

For det første, AKP stiller ikke til valg, for det andre så har AKP programfestet å gå i opposisjon etter en eventuell revolusjon.

Lenke til kommentar

VG har ingenting med saken å gjøre. Men idiotene i AKP burde holdt munn i alle menneskerettighetssaker før Pol Pot saken er skikkelig vasket ut av partiet. Før den tid så er det faktsik patetisk av dem å skrike ut: "Israel dreper palestinere for fote." etc.

Når det selv heide på en som var omtrent 1 million ganger værre.

Og når er den skikkelig vasket ut mener du? Når partiet oppløses?

Om jeg ikke husker helt feil så har de endel landsstyrevedtak som angriper Røde Khmer. . .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...