runejors Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) har investert i en homeplug fra Devolo http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612422 denne viser seg å virke fortreffelig på ene maskinen, nå er det slik at uttaket har tre tilkoblinger. Dette er i grunnen plug & play. som sagt så virker det kun på ene maskinen. med "problem" maskinen så er den på nettverket, men får ikke internett tilgang. Uidentifisert nettverk sier den. har prøvd med å koble ut norton, uten suksess. samme problem Begge maskinen har W7 står i samme rom og er koblet til den samme dingsen, men den ene har full aksess, den andre ikke Håper dere kan hjelpe Endret 11. juni 2011 av runejors Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hvilken ipadresse og gateway har maskinene? Lenke til kommentar
runejors Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Hvilken ipadresse og gateway har maskinene? den som ikke virker har filen ipcinfig den som virker heter... virker Rune Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Har samme problemet. Har bare gitt opp da jeg ikke får det til å funke. Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Du har satt statisk IP på den det er screenshot av til venstre (192.168.137.1), sett den tilbake til å motta fra dhcp. Lenke til kommentar
runejors Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Du har satt statisk IP på den det er screenshot av til venstre (192.168.137.1), sett den tilbake til å motta fra dhcp. hvordan gjør jeg det ??, fant ut av det. kommer med resultat Endret 10. juni 2011 av runejors Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Til opplysning så er 192.168.137.1 den statiske adressen som blir satt når du setter opp deling av en nettverkstilkobling i Windows 7. Så du har nok aktivert deling på en av nettverkstilkoblingene. Lenke til kommentar
runejors Skrevet 10. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2011 Til opplysning så er 192.168.137.1 den statiske adressen som blir satt når du setter opp deling av en nettverkstilkobling i Windows 7. Så du har nok aktivert deling på en av nettverkstilkoblingene. Det er korrekt. mister jeg da muligheten til deling ??? Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Kort sagt, nei. Dette er deling av nettverkskoblingen. For eksempel: Deling av din trådløse tilkobling ned til LAN. Da vil maskinen din sette seg opp som router/gateway og sette opp fast IP og DHCP. Endret 10. juni 2011 av sunnhetsmannen Lenke til kommentar
runejors Skrevet 11. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2011 Kort sagt, nei. Dette er deling av nettverkskoblingen. For eksempel: Deling av din trådløse tilkobling ned til LAN. Da vil maskinen din sette seg opp som router/gateway og sette opp fast IP og DHCP. Takker for all hjelp. det er helt korrekt at den var satt til statisk. Mr. A dette skal fungere. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Ok, du får rapportere tilbake om du får det til å funke. Vil gjerne få brukt min Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Får nå min til å fungere, men får bare brøkdelen av hastigheten. Lenke til kommentar
runejors Skrevet 12. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2011 Får nå min til å fungere, men får bare brøkdelen av hastigheten. Har ca 106mbit. dette ble bedre når jeg satt hub i en annen kontakt. tor at det optimale er om begge hubber står på samme kurs. dette er jo selvsagt vanskelig, men... Rune Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Har prøvd diverse kontakter rundt om, men poenget med denne pluggen er jo å få nett der man trenger det uten masse kabler. Føler den blir litt ubrukelig om jeg må bruke en masse meter med kabel for å koble den i en kontakt som funker. Mulig strømnettet her i huset ikke er helt egnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå