Gå til innhold

Edderkopp på skjermen!

Gjest Slettet+981234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234

Hei og god kveld!

Jeg satt og lekte meg på nettet sent på natten. Plutselig legger jeg merke til en veldig liten edderkopp som kryper rundt på skjermen. Jeg tar pennen som ligger ved siden av meg og slår hardt på den for å få den vekk (drepe) fra skjermen. Til min store forbauselse reagerer den ikke! Hmm, den ser jo ut som pixler eller noe sånt, når jeg tenker meg om (føler jeg meg smart) Dette er sikkert bare en artig greie de har slengt inn på nettsiden sin. :yes: Men den virrer litt vel mye rundt... Tanken om "virus" :ohmy: slår meg straks. Jeg blir panisk og sjekker de andre fanene i nettleseren. Den krabber videre der. "virus, virus, virus". Wtf, gå bort!!! :cry: I min forferdelse klemmer jeg til på den knalltynne lcd-skjermen og lar det stå til for å forsikre meg om at det ikke er en ekte edderkopp på utsiden av skjermen.

Den var på innsiden......... :ph34r:

Så da skjønner dere sikkert hva problemet mitt er nå.

Mvh Mr. Moneymaker :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234

Den kommer seg ikke ut. Den er død etter den intense klemmingen...

Grunnen til at jeg tenkte virus var fordi jeg var på noen kinesiske nettsider (typiske virussteder) og hadde tenkt tanken før i kveld. Var en gang vitne til et spesielt "lignende" virus. En tegnet mann kommer gående inn på skjermen og tar med seg ikoner i en ryggsekk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234

Problemet er at det er en bærbar. Ellers skulle jeg kjøpt ny skjerm. Den bare sitter der, midt på skjermen som en livløs dott. Jeg likte bedre når han krabbet rundt.

Takker for forslagene. Får kanskje prøve å operere skjermen selv, men er redd det kan bli en kostbar affære.

Lenke til kommentar

Program som kan fjerne døde pixler må da være midt i blinken her. :)

Fra spøk til edderkopp:

Spørs vel hva slags maskin du har. Populære modeller finner man ofte veiledninger til, kjøp en passe god skrutrekker som tar små skruer (unngå sett med minitrekkere, kjøp et lite skrujern hos Clas Ohlson e.l.) og ta bilder om du demonterer. Pass spesielt på mekanismen som holder maskinen sammen når den er klappet igjen.

Lenke til kommentar

vet ikke om det blir så enkelt å gjøre sånn selv? xD

min gamle laptop har gått til helvete (ramma rundt skjermen har løsna, det under også...) jeg sjekka om det gikk an å 'løsne' skjermen på den nu, men det virka som en vanskelig sak uten å herpe hele greia....

men det kan jo hende det er noen smarte løsninger? i dunno.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234

Takket være lundern2k er bildet nå oppe! Du ser tydelig at han har bein.

Endret av Slettet+981234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234

Neida, den ser ut til å trives i sin nåværende tilstand. Jeg var redd den skulle smelte eller lignende da skjermen er litt varm nede der. Jeg tør ikke operere maskinen heller da jeg er avhengig av å ha en PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...