dagfinstad Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Hei! Jeg kan overhode ikke PHP i det hele tatt, men har bestemt meg for å avansere siten min litt (www.skydiveonline.com) Jeg ønsker avstemmningsfunksjon, bilde arkiv og kanskje en liten Calendar...Jeg har fått tak i alle scriptene jeg føler jeg trenger (sett demo av de), og lest "readme" filene som følger med...Men skjønner altså ikke hvordan jeg får implementert dette inn i siten min. Kall meg dum hvis du vil:-) Jeg vet at Webserveren min i USA har støtte for scriptene...Jeg har også prøvd å lese meg frem til hvordan å gjøre dette via andre nettsteder, men har ikke fått noen gode svar. Kan noen vær så snill og gi meg dette med teskje...? Mulig andre kan ha glede av det også...hehe Håper på svar så snart som mulig da jeg bare klør i fingra etter å Jazze opp siten min:-) Takk! Lenke til kommentar
Neo Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Det er vel bare å laste opp php-filene til serveren det. Hvis du må ha noe database så må du kanskje gjøre litt mer. Det hadde hjulpet oss om du viste oss de readme-filene som du ikke helt skjønner. Lenke til kommentar
dagfinstad Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 Jeg har lastet det opp på servern....Jeg har bare testet med en kalender...Hva må jeg gjøre for at den skal bli synlig...?Ellers skal jeg jo ha den inn på forsiden (main.html) plassert der hvor jeg vil...Filene ligger på servern...Hva gjør jeg videre liksom??? PS: takk for lynraskt svar... Lenke til kommentar
dagfinstad Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 INSTRUCTIONS: To use this script, simply upload it to your server and type in its' address in a web browser. Alternatively, use PHP includes or functions to integrate the ESCalendar script into your web pages. Additionally, you can utilize any of the configuration file or the command-line variables below to completely customize the style, size, color, actions and more of the calendar. HINT: Put the calendar in a table and make the background any color you wish or put a graphic in the background like the one at http://calendar.esscripts.com. NOTE: To view the default calendar for the current month with the current day hightlighted, you do not need to use any of the command line variables below. CONFIGURATION FILE : Located in the download along with the escalendar.php script is a separate file named esconfig.php. This file conatins three sample configurations to which you can add, remove or change any that you wish. This file makes configuring the look of the ESCalendar very simple. To use a configuration, pass the uc variable along with the appropriate configuration number to the ESCalendar script. You can have almost an unlimited number of configurations in the esconfig.php file. These are actually arrays with different numbers for each configuration. Example: http://www.yourdomain.com/escalendar.php?uc=1 By adding ?uc=1 to the URL, the ESCalendar script will look for the esconfig.php file and use the configuration with the number you specified, and in this case it would be 1. Simply replace the 1 with the configuration number you wish to use. If the esconfig.php file is not in the same folder as the ESCalendar script or your specify a congifuration number that does not exist, the calendar will still display but at it's default configuration. To customize your configuration file, use the Calendar Creator at http://calendar.esscripts.com/configure.php. NOTE: All options in a configuration file will overwrite all command-line options including event marking. If you wish to pass these options to the script, do not use them in your configuration file. Lenke til kommentar
dagfinstad Skrevet 29. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2003 http://www.skydiveonline.com/test.htm Lenke til kommentar
yNx Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 http://www.skydiveonline.com/test.htm Prøv å kall den test.php :wink: Lenke til kommentar
dagfinstad Skrevet 30. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2003 Sjekk den ut nå er dere snill...http://www.skydiveonline.com/test.php Må jeg ha noe annet en MX Dreamweaver 4 for å få flytta den rundt eller inn i en liten table...Jeg har tenkt å ha den pent plassert på www.skydiveonline.com/main.html Hva anbefaler dere å bruke av program egentlig? Lenke til kommentar
Neo Skrevet 30. juli 2003 Del Skrevet 30. juli 2003 Har du fått den til å funke? Jeg lastet den ned og den funket med en gang. Du trenger ikke noe spesielt program for å legge den inn på siden din. Hvor vil du ha den hen? Dersom du skal ha den på forsiden din (main.htm) så må du endre navn på fila til main.php og føye til dette i fila der du vil ha kalenderen: <? include("escalender.php"); ?> Linken din (test.php) funket forresten ikke. Lenke til kommentar
dagfinstad Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Hei. Jeg fikk god hjelp av deg sist NEO med den lille kodesnutten og at jeg skulle lagre filen som PHP.doc. Da kom jeg et steg videre...Nå sliter jeg med et voting skjema. Jeg har lagt det ut på www.skydiveonline.com/test.php Hvis du prøver å stemme der får du en feilmelding. Skjønner du hva det betyr? Jeg mailer deg gjerne det komplette scriptet hvis du har lyst til å se på det... Lenke til kommentar
dagfinstad Skrevet 1. august 2003 Forfatter Del Skrevet 1. august 2003 Det vrimler av Poll/voting scripts der ute...Hvis du mistenker at jeg kanskje bør bruke et annet script, bytter jeg gjerne....:-) Lenke til kommentar
Neo Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Warning: fopen(current_poll.txt): failed to open stream: Permission denied in /home/skydiveo/public_html/poll.php on line 33 Betyr at du må sette rettighetene på filen current_poll.txt slik at webserveren får lov til å skrive til den. Dette kan gjøres vha en ftp-klient eller et shell. Lenke til kommentar
dagfinstad Skrevet 3. august 2003 Forfatter Del Skrevet 3. august 2003 Hei Neo! Sjekk ut nå hva jeg har klart a?!! http://www.skydiveonline.com/main.html Alt takket være Neo "the one"! Tusen takk for kjempe god hjelp og gode svar! På den tomme spacen skal jeg blant annet opprette et mail-list-managing-system. Tenkte jeg skulle sende mail til de som vil, hver gang det blir lagt ut en film på siten... Har du noe PHP-script som du kan anbefale der eller? Jeg har lasta ned et par da...Ser ut som jeg i allefall skal kunne få brukt det ene, men hvis du kjenner til et script med veeeeldig gode forklaringer og gjerne web-based config så digger jeg det...hehe Lenke til kommentar
Neo Skrevet 3. august 2003 Del Skrevet 3. august 2003 Bare hyggelig å hjelpe. Vet ikke om noen gode script for det nei. Ikke for å være breial, men jeg liker best å lage slike script selv, for da vet jeg hva som skjer og så lærer jeg enormt mye mer :wink: . Så hvis du kan noe php, så vil jeg anbefale deg å lage det selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå