Gå til innhold

Hvor stor PSU trenger jeg egentlig til dette oppsettet?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe denne maskinen med en 1000w PSU. med jeg lurer litt på om 1000w er lit for mye til dette oppsettet da jeg ikke har et dedikert skjermkort. de eneste spillene jeg kan komme til å spille er av typen Red Alert og Shogun så hvis jeg skulel kaste inn et skjermkort med tiden så vil det ikke kreve all verdens med strøm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt til å kjøpe denne maskinen med en 1000w PSU. med jeg lurer litt på om 1000w er lit for mye til dette oppsettet da jeg ikke har et dedikert skjermkort. de eneste spillene jeg kan komme til å spille er av typen Red Alert og Shogun så hvis jeg skulel kaste inn et skjermkort med tiden så vil det ikke kreve all verdens med strøm.

Om du legget til et mellomklasse skjermkort (f.eks. Nvidia 560) så vil fremdeles en 500W PSU av god kvalitet være mer enn nok. 1000W er helt bananas :)

Med mindre du har spesielle behov og skal overklokke ekstremt kan du gjerne gå ned til 500-550W kvalitets PSU (f.eks. Seasonic), 1333-1600 MHz minnebrikker og gjerne et billigere hovedkort.

Her er et forslag til hovedkort og minnebrikker.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

God rippelspenning er noe Nizzen vil ha for å holde harddisker i live.

Uansett er det greit å ha ren og pen rippel og effektivitet.

Cooler Master har ikke imponert mange, PSU guruen Johnny Guru slaktet Cooler Master og den fikk en del "FAIL" i testen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...