Gå til innhold

Farlig forbikjøring

Andzel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sorry at jeg sier dette, men det er folk som deg jeg ikke kan fordra i trafikken. Skaper unødig stress i trafikken med slik holdning. Regner med du snakker om motorvei på østlandet når du snakker om 110-120 km/t? Jeg ser problemet dersom vedkommende forran deg ligger under fartsgrensen, men dersom vedkommende ligger i fartsgrensen eller mer har ikke du noe mer rett enn vedkommende til å kjøre fortere på veien.

Hvis du er en slik pyse får du bare holde deg vekke fra veien.

Hvis folk bak deg vil forbi, og viser dette KLART og TYDELIG, så har du TO valg. Slipp vedkommende forbi eller tål at de ligger oppi ræven på deg/tuter/blinker.. Slik er det bare. Du kan ikke holde på å klage og syte på andre bilister som vil forbi, hvis du ikke lar dem.

Ellers må jeg bare slenge meg på klagekoret om taxier her, de stiller under audi-førere i min bok.

Hva er galt med Audi-førere da? Det er heller Toyota-fører. Tror nok problemet hos de skyldes bilen her altså.. :hmm:

Uansett om man tar en farlig eller ikke farlig forbikjøring er det verste jet vet liksom politi/moralpoliti! Som staar paa horet og blinker og tuter. Det gjør bare forstyrrer sjåføren.

Liksom politi? Er sikkert en grunn til at de ligger på hornet, blinker og tuter. Hvis du ikke liker det, kjør til siden og slipp de forbi. Ikke værre enn det.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Hvis folk bak deg vil forbi, og viser dette KLART og TYDELIG, så har du TO valg. Slipp vedkommende forbi eller tål at de ligger oppi ræven på deg/tuter/blinker.. Slik er det bare. Du kan ikke holde på å klage og syte på andre bilister som vil forbi, hvis du ikke lar dem.

Hvilken vei er det du prater om? Nürburgring?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er da ingen som prøver å forhindre forbikjøringer her.

I motsetning til det du hevder, er det "rumpekjøreren" som stilles overfor to valg. For det kan umulig være mitt ansvar å finne forbikjøringsmuligheter til alle trafikanter som måtte havne bak meg, det får de ta seg av selv. Og hvis dette ikke viser seg mulig for dem, får de heller holde rimelig avstand. Verre er det ikke.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ellers må jeg bare slenge meg på klagekoret om taxier her, de stiller under audi-førere i min bok.

Hva er galt med Audi-førere da? Det er heller Toyota-fører. Tror nok problemet hos de skyldes bilen her altså.. :hmm:

Audi førere er tydelig overrepresentert når det kommer til dårlige forbikjøringer, hensynsløs kjøring, og det de fleste vil kalle selvmordskjøring (evt mordkjøring da de langt oftere enn andre kjører forbi i svinger og bakketopper).

Lenke til kommentar
Det er da ingen som prøver å forhindre forbikjøringer her.

I motsetning til det du hevder, er det "rumpekjøreren" som stilles overfor to valg. For det kan umulig være mitt ansvar å finne forbikjøringsmuligheter til alle trafikanter som måtte havne bak meg, det får de ta seg av selv. Og hvis dette ikke viser seg mulig for dem, får de heller holde rimelig avstand. Verre er det ikke.

Hva er det du snakker om egentlig? Finn ordet forbikjøring o.l i teksten min eller teksten jeg siterte. Jeg vet ikke hvor du har det fra. Jeg har ikke sagt noe om å hindre forbikjøringer her. Les det jeg skrev èn gang til.

Lenke til kommentar

Tror det har blitt litt forvirring, trolig er det mitt utsagn om at folk ikke fjerner seg på MOTORVEIEN hvor det faktisk er to felt i samme retning. Er man på vanlig landevei, så er blinking/tuting på bilen foran en uting som jeg ikke tror mange driver med.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sorry at jeg sier dette, men det er folk som deg jeg ikke kan fordra i trafikken. Skaper unødig stress i trafikken med slik holdning. Regner med du snakker om motorvei på østlandet når du snakker om 110-120 km/t? Jeg ser problemet dersom vedkommende forran deg ligger under fartsgrensen, men dersom vedkommende ligger i fartsgrensen eller mer har ikke du noe mer rett enn vedkommende til å kjøre fortere på veien.

Tror ikke du har helt skjønt poenget mitt og det er helt greit for du er en tydelig stressfører. Man skal kjøre med harmoni i trafikken og tilpasse seg hverandre. Jeg syter ikke på noen jeg, tvert i mot jeg synes synd på de som har så dårlig tid at de heller velger å ta stygge forbikjøringer i stede for å bare forholde seg rolig i 80-85 i en 80 sone. Du sparer ikke mye på å kjøre i 90-100 dersom du ikke skal lenger enn 20 mil. Da sparer du kanskje inn 15 minutter? Nå er ikke jeg noe god i dette å regne avstand/fart/tid, men i Norge sparer du ingenting på å kjøre fort pga du alltid vil hente inn igjen trafikk lenger fremme og/eller treffe på dårlig vei en gang i blant. Selv hjelper jeg folk forbi ved på strekk JEG vet er trygge ved å senke farten ned til 75-80 når jeg ser at en bil gjerne ønsker å kjøre forbi. Jeg har aldri i hele mitt liv opplevd at noen verken blinker eller tuter på meg. Hadde du gjort dette med meg skulle du gledelig fått sett bremsene mine da jeg hadde tatt dette som et faresignal.

NAF gjorde nylig en test på hvor mye du sparte på å ligge over fartsgrensen fra Bergen til Oslo. Nå husker ikke jeg tallene nøyaktig, men skulle du spare mer enn 10 minutter måtte du ligge i over 100 km/t jevnt hele veien. Dette klarer du ikke pga du stadig vekk vil nå igjen trafikk og at det er dårlig veier til tider. Konklusjonen deres var at du var heldig om du sparte 30 minutter på grisekjøring. Tenk litt over den du før du raser av gåre og lager farlige situasjoner (Dvs detter er da en avstand på 450 km som igjen dikterer at du knapt nok sparer noen usle minutter på en mil).

Nei, veien til Fjøsanger.

Fjøsanger består av en vei som begynner ved Danmarksplass som er 50 km/t, går over til 60 km/t ved BKK. Merk deg at det er 2 felt hele veien opp til Lagunen fra der. Hvordan kan du påstå at det skal være vanskelig å kjøre fint forbi? Btw det er hyppige kontroller i den 50 sonen.

Endret av TheHawk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...