bertie Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Noen som har erfaringer/løsninger på å ta opp fra TV til pc? Ville gjerne hatt muligheten til å ta opp programmer fra TV'en, og da lurer jeg på om noen har noen tips til et godt "capturecard"(dårlig ord men...)? Skal ta opp fra parabol i tilfelle, men jeg vet ikke om det har noe å si på åssen kort jeg trenger... bertie Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Hvis du skal ta opp fra parabol trenger du ikke å ha et kort med tv-tuner på, da du kobler pc'n til tuneren og ikke "antenna". Men det er stort sett alt jeg vet, har ikke peiling på hva som er bra og dårlig... Kan jo satse på asus v8200 deluxe(det kortete jeg har) der har du tv inn og samtidig superbra grafikk :smile: Lenke til kommentar
Finzac Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 et hvilket som helst tv-kort (eller skjermkort med tv-inn koblet til en videospiller...) vil kunne gå. har selv et pinnacle studio pctv som er veldig greit, bortsett fra litt dårlige xp-drivere. en annen ting som er veldig bra å ha dersom du skal ta opp fra tv'en, er en rask harddisk! med en treig hd vil du sannsynligvis ikke klare å få jevn flyt på opptaket, men det kommer selvfølgelig an på hvilket kvalitet opptaket blir gjort i. Lenke til kommentar
Razul Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Jeg har erfaring med Ati All-in-Wonder Radeon. Dette kortet tar opp i MPEG2-format opptil 720*576-oppløsning. Det blir veldig bra kvalitet, men du trenger litt kraftig maskin og mye diskplass. På min Pentium 3 800 MHz går det så vidt å ta opp i full oppløsning, men bare dersom man komprimerer på enkleste form (bare I-frames), noe som krever mye diskplass. Men med en raskere maskin (eller mye harddiskplass), kan det bli veldig bra. Etter det jeg har hørt er All-in-Wonder-korta minst like bra som Pinnacle og iallfall mye bedre enn Terratec, Media Forte og andre billig-kort. Har sett noen opptak fra sistnevnte og det er ikke fint å kikke på ... Lenke til kommentar
bertie Skrevet 5. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2002 har tenkt meg en ny 120GB fra Western Digital, så det kan bli litt moro... Takker for alle forslag så langt... :smile: bertie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå