jon_gunnar Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Har i dag et AMD oppsett som jeg tenkte og gjøre noe med. Med forsinkelsene på de nye AMD prosessorene, og ytelsesmessig gjettes det vel på at de ikke blir så skarpe, tenkte jeg på Intel nå. Har: Sapphire Radeon HD 6950 2GB og Corsair TX 650W PSU som jeg tenkte og ta videre. Vil kjøpe ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155 Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K Har en Corsair H50 som jeg tenkte å kjøle prosessoren med. Så jeg lurer på hvilke ram jeg skal plukke opp. Vil vel forsøke litt moderat overklokking av prosessoren hvis kjøleren klarer dette. Alt tas imot med takk. Endret 8. juni 2011 av jon_gunnar Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Overklokking av RAM på LGA1155 har null å si for ytelse. Kjøp 8GB DDR3 1600MHz CL9 og si deg ferdig med det. Null vits i å betale mer for noe som ikke gir noe bedre ytelse. Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Overklokking av RAM på LGA1155 har null å si for ytelse. Kjøp 8GB DDR3 1600MHz CL9 og si deg ferdig med det. Null vits i å betale mer for noe som ikke gir noe bedre ytelse. Jeg var kanskje litt uklar, ikke ram men prosessor jeg vil overklokke litt. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Alt ser bra ut, prosessoren kan du sikkert klare å klokke opp til rundt 4.5 GHz uten å endre noe annet enn multiplier i BIOS på en H50. i5-2500k overclocking guide Dette blir bra. Lykke til! Lenke til kommentar
jon_gunnar Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Alt ser bra ut, prosessoren kan du sikkert klare å klokke opp til rundt 4.5 GHz uten å endre noe annet enn multiplier i BIOS på en H50. i5-2500k overclocking guide Dette blir bra. Lykke til! Flott, da er det bare å bestille. Takk for link også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå