Gå til innhold

Corsair H60 Hydro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Så lenge du har plass, gå heller for luftkjøler.

Vannkjølingen må trekke inn luft i kabinettet for at den skal fungere optimalt og det er strengt talt ikke det du ønsker.

Lenke til kommentar

Radiator og vifte skal plasseres utenfor kabinettet

Ikke plass for noen store vifter på innsiden siden det er et mini-itx kort og kabinett

Var knapt plass til stock-kjølern

PCen skal monteres på en hylle nær vindu og radiator blir mest sansynlig plassert rett back i vinduet

Lenke til kommentar

Ingen som leser det jeg faktisk skriver?

Det er et trangt/lite kabinett, med ingen ekstra vifter som blåser luft ut, eller inn for den saks skyld

Har montert PSU så den trekker luft ut fra kabinettet og det er den eneste vifta som gjør det

Er minimalt med plass rundt CPU

Men spørsmålet er jo om vannkjølingen vil bli bra nok eller om jeg skal gå for en større blokk

Er det egentlig så vanskelig da? istede for å komme med så mange andre dumme kommentarer

Jeg vet hve jeg driver med

@arni90: han tror at pris = kvalitet, er desverre ikke det....

Lenke til kommentar

Stock-kjøleren skal kunne klare å kjøle din CPU med greie temps i et normalt kabinett,

men siden du har et trangt kabinett uten noen form for gjennomlufting kan det være at

den blir begrenset av for varm luft inni kabinettet. Dette skjekker du enkelt ved å:

1. Åpne kabinettet og fyr opp noe som belaster CPU (Linx/Prime95)
    • Hvis tempen stiger fort og over 85-90 grader kan det tyde på at kjøleren ikke sitter riktig.
      Jeg hadde samme problem på min i7 2600K, hvor ene klipsen ikke satt skikkelig og temperaturene steg fort.
    • Hvis temperaturene ikke er over 90, sitter kjøleren godt nok.

Du kan undersøke om du kan påvirke viftestyringen til kjøleren i BIOS, evt ved bruk av Speedfan.

Hvis du har mulighet til å sette på en vifte som kan blåse kald luft inn, vil dette hjelpe MYE!

Hvis ingen av tipsene over hjelper, så vil H60 gi deg mer enn god nok kjøling,

spesielt hvis radiatoren skal stå utenfor kabinettet. :yes:

Enhver kjøleløsning som bruker luft utenfor kabinettet ditt vil være god nok :thumbup:

Endret av SuperRipper
Lenke til kommentar

Ingen som leser det jeg faktisk skriver?

Det er et trangt/lite kabinett, med ingen ekstra vifter som blåser luft ut, eller inn for den saks skyld

Har montert PSU så den trekker luft ut fra kabinettet og det er den eneste vifta som gjør det

Er minimalt med plass rundt CPU

Men spørsmålet er jo om vannkjølingen vil bli bra nok eller om jeg skal gå for en større blokk

Er det egentlig så vanskelig da? istede for å komme med så mange andre dumme kommentarer

Jeg vet hve jeg driver med

@arni90: han tror at pris = kvalitet, er desverre ikke det....

H60-"vannkjøling" vil lett kjøle ned enhver prosessor.

Pris = kvalitet, jo. I den prisklassen kjølere vi er i nå er det umulig å finne en kjøler som faktisk passer nyere prosessorer og ikke kjøler bra. "Vann" eller luft.

Lenke til kommentar

Det var vel ikek så vanskelig vel?

Et klart og enkelt svar på at H60 er bra nok istede for all the andre tullet dere kommer med

Nå skjønner jeg ikke hva du prater om:

Du spurte om H60 var god nok til å kjøle ned en prosessor.

Både IT-Henrik og jeg svarte at stock-kjøleren var god nok, som du mente var feil. Her tar du 100% feil

Jeg spør deg videre hva du tror om H60 mot stock-kjøleren. Hadde du sett litt på produktet hadde du sett at det var en større radiator og større vifte på H60. Eller enda bedre, lest anmeldelser på nettet istedet for å spørre oss om noe så dumt som dette her.

Nå er jeg litt krass, og det er fordi du både har svart stygt og har vist generelt lav intelligens.

Lenke til kommentar

Jeg skrev at jeg ville ha lufta UT av kabinettet og da er ikke stock kjølern god nok

"Learn to read"

Jeg spurte heller ikke om stock-kjølern var god nok, jeg spurte om vannkjølern var god nok

stock-kjølern er ikke god nok, for mitt bruk, og det er alt som teller

større radiator? enn hva da? stock kjølern har ikke radiator

Jeg har lest anmeldelser på nettet, er derfor jeg spurte om et spesifikt produkt og ikke hvilken vannkjøler som ville passet best

Jeg har svart styggt?

Hva med dere som har kalt meg dum flere ganger?

Indirekte, men forsåvidt det samme

Takk til Superripper for et godt svar, i motsetning til dere andre troll

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skrev at jeg ville ha lufta UT av kabinettet og da er ikke stock kjølern god nok

"Learn to read"

Jeg spurte heller ikke om stock-kjølern var god nok, jeg spurte om vannkjølern var god nok

stock-kjølern er ikke god nok, for mitt bruk, og det er alt som teller

større radiator? enn hva da? stock kjølern har ikke radiator

Jeg har lest anmeldelser på nettet, er derfor jeg spurte om et spesifikt produkt og ikke hvilken vannkjøler som ville passet best

Jeg har svart styggt?

Hva med dere som har kalt meg dum flere ganger?

Indirekte, men forsåvidt det samme

Takk til Superripper for et godt svar, i motsetning til dere andre troll

Hei du.

Ja den vil jo gjøre jobben den der da. Gå for en H60 =O)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...