AltF4 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg synes ikke det er noe galt at noen tullinger jeg ikke hører på prøver å promotere spill jeg ikke har lyst å spille til noen kids jeg ikke har lyst å spille med. I utgangspunktet er det ikke det, problemet kommer når disse menneskene får så stor plass som de har i dag. Hvilket bilde gir det de ikke-spillende delene av folket av spillbransjen og oss som spiller når tilsynelatende alt vi gjør er å bevege oss fra krigssimulator til krigssimulator? Lenke til kommentar
Exitarnium Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg sier meg enig med noen, uenig med noen. Alle har ett godt argument som de bruker, både for og imot når det gjelder dette. Det jeg mener er egentlig urelevant siden jeg da er 17 år gammel, men til og med JEG merker at når det gjelder CoD; GANSKE lei det, egentlig var jeg også ufattelig skuffet når det gjelder Black Ops, likte ikke grafikken i det hele tatt, føltes alt for animert ut, jeg sier ikke at det er dårlig pga grafikk, jeg blir mer forelsket i dybden og spillbarheten enn i grafikken, tro meg. Men spillbarheten til Black Ops mislikte jeg, jeg har egentlig aldri spilt Black Ops, sist gang er for ett par måneder, selv om jeg ventet som en liten guttunge på julaften forran Gamestop på lanseringsnatten. Det jeg faktisk savner, er mer strategi og rollespill med originale elementer. Det er vannskelig og forklare hva jeg savner med ett rollespill, men det rollespillet som har oppfylt mine krav mest, er ingen andre enn Mount and Blade, hvor det er veldig få grenser over hva du kan gjøre Lenke til kommentar
( ´Д`) VIP QUALITY!! Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Hva er mener resten av spillmiljøet? Vil dere at spillprodusentene og de PR ansvarlige skal fortsette å appelere til de unge spillerne ved å late som om de er 20 år, eller er det kanskje på tide med en forandring? Tror du mener 12 år. Uansett, spillbransjens utvikling er alltid interessant. Hva man velger å generalisere til bestemte stadier i dets utvikling er lite viktig, og å personifisere det hele med uttrykk som "midtlivskrise" blir litt vulgært. Videre er eksemplene dine svake; Hacker, Cliff B. og Major Nelson opplever jeg som noe søkt og magert. Husk at markedsføring er markedsføring, og ikonifiserte veteraner flest har vokst opp med roller som geek, nerd, weirdo, etc. De oppfører seg gjerne deretter til en viss grad. Unge voksne finnes generelt i alle bransjer og former. PR, hype og markedsføring er etter min mening av de mindre interessante aspektene ved spillbransjen, men andre kan føle annerledes. Jeg applauderer ditt initiativ, men det blir for mye unyttig pjatt og flåsete ord, i tillegg til et snevert perspektiv. Endret 16. juli 2011 av Su&! Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Følte jeg mistet hjerneceller mens jeg leste dette. Folk må enkelt å greit få oppføre seg som de selv vil, personlig synes jeg det er en bra ting at eldre folk interesserer seg for industrien vår, for det gir den mer tyngde. Jeg har en helt annen oppfatning av for eksempel Cliffy B, jeg føler at han bare er seg selv. Eneste personene jeg så på årets E3 som ikke var helt på stasjon var verten til Ubisofts pressekonferanse, og Ice-T på Microsofts pressekonferanse. Lenke til kommentar
Shagma Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 DonSeel: Anbefaler deg å se filmen Takedown, aka Hackers 2, hvis ikke du har sett den allerede. http://www.imdb.com/title/tt0159784/ Jeg mener det er feil å bedømme disse utviklerne på grunnlag av E3 som egentlig bare er et gigantisk utstillingsvindu hvor den som roper høyest får mest oppmerksomhet. Det er også stort sett amerikanere det er snakk om her og de har en tendens til infantil oppførsel så snart de kommer fremfor et kamera. Bare se på diverse amerikanske talkshows som sendes på formiddagen her i Norge. Hvis du tar en titt på videoer fra konferanser som GDC, vil du få mye mer dybdeinformasjon og generelt mer modne presentasjoner av produktene. Sånn sett er GDC mye bedre enn E3, siden GDC i mye mindre grad er rettet mot promotering av produkter mot sluttkunder enn det E3 er. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Emnetittelen er jo totalt misvisende. Saken handler jo om at PR-ansvarlige i spillindustrien egentlig burde lage nitriste presentasjoner for å bedre symbolisere det kyniske maskineriet som ligger bak. Og burde slutte å være superjoviale og flashy. Det eneste jeg kan være enig i er at alle presentasjoner av kinect, wii og Playstation-move har vært grusomt flaue da alt er særdeles påtatt og falskt, enda mer enn vanlig. Det er likevel en gimmick, du følger bedre med på en flashy idiot enn en kjedelig grå fyr, selv om den grå fyren faktisk har mer vettig å komme med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå