Magnarok Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Hei! Har tenkt til å gå til innkjøp av en stasjonær pc som jeg har tenkt til å bruke til spill. PCen blir kjøpt i deler ettersom jeg har hørt at det er mye billigere en å få den ferdigbygd. Jeg har satt opp en handleliste på komplett.no med deler folk har anbefalt rundt om kring. Mine deler Er det lurere å kjøpe denne prosessoren en den som står i handlevogna mi? Er det noen komponenter jeg bør bytte ut med andre? Feks. trenger jeg så mye strømforsyning? Visst det er litt dyrere komponenter man får mer for pengene for tar jeg gjerne imot tips! Eventuelt noen deler jeg har glemt som er fine å ha med? Trenger jeg å kjøpe vifter? Endret 8. juni 2011 av noj95 Lenke til kommentar
Chris1337TV Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Raskere å billigere HDD Samsung SpinPoint F3 1TB Hadde heller gått for denne CPUen da du får mer for pengene Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K Angående strømforsyning så holder det vel med 650, men du skal kanskje oppgradere senere? Ser bra ut ellers Endret 9. juni 2011 av Chris1337TV Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 For å si det kort og enkelt: i5-2500k er ca 50% raskere enn Phenom II X4 i spill. I programmer som kan benytte seks kjerner ligger Phenom II X6 og i5-2500k jevnt. Når du har et såpass dyrt oppsett er det Intel-basert du bør se på. HX 850W blir også feildimensjonering av PSU, gå for HX 750W som vil være mer enn nok til å kjøre HD 6970 Crossfire med en heftig overklokk oppå det igjen Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Som nevnt over, ville jeg gått for et i5 system, PSU er kraftig overdimensjonert. Men har du råd, gjør ikke det noe egentlig. Skjermkortet ville jeg også byttet til DCII fra Asus som er stillere, kjøligere og litt bedre. Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Er Asus GTX 580 mye bedre en Raedon HD 6970 ? Eller burde jeg kjøpe Asus GTX 570 som koster 1k mindre en 580. Og hvorfor det? Det er denne prosessoren dere snakker om? i5-2500k Og visst jeg skal kjøpe denne prosessoren må jeg vel ha et annet hovedkort? SSD, har noen et tips til en som er bra men ikke alt for dyr? Endret 9. juni 2011 av noj95 Lenke til kommentar
sportyboii Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg bare låner posten din litt, jeg lurer på hvordan jeg finner ut hvilke type minne som passer til pcen, hvor finner man ut det? fordi har bare 2048 atm! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Er Asus GTX 580 mye bedre en Raedon HD 6970 ? Eller burde jeg kjøpe Asus GTX 570 som koster 1k mindre en 580. Og hvorfor det? Det er denne prosessoren dere snakker om? i5-2500k Og visst jeg skal kjøpe denne prosessoren må jeg vel ha et annet hovedkort? SSD, har noen et tips til en som er bra men ikke alt for dyr? GTX 580 koster 1000 kr ekstra fordi det er det sterkeste grafikkortet som ikke kjører SLI. Det yter kanskje 10% raskere enn et HD 6970. GTX 570 og HD 6970 kniver ganske mye, HD 6970 er vel gjennomsnittlig ørlite grann bedre, men det er opp til deg å velge Nvidia eller AMD. Begge er gode valg. ASUS P8P67 Pro er kjempebra og holder i massevis. På komplett er det to SSDer som er rimelig billige og gode nå. Jeg vil anbefale deg Crucial M4 64GB, men Force 60A er også et godt valg. Jeg bare låner posten din litt, jeg lurer på hvordan jeg finner ut hvilke type minne som passer til pcen, hvor finner man ut det? fordi har bare 2048 atm! Minne - Forum - Diskusjon.no Start din egen tråd der, dette er jo fullstendig irrelevant til denne tråden. CPU-Z er et godt program å starte med. Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Noen som har erfaringer eller innspill til dette skjermkortet ? Eller burde jeg kjøpe dette i stedet? Hva er forskjellen? Har hørt at nVidia er bedre med drivere, men er det en god nok grunn til å kjøpe et dårligere skjermkort? (dårligere ut ifra det noob kunskapene mine leser ut ifra specsa) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Som jeg har nevnt, ikke velg et skjermkort med STOCK kjøler! Bare bråk og varme da! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Nvidias stock-kjølere er ganske stille på GTX 5xx-serien har jeg hørt... Angående drivere har vel begge sidene sine svakheter, AMD er inne i en veldig god periode med raske fikser og god ytelse på driverne sine nå er alt jeg kan si. Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Kan noen av dere anbefale et eller flere skjermkort rundt 2k prisklassen? Og et bra og stilig kabinett til under 1000 lappen ^^ Hovedkort: ASUS P8Z68-V PRO vs ASUS P8P67 PRO ? Endret 9. juni 2011 av noj95 Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Kan noen ta en titt på hva jeg har valgt og se etter at alt passer sammen og sånt. Er som sagt helt ny i gamet så kan hende jeg har gått på noen feil! Mine deler Noe jeg må endre eller kjøpe inn ved siden av for å få alt til å passe sammen? Har denne SSDen, men fant den ikke på Komplett.no Endret 9. juni 2011 av noj95 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Alt ser bra ut. Kjør på! Ingenting som er verdt å endre på her. Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Dette blir nok det siste innlegget mitt i denne posten, har endelig funnet hva jeg har lyst til å kjøpe og håper at noen kan ta en kjapp titt så alt passer sammen her også! Feks. har alt plass inni kabinettet og om delene passer sammen. Og ikke minst at jeg har alt jeg trenger til å bygge en pc selv, har jeg alle komponentene som jeg trenger? Kjøper fra dustinhome.no - bilde av handlevogna: Dustinhome Legger ved en handleliste fra komplett med de delene jeg fant der! (OBS: alle delene fantes ikke på komplett så har lagt ved det jeg fant!)komplett Visst noen kunne ta en kjapp titt og komme med noen komentarer til dette oppsette så hadde det vært kjempe fint! Jeg vil også takke for mye flott hjelp her inne på forumet!! Endret 10. juni 2011 av noj95 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Tommel opp for Dustinhome!! Lenke til kommentar
Magnarok Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Tommel opp for Dustinhome!! Fikk alt billigere der så jeg endte opp med de! Men passer alle delene sammen og får de plass i kabinettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå