Cuneax Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Ny tjeneste lansert i stillhet. Facebook vet hvordan du ser ut og jakter på bilder av deg Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Det var en creepy funksjon, praktisk, men fortsatt creepy... Jeg vet ikke om jeg vil at facebook skal søke etter meg... Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Er ikke dette litt positivt egentlig? De aktuelle bildene av deg blir jo lastet opp uansett. Det eneste facebook gjør er å varsle deg om det ved å tagge bildet. Slik jeg ser det gir det meg jo bare bedre kontroll på hvilke bilder som blir lastet opp. 1 Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Enig med phax. Bildene ligger jo ute, men nå får du beskjed om at de ligger der og kan eventuelt be om å få dem fjernet. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Registrere meg på Facebook? Nei, tror ikke det. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Takk. Har nå skrudd av denne. Kjekt for å vite om noen laster opp bilde, men det er bare irriterende om f. eks bilder jeg ikke vil ha tagget blir tagget pga. det her. Lenke til kommentar
Fjellsboe Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Dette er vel basert på en eller annen ansiktsgjenkjenningsprogramvare? Hvordan kan du sikre deg mot at den tror at et bilde av en person som kler seg i bursdagsdrakten og danser til mc hammer er deg ? Derfor slår du av funksjonen, så slippe du å måtte forklare i et jobbintervju fem år frem i tid hvorfor du var så "vill" i din ungdom. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Ikke at arbeidsgiver får se mine bilder uansett. Verken som venn, og hvert fall ikke ved bare å søke. Så for min del vil ingen av bildene dette programmet finner av meg, vises for andre enn meg. Da kan jeg enten untagge dem, eller be vedkommende fjerne bildene. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Nice, da var dét skrudd av! Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Dere som skrur av funksjonen, hvorfor? Jeg mener; bildene ligger jo der ute fremdeles, de er bare ikke tagget. Sett at et av disse bildene blir tagget, kan du untagge eller be den som har lagt ut bildet om å fjerne det. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Sett at noen laster opp et bilde hvor det er meg og flere andre i, som jeg ikke gidder å mase om å få fjernet, men ikke vil ha meg tagget i. Har fjernet tags på flere bilder før som dette, og gidder ikke at jeg ikke har kontroll på at jeg plutselig blir tagget. Er ikke så ofte på facebook, så er usikker på om jeg hadde merket det engang. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Er ikke dette litt positivt egentlig? De aktuelle bildene av deg blir jo lastet opp uansett. Det eneste facebook gjør er å varsle deg om det ved å tagge bildet. Slik jeg ser det gir det meg jo bare bedre kontroll på hvilke bilder som blir lastet opp. Forsåvidt korrekt, men samtidig lagres i Facebooks database en "oppskrift" til å hvem du er. Legg den inn i en smarttelefon, så kan jeg bruke kamerafunksjonen (augmented reality) til å vite hvem som er rundt meg i god Terminator-stil. Noe for Skynet dette Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Forsåvidt korrekt, men samtidig lagres i Facebooks database en "oppskrift" til å hvem du er. Legg den inn i en smarttelefon, så kan jeg bruke kamerafunksjonen (augmented reality) til å vite hvem som er rundt meg i god Terminator-stil. Noe for Skynet dette Haha, det hadde vært fantastisk tøft Men ettersom man kun vil få opp personer på din venneliste så blir det jo ganske uskyldig likevel. Man kan jo ikke tagge folk man ikke har som venn. 1 Lenke til kommentar
Xito Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Ved å bruke samme algoritmen, og også kanskje en pirat-database på nett, kan man vel i teorien få tak i "fjeset" til alle på FB... Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Med en "pirat-database" kan man vel gjøre stortsett hva man vil uavhengi av hva facebook gjør. Gjerne langt verre ting enn å tagge folk automatisk på bilder. Endret 9. juni 2011 av phax Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 9. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2011 Haha, det hadde vært fantastisk tøft Men ettersom man kun vil få opp personer på din venneliste så blir det jo ganske uskyldig likevel. Man kan jo ikke tagge folk man ikke har som venn. I app-prosjekt (bachelor ved UiB) var det blant annet i brainstorming fremmet at vi kunne hatt dette. "Hvem pokker er den foreleseren der?" *opp med telefon, sikte kamera* og vips kommer info opp. Lage noen solbriller som skanner alle rundt, så har du løpende informasjon. Kryssjekk det med skattelistene, så kan du gå og se verdien på hver enkelt poppe opp over hodet på dem. Så vet du hvem du skal rane, evt. hvilken jente som skal sjekkes opp for å bli din fremtidige fru. Ahh, sci-fi brainstorming. Intet er bedre Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 10. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2011 Det scenarioet blir vel en realitet om ikke så alt for lenge. Se bare på skattelistene og google maps, når de knyttes opp mot hverandre. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 10. juni 2011 Rapporter Del Skrevet 10. juni 2011 Teknologien er her alt, så ja det er absolutt mulig. Ikke bare mennesker, men også bygninger/geografiske kjennetegn kan benyttes til dette. Facebook som kjenner igjen pyramiden bak deg og vips "Per Olsen i Egypt". Skrev litt om det her: http://flagglima.com/2010/12/ditt-liv-i-en-database/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg