Gå til innhold

Russ og rus - hjelp til kampanje!

Gaarulf

Anbefalte innlegg

Sikkert ikke beste timingen, men det har seg sånn at vi fikk det temaet til eksamen, så da får man bare prøve å gjøre seg klar til den store dagen.

Temaet var som sagt Russ og rus, regner da med at vi skal lage en holdningskampanje på ett eller annet vis rundt alkoholkonsumet under russetiden. Siden målgruppen er Russen selv så regner jeg med at "Amerikanske" holdningskampanjer ikke duger (This is your brain, this is your brain on drugs (den med eggene som knuses etc)). Når russefeiringen alikevel stort sett dreier seg om å drikke seg snydens så er nok ikke en "Kom igjen da karer, vi drikker litt saft isteden" kommer til å funke noe særlig.

Det jeg mest sannsynlig kommer til å gjøre er å vinkle hele driten som at du kan ta det rolig, det er ikke nødvendig å drikke den siste delen når du vet det er nok etc. I verste fall prøve å få til en halvgrei nedtrappingskampanje (alt spørs på oppgaven) da en avholdskampanje er helt høl i huet med tanke på målgruppen.

Siden en god del av dere også er i samme kategori spør jeg rett og slett om hva som hadde funket på dere. Vil det være lurt å bruke overdrevent humor og eventuelt overdrive effektene for å så ta en teit punchline ("Nåja, du dør sikkert ikke av det, men lurt å trappe ned alikevel") på slutten? All hjelp taes imot med takk!

Ps: vet at det finnes en leksehjelp kategori, men til dette temaet virker OT baren litt mer forsvarlig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det du kom med er fornuftig jeg. Feks kan du ha bilde av en som ligger face down i sitt eget spy, og en som danser og har det gøy med en dame i hver armkrok.

Under hvert bilde kan du ha feks 10 ølflasker og 18 ølflasker?

åhå! Fantastisk idè! Takk så meget!

Lenke til kommentar

Du kan jo også legge vekt på leken i russefeiringen. Mange av knutene utføres jo klin endru (fra isspising til kinderlekebygging). Så det å flytte fokuset vekk fra fyll, og over på det lekne er en mulighet.

En annen mulighet er å fokusere på sikkerhet i forhold til rus. "Wingman" trenger ikke bare være for sjekking, det kan også være for å ha en som sørger for at du kommer deg trygt hjem - eller bare sier ifra når du begynner å få nok.

Lenke til kommentar

Ingen dum idè! Takk så meget, får bare håpe oppgaven står i stil til ting jeg har sett for meg. Om jeg får film så blir det vanskeligere å skaffe nye opptak mtp på tiden, så der må jeg gjøre det beste ut av råmaterialet jeg har.

Lenke til kommentar

Når russefeiringen alikevel stort sett dreier seg om å drikke seg snydens så er nok ikke en "Kom igjen da karer, vi drikker litt saft isteden" kommer til å funke noe særlig.

For en genial kampanje det hadde vært da, er jo akkurat på samme nivå som de fleste anti-rus kampanjene som blir arrangert her til lands så den ideen kunne du nok fått på tv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...