ilpostino Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg har tenkt til å kjøpe denne maskinen med en 1000w PSU. med jeg lurer litt på om 1000w er lit for mye til dette oppsettet da jeg ikke har et dedikert skjermkort. de eneste spillene jeg kan komme til å spille er av typen Red Alert og Shogun så hvis jeg skulel kaste inn et skjermkort med tiden så vil det ikke kreve all verdens med strøm. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 1000w er Way, way overkill for dette oppsettet. en god 500w'er er MER enn nok Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Jeg har tenkt til å kjøpe denne maskinen med en 1000w PSU. med jeg lurer litt på om 1000w er lit for mye til dette oppsettet da jeg ikke har et dedikert skjermkort. de eneste spillene jeg kan komme til å spille er av typen Red Alert og Shogun så hvis jeg skulel kaste inn et skjermkort med tiden så vil det ikke kreve all verdens med strøm. Om du legget til et mellomklasse skjermkort (f.eks. Nvidia 560) så vil fremdeles en 500W PSU av god kvalitet være mer enn nok. 1000W er helt bananas Med mindre du har spesielle behov og skal overklokke ekstremt kan du gjerne gå ned til 500-550W kvalitets PSU (f.eks. Seasonic), 1333-1600 MHz minnebrikker og gjerne et billigere hovedkort. Her er et forslag til hovedkort og minnebrikker. Endret 9. juni 2011 av Itspersonal Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 det ante meg at jeg var litt på viddene men ut ifra svarene deres ser jeg at jeg til og med er på feil vidde. Lenke til kommentar
ei57 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg har en FSP Aurum 400W i denne PC'en. Øvrig innmat er i7 [email protected], GTX 460 og nødvendig fyllmasse. Trekk fra vegg er 150 watt når CPU er 100% belasted og uten last på GPU. Med last på GPU kommer jeg kanskje opp i 250 watt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Chieftec Nitro 550W er en helt ok PSU, og hvertfall bedre enn det søppelet Cooler Master selger. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 hva er så dårlig med Cooler Master? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Stort sett alle strømforsyningene de lager ligger mellom horribel spenningsregulering og rippel til middelmådig spenningsregulering og rippel. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 God rippelspenning er noe Nizzen vil ha for å holde harddisker i live. Uansett er det greit å ha ren og pen rippel og effektivitet. Cooler Master har ikke imponert mange, PSU guruen Johnny Guru slaktet Cooler Master og den fikk en del "FAIL" i testen også. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 ok. da tror jeg at jeg skal prøve meg på Chieftec Nitro Series BPS-550C istedenfor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå