Gå til innhold

Radeon 9800 pro 128 eller 256?

xector1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det en fordel å kjøpe 256 ddr ram på radeon 9800 pro kortet? Eller holder det med 128? Takker for gode svar :woot:

Såvidt jeg har sett er det svært få forskjeller på 128 og 256 kortet. Jeg ville heller ventet med å kjøpe dette til januar. Da kommer det nye radeon kortet basert på R420 kjernen. Da skulle man tro 9800 kortene falt en del i pris. Og forskjellen mellom 128 og 256 kortene er bare hvis man kjører høye oppløsninger med maks AA og AF såvidt meg bekjent.

Jeg kan fint kjøre diverse spill med maks settings og opplever sågar ingen lagg.. selv ikke i 1280x1024 og 1600x1200.

Lenke til kommentar

men tenk om når NV38,NV40 og "loki" kommer ut da? om ca 6 månder har jeg da hørt, så har man brukt 1000 kr ekstra på et kort som man sikkert vil bytte ut når de andre kortene kommer ut, og helt ærlig, man merker ikke noe forskjelle fra 128 til 256, kanskje litt forskjell når du spiller spill på høy oppløsning.

Gå for 128 sier jeg, selvom du har lomma full av gryn.

Lenke til kommentar
men tenk om når NV38,NV40 og "loki" kommer ut da? om ca 6 månder har jeg da hørt, så har man brukt 1000 kr ekstra på et kort som man sikkert vil bytte ut når de andre kortene kommer ut, og helt ærlig, man merker ikke noe forskjelle fra 128 til 256, kanskje litt forskjell når du spiller spill på høy oppløsning.

Gå for 128 sier jeg, selvom du har lomma full av gryn.

Har ikke lomma SÅ full av gryn, bare at jeg merka at prisforskjellen var på "bare" 1500 kroner :) jeg har allerede bestilt saphire radeon 9800 PRO kortet fra komplett.no

Lenke til kommentar
Er det en fordel å kjøpe 256 ddr ram på radeon 9800 pro kortet? Eller holder det med 128? Takker for gode svar :woot:

Såvidt jeg har sett er det svært få forskjeller på 128 og 256 kortet. Jeg ville heller ventet med å kjøpe dette til januar. Da kommer det nye radeon kortet basert på R420 kjernen. Da skulle man tro 9800 kortene falt en del i pris. Og forskjellen mellom 128 og 256 kortene er bare hvis man kjører høye oppløsninger med maks AA og AF såvidt meg bekjent.

Jeg kan fint kjøre diverse spill med maks settings og opplever sågar ingen lagg.. selv ikke i 1280x1024 og 1600x1200.

Er ikke noen vits for meg å vente til januar, siden jeg har alle delene satt sammen og klare (ny pc seff) for da må jeg vente til januar før jeg kan bruke pcen min. Unnskyld for litt dårlige opplysninger :oops:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...