ehalvor Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Har et par bilder jeg gjerne tar imot tilbakemeldinger på. Begge er tatt på 2 ulike flystevner nå i mai i år. Det første er tatt på Sindal i Danmark og det andre er tatt på Kjeller. Bilde nr 1: Falt for motivet her hvor alle tre ellementene, flyet, bilen og dama med uniform er fra en svunnen tid. Bilde nr 2: et lite eksperiment, men liker refleksjonene. Endret 8. juni 2011 av ehalvor Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Bilde nr 1: Falt for motivet her hvor alle tre ellementene, flyet, bilen og dama med uniform er fra en svunnen tid. Synes den avkuttede vingen til høyre i bildet ødelegger mye. --- BalleB Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 På det første bildet får jeg det flatpresset, så damen er litt mer stutt-tjukk enn jeg tror hun er i virkeligheten. Dette er jo forholdsvis elementært, men ødelegger ganske mye. Mulig det er noe feil i min ende. At damen ser ned er også et aber, sammen med vingen. Damen kunne du som fotograf kanskje gjort noe med, kanskje ikke, men vingen burde nok fått bli med. Det andre bildet blir litt vel dominert av propellbladet, særlig siden refleksjonen ikke er skarp. Får litt følelsen av at propellen kommer og tar meg. Kunne kanskje hjulpet å ta bildet slik at bladet forsvinner lenger til venstre, så det ikke er så dominerende. Om jeg zoomer og kutter rett under toppen av den kromringen som fordeler fuel eller luft, synes jeg det straks ser bedre ut. Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Det første bildet synes jeg var ganske greit De to tingene jeg ville gjort annerledes er først å gå litt til venstre og rotere kameraet mot høyre i et forsøk på å få med hele vingen på begge sider, og endre kameravinkelen (gjerne heve den dersom det er mulig) slik at det ene propellbladet ikke kommer bak vinduet på bilen Lenke til kommentar
ehalvor Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Takk for alle tips til forbedring av bildene. At det første bildet blir noe "fordreid" skyldes nok at jeg har brukt et vidvinkel Zoom-objektiv og at jeg også sto ganske nære motivet da bilde ble tatt. Lenke til kommentar
mariu1519 Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 At det første bildet blir noe "fordreid" skyldes nok at jeg har brukt et vidvinkel Zoom-objektiv Jepp. Du kan fjerne det hvis du har Photoshop, ved å bruke "lens correction"-filteret. Bare pass på at du står litt lenger unna når du tar bildet, for en del av kantene kommer til å forsvinne etter hvert som du korrigerer for tønneform. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Synes den avkuttede vingen til høyre i bildet ødelegger mye. Det la jeg ikke merke til en gang. Ettersom flyet er kun en del av motivet, så synes jeg ikke det gjør noe. På det første bildet får jeg det flatpresset, så damen er litt mer stutt-tjukk enn jeg tror hun er i virkeligheten. Dette er jo forholdsvis elementært, men ødelegger ganske mye. Mulig det er noe feil i min ende. Jeg la merke til det samme. Er nok et resultat av for vid vinkel. Lenke til kommentar
ehalvor Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Da har jeg jusert med Lens-correction i Adobe.Noen synlig forskell?? Kunne ike justere for mye, som det ble sagt, da forsvinner en del av kantene i bildet Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 13. juni 2011 Del Skrevet 13. juni 2011 Hva om du strekker det noen få prosent vertikalt? Lenke til kommentar
ehalvor Skrevet 13. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2011 Samme situasjon, men hvor dama har oppe handa. Blir ikke helt enig med meg selv hvilket av disse to bildene som gir det beste intrykket. Noen synspunkter?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå