Gå til innhold

første kjøre time (moped) katastrofe! :(


Anbefalte innlegg

Bra du tar selvkritikk, xbox. Syns det hørtes veldig drøyt ut det du sa. Og walkietalkier er til stor hjelp på store mopedgrupper på 6-7 folk.

Hvis du hadde droppet tilbakestående og heller sagt det rett ut, så hadde jeg tatt selvkritikken med en gang...

Endret av TheXboxFreek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, til diskusjonen over her -- å snakke med noen på telefonen tar bort en del konsentrasjon, ikke tvil om det, og det blir ikke bedre av å måtte holde noe i øret.

 

Når man snakker med noen andre i bilen så vet de hvordan veien ser ut, ser på kroppsspråket ditt og klarer å forutse situasjoner, og dermed kan de ta pause hvis det holder på å skje noe alvorlig eller noe som krever ekstra konsentrasjon, f.eks. en forbikjøring.

 

Med en walkie-talkie når man kjører i kolonne har kjørelæreren mye av det samme trafikkbildet, og dermed er det mye bedre enn å snakke med en som sitter på andre siden av jorden, selv om det ikke er optimalt.

Lenke til kommentar

Litt "komisk" at man ikke skal kjøre når man snakker i mobil, men greit når det er walkie-talkie... Greia er at begge tar oppmerksomheten noe voldsomt.

Hørt om handsfree?

Greia er at folk konsentrerer seg om samtalen isteden for å konsentrere seg om kjøringen, uansett om det er handsfree eller selve mobilen...

 

Faktisk noe av det dummere jeg har hørt.. Mener du at radioen er "komisk" og eller?

Lenke til kommentar

Litt "komisk" at man ikke skal kjøre når man snakker i mobil, men greit når det er walkie-talkie... Greia er at begge tar oppmerksomheten noe voldsomt.

Hørt om handsfree?

Greia er at folk konsentrerer seg om samtalen isteden for å konsentrere seg om kjøringen, uansett om det er handsfree eller selve mobilen...

 

Faktisk noe av det dummere jeg har hørt.. Mener du at radioen er "komisk" og eller?

Hvis du leser øverst på denne siden så kan du jo finne ut litt mer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Selvfølgelig kan han nekte deg å ta lappen, da du ikke er klar for det. Derfor vi har kjøreskoler, Ble litt glad da jeg leste denne saken egetlig, for jeg har ment at mopedoppkjøring er litt for lite seriøst. Ut ifra det du har fortalt her så synes jeg du skal ta ett par flere timer. Teori og praksis er ikke det samme. Og de feilene du fortalte om skal ikke forekomme, selv om det er i starten eller slutten eller midt i.

For lite seriøst? kødder du eller? :p når jeg tok mopedlappen for 8 år siden så kjørte vi bare rundt på skolen og to små turer på veien. Alle gutta unntatt et par hadde kjørt moped før og hadde egne. Trur ikke vi hadde en eneste dag uten at vi kjørte alene rundt på skolen eller området rundt. Teoriprøven var bare for synsskyld også. Er annerledes nå :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...