fancypantz Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Skal ha meg en ny pc til videoredigering men er veldig vanskelig å bestemme seg. Jeg redigere film omtrent hver dag, å pcn min nå som jeg har hatt i snart 4 år, fungere dårlig til Rending.. Uansett, mange har sagt til meg at KJØP MAC , førr det e så uberstabilt å e så rask å dittn å dattn... Mens mange andre mener pc før det er billigere å like stabilt som en mac å mac er noe som er oppskrytt. Dette forvirrer meg veldig.... Så lurte på om noen her kunne hjelpe meg med hvordan jeg skal kjøpe? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Mac funker helt sikkert fint til redigering det, men det gjør også en windows maskin. Greia er at du får mye bedre hardware i en normal pc enn du gjør i en MAC. Nå sier du ikke om det er stasjonær eller bærbar det er snakk om så det må du oppklare for oss før vi kan komme med noen forslag. Det som er helt klart er at du trenger mer minne enn de fleste da redigering og rendring er minneintensivt. En kraftig cpu er heller ikke å forakte, kanskje endog en SSD disk. Hvor høyt i pris kan du strekke deg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Vist enn ser seg blind på specs, gir PC mer for pengene. Men pga Mac er skreddersydd til hardwaren til de grader, så gir det om ikke mer, iallefall like mye for pengene som PC når en ser på renderingstid. Skulle jeg hatt en pc spesifikt til redigering, hadde iallefall ikke jeg vært i tvil, hadde gått for en Mac. Lenke til kommentar
fancypantz Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Mac funker helt sikkert fint til redigering det, men det gjør også en windows maskin. Greia er at du får mye bedre hardware i en normal pc enn du gjør i en MAC. Nå sier du ikke om det er stasjonær eller bærbar det er snakk om så det må du oppklare for oss før vi kan komme med noen forslag. Det som er helt klart er at du trenger mer minne enn de fleste da redigering og rendring er minneintensivt. En kraftig cpu er heller ikke å forakte, kanskje endog en SSD disk. Hvor høyt i pris kan du strekke deg? bortimot 10 tusen Er en stasjonær jeg er ute etter, liker å jobbe på det enn på en bærbar pc. Så minne å cpu er greia til rending? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Ettersom du ikke får noen stasjonær Mac (utenom iMac) så er nok PC det beste valget i den prisklassen. Å sammenligne stasjonær PC og bærbar Mac blir som å sammenligne praktiske funksjoner mellom en bil og en MC. Lenke til kommentar
fancypantz Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Høres flott ut! Skal hiv meg rundt å leite etter ny pc. Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå