Gå til innhold

Blande RAM ?

Mrwax95

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde blandet med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605830

For å beholde dual channel. Det er lite annet enn kjøleren og hastigheten som skiller.

Å blande med raskere brikker går helt fint, de raskeste brikkene vil bremses til farten av de tregeste.

Å blande modeller har ikke vært et problem for min del de siste 15 år.

Å blande merker kan innebære problemer, men på de siste riggene mine (etter 2003) har heller ikke dette vært noe problem.

Så det er bare å mikse og holde på :)

Lenke til kommentar

Foruten det Flimzes sa, så ville jeg ikke blandet RAM, så slipper du eventuelle problemer. I hvertfall bør du holde deg til RAM med samme timings og frekvens. Men det er vel bare meg som er litt for overbeskyttende med systemet mitt? :)

Edit: RAM er jo så utrolig billig nå for tiden uansett, så det å ha like type RAM i maskinen din bør ikke være det største problemet her i verden.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Romis: Som sagt, det er mange mange år siden det faktisk var problematisk å blande minne med forskjellige hastigheter (i hvert fall så lenge de kom fra samme produsent).

Nå for tiden fungerer nesten alt utmerket, og jeg har flere ganger matchet brikker fra forskjellige produsenter, i forskjellig størrelse, på forskjellige hastigheter. Har aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar

Noe som kan være verdt å merke seg er at enkelte prosessorer og brikkesett ikke takler fire minnebrikker bra.

Phenom II X4 955 C2-revisjon vil f. eks. klokke ned alle brikkene til 1066MHz om du fyller alle sporene, da minnekontrolleren ikke takler å kjøre på 1333MHz uten overklokking.

Lenke til kommentar

Jeg hadde blandet med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=605830

For å beholde dual channel. Det er lite annet enn kjøleren og hastigheten som skiller.

Å blande med raskere brikker går helt fint, de raskeste brikkene vil bremses til farten av de tregeste.

Å blande modeller har ikke vært et problem for min del de siste 15 år.

Å blande merker kan innebære problemer, men på de siste riggene mine (etter 2003) har heller ikke dette vært noe problem.

Så det er bare å mikse og holde på :)

Takk! ;) Tror nok jeg prøver det! xD , har tråss alt 3 års garanti :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...