Gå til innhold

Haard Disk I/O-problemer

Anbefalte innlegg

For noen dager siden begynte maskinen min, en Acer 3820TG, med i5 prosessor, 4GB Ram, 500GB WD Scorpio HDD, Radeon 5650 Skjermkort og Windows 7 å plutselig lagge når jeg enten browser rundt på nettet eller i windows explorer. Første hintet var at HDD-lyset er konstant tent hver gang jeg utfører en ny handling som indikerte at det var veldig mye aktivitet til/fra HDD. Første tanken min var jo selvsagt virus og/eller prosesser som krevde mye ressurser, men en kjapp titt på Task Manager mens jeg holdt på på vanlig måte viste at aldri mer enn 1.5 GB ram og 25% av CPU ble brukt ved vanlig bruk i windows/på nett.

Jeg tok det nå litt videre og sjekket performace i real time for I/O til HDD under task manager og så at den var mer eller mindre på konstant 96-97% av max, selv når det ikke var noen grunn til at noe ble skrevet til og fra HDD. Dette er selvsagt veldig merkelig. Iblandt reduseres aktiviteten, men med en gang jeg åpner ett nytt vindu, fane eller fil på noen måte begynner det på'n igjen. Jeg har kjørt fullstendige virussøk med Security Essentials som er oppdatert alltid, chkdisk samt scannet HDD med Western Digitals egne diagnostikksoftware uten å finne noe som helst galt.

Er det noen her som har noen ide om hva det kan være som er galt? Er det noe som kan fikses eller er det noe galt i en kontroller slik at jeg bare må bytte ut HDD'en min?

På forhånd takk,

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...