Millennium Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Jeg kom opp i RLE i går, og har eksamen i morgen. Vi burde helst dekke minst to (av fire) kompetansemål, men jeg har valgt å ta for meg tre for å dekke temaet på en god måte. Temaet jeg fikk er: Rett og galt (etikk-oppgave) Jeg har satt opp denne problemstillingen: Hva skiller etikk og moral mellom religion og filosofi? Med den problemstillingen dekker jeg kristendommen, islam og filosofi, og vil naturligvis få spørsmål ut i fra disse kompetansemålene. Problemet er at læreren vår tar utgangspunkt i standpunktkarakter når han velger spørsmål, og jeg er en av få som klarte å få fem i RLE. Fremføringa mi tror jeg også er noe over middels bra, så jeg er veldig redd for å få spørsmål jeg ikke kan svare på. Hvordan vil en sensor vurdere besvarelsen om man drøfter flere aspekter ved spørsmålet og greier det ut, uten å komme med et konkret svar? Jeg er ganske sikker på at jeg vil klare å drøfte flere aspekter rundt spørsmålene når jeg får lest igjennom læreplanmålene jeg har tatt med, men er veldig usikker på om jeg klarer å svare konkret på spørsmålene. Endret 8. juni 2011 av OHof Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Det tror jeg kommer annpå hva det er som gjør at du ikke kommer med konkrete svar. Drøftig er alltid positivt. Lenke til kommentar
Millennium Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Det tror jeg kommer annpå hva det er som gjør at du ikke kommer med konkrete svar. Drøftig er alltid positivt. Mtp. at jeg har tre kompetansemål jeg må fokusere på er sjansen stor for at jeg glemmer noe, eller ikke får med meg noe viktig, slik at jeg ikke kan svaret. Jeg kan derimot prøve å trekke inn andre ting som kan ha noe med saken å gjøre, og drøfte rundt det, uten at jeg svarer. Sett fra en annen vinkel er det "svada", men i den formen de ønsker at besvarelsen skal komme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå