Lemongrass Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg kom opp i muntlig eksamen i sosiologi og sosialantropologi i dag. Temaet jeg trakk var kulturforståelse. Jeg sliter nå med å finne en god problemstilling og lurer på om noen har noen forslag? Her er kompetansemålene jeg må basere den på: gjøre rede for ulike betydninger av begrepet kultur og reflektere over meningsinnholdet i uttrykk som "norsk kultur bruke samfunnsvitenskapelige tenkemåter til å sammelikne kulturer analysere årsaker til kulturforskjeller og identifisere faktorer som gjør at kulturer er stabile eller endrer seg forklare forskjellen på begrepene egosentrisk og etnosentrisk, bruke begrepene til å analysere årsaker til konflikter mellom individer og mellom grupper og diskutere løsninger på konfliktene gjøre rede for familie- og slektskapsordninger og drøfte ekteskapets funksjoner i ulike kulturer gi eksempler på psykologiske behov som religion kan tilfredstille, gjøre rede for religioners kulturelle funksjoner og reflektere over den rollen religion og etikk har som normkilde i et moderne samfunn Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 "gjør rede for ulike betydninger av begrepet kultur" er det subkultur, delkultur osv.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå