Kaarerekanraadi Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 http://nrk.no/skole/klippdetalj?topic=nrk:klipp/426305 Nå i dag ser vi tilstanden på Oslo-øst og i alle byer i Norge. Hvem hadde rett? Hvem var tufsene som møtte opp med plakater? Ja, til og med Torbjørn Berntsen angret seg visst for noen år siden..... 6 Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Desverre så er det liten diskusjon om at befolkninga i Norge byttes ut, det er jo ikke særlig PK å stille spørsmål. Per FN-definisjon så er det et folkemord som pågår. Er glad jeg flyttet fra Oslo øst. Rights.no og document.no har mange bra og relevante artikler. Hvorfor skal ikke vi nordmenn også ha rett til vårt eget hjemland der vi kan ivareta våre kulturer, språk skikker og folkeslag?:/ Pass deg før du kritiserer for mye, da blir du stempla som nazist, rasist og fremmedfiendtlig. 5 Lenke til kommentar
Kristine Ask Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Pass deg før du kritiserer for mye, da blir du stempla som nazist, rasist og fremmedfiendtlig. Hva skal man da kalle noen som kaller migrasjon for folkemord? Som ser innvandring av personer med annen religion og/eller hudfarge som en trussel? Som konsekvent trekker fram etnisitet? Er ikke det pr def å være nazist, rasist eller fremmedfiendtlig? Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Borsett fra at hun hadde rett og de tok feil, så er jeg positivt overasket over at antirasister på den tiden kunne demonstrere uten å prøve å banke opp alle som er uenig med dem. 4 Lenke til kommentar
Thrillseeker Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Pass deg før du kritiserer for mye, da blir du stempla som nazist, rasist og fremmedfiendtlig. Hva skal man da kalle noen som kaller migrasjon for folkemord? Som ser innvandring av personer med annen religion og/eller hudfarge som en trussel? Som konsekvent trekker fram etnisitet? Er ikke det pr def å være nazist, rasist eller fremmedfiendtlig? Fordi jeg er ute etter å sette spørsmåltegn ved hva norske politikere driver på med så er jeg altså a) nazist, b) rasist eller c) fremmedfiendtlig? Fydda, jeg er virkelig fæl. Er visst stornazi fordi jeg kritiserer norske politikere HELE TIDEN, uansett om det gjelder DLD, innvandringspolitikk, internasjonal politikk, klimapolitikk eller eldrepolitikk. Himmler hadde vært stolt. Tok ikke lang tid å avsløre at du er tilhenger av stråmanntaktikk, og ikke saklig debatt. Den største trusselen er ikke fra de "andre", Kitaii. Nasjoner dør fra innsiden, de blir ikke drept, de begår selvmord. Det er det våre politikere som står ansvarlig for. Det er ikke en naturlig folkevandring som foregår, så jeg aner ikke hvorfor du kaller det migrasjon. Et godt norsk ord for det er kolonisering. Denne galskapen er langt ifra i nordmenns beste interesse. Å endre et lands etniske sammensetning er per definisjon folkemord, det behøver faktisk ikke skje med vold, det foregår politisk akkuratt nå. Norge har heller aldri hatt en bred offentlig debatt om de økonomiske sidene ved innvandringen, eller en folkeavstemning om vi faktisk ønsker dette her. Vi skal liksom leve i et demokrati. http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=53&tekstid=4957 Ifølge SSB kan nordmenn være minioritet i Oslo innen 2029 (http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=41&tekstid=2151). Er dette en ønskelig utvikling? Mange innvandrere synes allerede vi har for mange innvandrere, det hindrer integrering og skaper bare større skiller og ghettosamfunn. Nordmenn er allerede i minioritet enkelte plasser i Oslo, og flykter fra sine hjemsteder: http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4078250.ece og http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article4093537.ece Frykten for sitt eget P3s Leo Ajkic ser for seg Norge som et muslimsk land i framtiden. – Det er ikke nødvendigvis negativt. Skjer det, så skjer det. Den farlige hvitheten Min bestefar kjempet mot tyskerne, han hadde blitt fly forbanna over dagens utvikling. Nå er det på tide at vi nordmenn igjen står opp for våre rettigheter når politikerne overkjører oss. Det gjelder ikke bare dette temaet, men også DLD og overformynderi og mye annet. Vi har allerede store problemer med å integrere ikkevestlige som allerede er her. Og bare så du vet det, så er jeg ikke tilhenger av FrP, Høyre, Kystpartiet eller noe annet parti. Politikk er bare møkk, og det tror jeg de fleste er enige i. Hvorfor skal jeg ha dårlig samvittighet for å være født i Norge? Endret 9. juni 2011 av Thrillseeker 5 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Det var den gang ja. De som klager på ytringsfriheten idag (her på forumet og ellers i samfunnet) kan ha godt å se hva Vivi Krogh ble dømt for å ha uttalt: Link. Krogh var ellers en velmenende gammel dame alt den gangen. Det skal sies til hennes fordel at hun tok avstand fra nazistene og nynazistene som kuppet organisasjon etter organisasjon på den siden den gangen. Det var det store problemet for datidens innvandringsmotstandere, det var så mange av dem som presenterte standpunkter av heller spinnvill og nazistisk karakter at de som måtte ha et fornuftig budskap druknet. Husk at for 30 år siden var krigsveteranene fortsatt i live, og man skulle helst hete Blücher til etternavn for å tro at nasjonalsosialisme var et salgbart budskap. Datidens innvandringsskeptikere var sånn sett uheldige fordi de kolliderte i tid med et kjent fenomen: Den kollektive hukommelse har gang på gang vist seg å være på ca. en generasjon. Det vil si at rundt '75 poppet det opp nynazister og revisjonister rundt om, og de lokket også gammelnazistene ut av dvalen, og de hadde som taktikk å infiltrere nasjonalistiske organisasjoner. Geir 2 Lenke til kommentar
Kristine Ask Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 *snip* Det er lite av innvandringskritikken (særlig på dette forumet ser det ut til) som ikke bunner ut i de samme argumentene om hvordan det er en kamp mellom etnisiteter, og der etnisitet er det avgjørende punktet i forhold til rettigheter. Rasisme handler jo om hvordan man ser på noen raser som mer "verdifulle" enn andre. Nå snakkes det lite om rase her på forumet, men det er ikke mindre rasistisk når man baserer logikken på de samme argumentene men bare bytter ut "rase" med "etnisitet". Det er mange måter å være kritisk til innvandring på som ikke skal koke ned til konspirasjoner om folkemord, overfallsvoldtekter eller "islamifisering". Jeg sier ikke at du står for disse verdiene, men om du genuint ikke gjør det - så er det mye bedre for din egen sak om du bygger på argument som ikke har en rasistisk logikk i bunnen. De poenge du serverer her blir også servert av personer på dette forumet her som også tilskriver troverdighet i forhold til jødekonspirasjoner, holocaustfornektelse og raseoverlegenhet. Om du ikke ønsker å bli tatt for en av disse, bør du altså bygge opp din sak på en annen måte. Hvis det er en såpass åpenlagt feilslutning og urettferdighet så skulle det være mange andre mulige innfallsvinkler. Så la oss ta klassikerne her: -Har ikke vært folkeavstemning rundt innvandring Er forøvrig fint å være kritisk til politikere, men å si at vi ikke har hatt mulighet til å politisk påvirke situasjonen er en ren løgn. Er veldig få saker vi har hatt folkeavstemning om (unntak er f.eks. EU), og det har vært nok av innvandrerkritiske partier i løpet av tiden som rett og slett ikke har fått oppslutning med valg (vi har altså demokratiskt valgt innvandringspolitikk). Om du ønsker folkeavstemning er det bare å ta kontakt med lokale politikere, starte underskriftskampanjer, skrive leserinnlegg etc. Om det er mange nok som slutter seg opp om det vil det bli en avstemning. -Det pågår et folkemord Å se at norges etniske sammensetning endres noe er ikke det samme som folkemord. Du sier vi tar selvmord? Vi en veldig lav selvmordsrate nå sammenlignet med tidligere men du mener det kanskje på en annen måte? En form for symbolsk selvmord? Uansett er det milevis unnå å snakke om folkemord, kolonisering eller utryddelse. 1 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Det var den gang ja. De som klager på ytringsfriheten idag (her på forumet og ellers i samfunnet) kan ha godt å se hva Vivi Krogh ble dømt for å ha uttalt: Link. Krogh var ellers en velmenende gammel dame alt den gangen. Det skal sies til hennes fordel at hun tok avstand fra nazistene og nynazistene som kuppet organisasjon etter organisasjon på den siden den gangen. Det var det store problemet for datidens innvandringsmotstandere, det var så mange av dem som presenterte standpunkter av heller spinnvill og nazistisk karakter at de som måtte ha et fornuftig budskap druknet. Husk at for 30 år siden var krigsveteranene fortsatt i live, og man skulle helst hete Blücher til etternavn for å tro at nasjonalsosialisme var et salgbart budskap. Datidens innvandringsskeptikere var sånn sett uheldige fordi de kolliderte i tid med et kjent fenomen: Den kollektive hukommelse har gang på gang vist seg å være på ca. en generasjon. Det vil si at rundt '75 poppet det opp nynazister og revisjonister rundt om, og de lokket også gammelnazistene ut av dvalen, og de hadde som taktikk å infiltrere nasjonalistiske organisasjoner. Geir Hva er galt med nasjonalsosialisme? 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Nå i dag ser vi tilstanden på Oslo-øst og i alle byer i Norge. I den store sammenheng er den såkallte "tilstanden" bare bagateller (nå kommer noen å selvsagt henge seg opp i ordet bagatell og skal motbevise det, men spar meg) Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Haha hør sauene mumle i kor: "Kamp mot all rasisme". Virker ikke som om de helt vet hva de demonstrer mot. Regner med det ble en liten påskjønning fra staten etter dette. Flott dame. En ekte norsk helt! 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hva er galt med nasjonalsosialisme? Nå har vi vel diskutert såpass mye at du vet sånn ca. hva jeg synes om både nasjonalisme og sosialisme (mine ungdomssynder unntatt), for ikke å snakke om kombinasjonen av de to. Kort sagt: Noen ting jeg er motstander av: - Planøkonomi. Økonomi går ikke planer, enten de nå er 5 års som Stalins eller ikke. De fungerer så lenge økonomien er drevet av eksterne mål, spesielt krigsøkonomien. Jeg er markedsliberaler, og tror at kapitalismen med alle sine svakheter og kriser er langt å foretrekke. - Militarisme. Krig er kanskje ikke uungåelig i verden, men det finnes ikke en krig som går "i pluss" totalt sett. Noen ganger må man slåss for sin frihet, men det er uten unntak en dyrekjøpt frihet. Det finnes alltid en fiende som kan begrunne opprustning (er det ikke kommunisme så er det islamisme), men de eneste som tjener på det på sikt er krigsindustrien. - Rasisme. Det kan vi diskutere videre i andre tråder om emnet. Jeg bryr meg ikke om hvorvidt rasebegrepet kan forsvares rent vitenskapelig, jeg er motstander av de ideologiske slutninger som man prøver å rettferdiggjøre gjennom det. - Antisemittisme. At dagens antisemitter har gitt opp de tradisjonelle skremmebildene - de er vanskelig å opprettholde i en verden der jøder lever mitt blant oss og er som oss - og istedet snakker om en verdensomspennende hemmelig konspirasjon som deres "egentlige" nedarvede målsetning, sier det meste. - Diktatur. Et diktatur blir av naturlige grunner ikke bedre enn sin diktator. Og det, viser all historie, er bare unntaksvis bra. - Kunstbegrepet. Av alle ting jeg har behov for å diktere er kunsten det aller siste. Hvis noen vil male et urinal rosa og sette det i stuen så vær så god. Alt jeg ber om er at de ikke setter det i min stue. Å redusere kunsten til pastisjer av nasjonalromantikken har jeg ingenting til overs for. Brudeferden i Hardanger er nydelig, men vi trenger ikke mer enn en. Kunsten skal speile samtiden, ikke forme den. - Antiliberalisme. Jeg tror frie mennesker står best rustet til å bringe verden fremover. Fremtiden kan ikke planlegges, fordi vi ikke sitter med alle variablene, og de variablene vi sitter med koder for stagnasjon. - Lebensraum. Det er ikke noe bedre at vi fordriver andre folkeslag enn at de fordriver oss. Nå må jeg ut en tur, men det er en start... Geir 8 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Hva er galt med nasjonalsosialisme? Hva er bra med det? Forutsetning for at nasjonalsosialisme skal "fungere" er at Hitler og co sitter ved roret, nasjonen heter Tyskland og vi befinner oss i 1935ish. Uansett, denne Vivi virker ikke som verdens mest opplyste menneske, uavhengig av om hun hadde rett eller ei. Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg lurer på hvor dumme disse folkene egentlig er, blir nesten flau. Tenker da på de som ropte at hun var rasist til alt hun sa. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det var vel strengt tatt ikke en respons, jeg tviler på at så mange hørte noe som helst av det hun sa. De var bare ute etter å overdøve henne. Geir Lenke til kommentar
