Gå til innhold

HJELP! Muntlig eksamen.


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Kan noen hjelpe meg?

 

Jeg har muntlig eksamen i historie, og trakk oppgaven:

 

"Drøft forholdet mellom USA og Sovjetunionen fra 1945 til 1991"

 

Relevante kompetansemål:

- vurdere ulike ideologiers betydning for mennesker, politiske bevegelser og statsutviktlig på 1900-tallet

- drøfte hvordan historie er blitt brukt og brukes i politiske sammenhenger

- undersøke to eller flere internasjonale konflikter etter 1945, og vurdere konfliktene sett fra ulike perspektiver.

 

Jeg regner med at man skal gå mest ut fra selve oppgaven, men jeg aner ikke hvordan jeg skal sette/bygge den opp.

 

Håper noen som har peiling har lyst til å hjelpe meg litt :)

 

 

_Tina

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha samtale med sensor og eksaminator etter foredraget? Du må huske å ikke ta med alle kompetansemålene i foredraget, lag heller en problemstilling til foredraget. Under samtalen kan sensor og eksaminator spørre deg om andre relaterte ting, der du viser at du har bredde og forståelse. FInn deg først en problemstilling og jobb etter det, pluss det helt basice i forholdet mellom USA og Sovjet.

Lenke til kommentar

Du skal ha samtale med sensor og eksaminator etter foredraget? Du må huske å ikke ta med alle kompetansemålene i foredraget, lag heller en problemstilling til foredraget. Under samtalen kan sensor og eksaminator spørre deg om andre relaterte ting, der du viser at du har bredde og forståelse. FInn deg først en problemstilling og jobb etter det, pluss det helt basice i forholdet mellom USA og Sovjet.

 

 

Okei. Takk!

Noen forslag til greie og ikke alt for vanskelig problemstillinger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...