Zaftig Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Det var vel strengt tatt ikke en respons, jeg tviler på at så mange hørte noe som helst av det hun sa. De var bare ute etter å overdøve henne. Geir Åja, tenkte ikke helt på det, siden jeg hørte det klart. Men det at de bare står der å prøver å overdøve henne er i seg selv idiotisk. Endret 10. juni 2011 av Zaftig Lenke til kommentar
Wyrd Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Er ikke det pr def å være nazist, rasist eller fremmedfiendtlig? Jeg er ikke en fiende av fremmede, for hvorfor skulle jeg være en fiende av dem om det er noen jeg ikke kjenner? Hva jeg derimot er imot, er multikulturalismen som ideologi, da den gjør etnopluralismen umulig. Videre er jeg imot massiv fremmedetnisk innvandring basert på argumenter som at det bringer flere arbeidere* eller at vi "må" hjelpe flyktninger, for deretter å la dem og deres etterkommere bli i vårt hjem til all tid. * Slik jeg ser det er en nasjonalstat kun en ramme som er konstruert for å verge om nasjonens etnisitet og deres selvbestemmelse, frihet og kultur. Det å bruke import av arbeidere som et argument for masseinnvandring blir dermed meningsløst om dette på sikt kan komme til å gå utover de etniske borgernes tidligere majoritetsstilling og dermed deres folkelige selvbestemmelse. Jeg mener at innvandringen og multikulturaliseringen av Norge fører til konsekvenser som nordmenn egentlig aldri ville ønsket seg, og at innvandringen kun har blitt akseptert av oss fordi vi ikke har fokusert mer på de langsiktige konsekvensene det kan få for Norge. At man motsetter seg multikulturaliseringen av Norge betyr ergo ikke at man hater fremmede, men at man elsker sitt eget og ønsker å verge om det man elsker så langt det lar seg gjøre. Det er ikke noe akutt behov for folkevandringer i disse tider, og vi nordmenn burde ha all mulighet til å selv bestemme hvordan vi vil forme vår nasjon og vårt folks fremtid. Er islam noe vi ønsker i Norge, noe vi må ha? Vil vi at Norge skal slutte å ha etnisk norsk majoritet først i våre storbyer, og deretter, på lengre sikt også i resten av landet? Om man støtter multikulturalismen og videre masseinnvandring til Norge, så vil dette komme til å skje. Nordmennenes fødselstall går ikke oppover, og om man skal fortsette å motta innvandrere i en jevn strøm, hva vil da bli resultatet? Jeg er ikke fremmedhater - jeg er pro-europeisk og pro-norsk, med sympatier for etnopluralisme og en aktiv visjon av hva slags Norge jeg ønsker i fremtiden! Større innvandring er ikke noe vi MÅ ha, det er noe vi kan velge bort om vi skulle ønske det. Nå om dagen er dessverre de fleste nordmenn for opptatt av å være totalt politisk korrekte og prøver for enhver pris å unngå å bli stemplet som "rasist", "nazist", "fremmedhater" osv. Endret 10. juni 2011 av Wyrd 3 Lenke til kommentar
Pasi Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg lurer på hvor dumme disse folkene egentlig er, blir nesten flau. Tenker da på de som ropte at hun var rasist til alt hun sa. Jeg må si meg enig der. Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Det var vel strengt tatt ikke en respons, jeg tviler på at så mange hørte noe som helst av det hun sa. De var bare ute etter å overdøve henne. Geir Velkjent taktikk dette. Det er de som har skreket høyest og som et resultat har skapt det samfunnet vi har i dag. Hellig overbevist over sin moralske overlegenhet i en såpass stor grad at de rettferdiggjør t.o.m voldsbruk mot de som har andre meninger enn dem. Er nok en del av disse på dette forumet også.. håper de begynner å bli voldelig slik at vi har rett til å sette dem på plass etterhvert. Det er nok det eneste som vil føre til orden. 2 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg har også linker!!! http://www.dagbladet.no/2009/04/27/nyheter/innenriks/drap/5946229/ http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1316695.ece 2 Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Pass deg før du kritiserer for mye, da blir du stempla som nazist, rasist og fremmedfiendtlig. Hva skal man da kalle noen som kaller migrasjon for folkemord? Som ser innvandring av personer med annen religion og/eller hudfarge som en trussel? Som konsekvent trekker fram etnisitet? Er ikke det pr def å være nazist, rasist eller fremmedfiendtlig? Det er som Tore Tvedt engang sa: "Vi er alle nazi" Endret 26. juni 2011 av Sandsvei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå