Gå til innhold

Gaming/surfepc til så lite penger som mulig. ca 8 k

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal kjøpe nye pc etterhvert.

Krav:

Ca 8k

Kunne kjøre minecraft+ 1001 spill osv :)

Driter egentlig i grafikken vil bare at den skal være rask.

Og noen høytalere som man kan høre på musikk. ikke noen hardcore greier.

Tastatur helst med start/stopp/neste( skal brukes til Spotify)

Webcam, heller ikke noe hardcore bare så jeg kan skype.

Mikrofon, også til skype.

Skjerm ca 20 tommer med grei grafikk.

Jeg suger på pc men jeg vil helst at det skal være 7kjerners prosessor eller hva det nå heter... Sorry elendig innlegg meg jeg kan ingenting om pc. kult om dere gidder og forklare hva delene er.

PS: vil bygge selv :)

Fant dette av en annen fyr på forumet:

STRØMFORSYNING: Seasonic S12-II 520 BRONZE

HOVEDKORT: ASUS P8P67 B3 P67 hovedkort socket 1155

CPU: Intel Core i5 2500K Quad Prosessor

MINNE: OCZ DDR3 4 GB Value Memory Gold i5

SSD: OCZ 60 GB SSD 2,5" S-ATA III TRIM/GC

HARDDISK: Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB

SKJERMKORT: ASUS Radeon HD 6950 2GB GDDR5

DVD: Sony DVD-brenner AD-5260S intern

Den så bra ut. men er det noe jeg kan gjøre for og presse prisen litt nedover uten at kvaliteten forsvinner. Skjermen skal være 20-25 tommer.

Endret av Gurre97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, du starter med Netshop Free Intel 1155

Og bygger opp:

Kabinettet kan du velge selv. Antec har et dårlig rykte, men ellers er det bra kabinetter der. Fractal Design Define R3 får bonus fra meg fordi det er meget stille.

Strømforsyningen velger du: "Corsair strømforsyning, TX750W", da har du en god strømforsyning som takler Crossfire- og SLI-oppsett (gode muligheter for oppgradering senere).

SSD Harddisk kan du velge OCZ 60 GB Vertex 2 om du har lyst på en maskin som oppleves veldig rask.

Grafikkortet er sterkt nok til å kjøre mange spill på veldig høye innstillinger på 1920x1080, langt bedre enn Xbox-grafikk f. eks.

Det kommer på ca 7500 kr med SSD og strømforsyning, uten skjerm og med tastatur og mus.

Kjøper du dette vil du ha en PC som blir veldig rask i bruk pga. SSD, og god nok ytelse til å kjøre alle nye spill i dag på ganske høye innstillinger.

Du har mulighet til å utvide med mye lagringsplass, og mer minne om det er ønskelig.

Om du får lyst til å oppgradere for bedre grafikk har du også kjempegode muligheter til dette.

I det hele tatt en veldig god pakke dette.

Lenke til kommentar

Tja er ikke så opptatt av grafikkkortet fordi jeg kommer ikke til å spille noe annet en minecraft kanskje litt cod 4 på den. og det kortet tror jeg ikke er vitsi fordi jeg skal ikke bruke så altfor mye på en skjerm. Men hvis du mener at det er nødvendig så hører jeg seff på deg :)

Edit: Btw så hørte jeg at window 8 kommer neste år. jeg har komf høsten 2012 og da får jeg mer penger så lurte på om det er verdt å vente på det og samtidig få litt ekstra penger til pcen.

Endret av Gurre97
Lenke til kommentar

Om du føler at du trenger en maskin til å spille minecraft på nå, så kan du jo absolutt gå for et billigere oppsett. Jeg så jo ikke at du skulle ha skjerm med i prisen engang :innocent:

En 24" Skjerm kan du bruke om igjen om du skal oppgradere senere og er ikke dumt å kjøpe seg.

Netshop free AMD-bygger er nok mer for deg.

Sett CPU til AMD Phenom II X4 955 Black Edition, så har du en grei firekjerner (du kommer ikke til å klare å makse den med COD eller Minecraft)

Sett minne til Kingston 4 GB-kit 1333MHz DDR3, 4GB er alt du vil trenge og du sparer 400 kr på dette ;)

Sett grafikkort til Sapphire Radeon HD 6770 512MB, så har du et grafikkort som vil dra COD på maks grafikk. Egentlig burde du gå opp til ASUS Radeon HD 6870 1GB GDDR5 som er dobbelt så bra og vil takle alle nye spill med veldig god grafikk, men det er ditt valg

Tastatur, mus og musematte kan du velge selv. Logitech MX518 er det veldig mange som starter å game med

Lenke til kommentar

Om du kjøper en sekskjerneprosessor fra AMD nå, vil den ikke takle spill og lignende noe lenger enn en firekjerner. i5-2500k med fire kjerner er allerede raskere enn sekskjerneren i programmer som ikke benytter seks kjerner og er like rask i programmer som gjør det.

En sekskjerneprosessor er ikke nødvendigvis raskere enn en firekjerner, mest fordi det er veldig få programmer som klarer å bruke en firekjerner i dag, sekskjerneprosessorer er mer for dem som driver med tung 3d-modellering enn spilling.

Videre, kan jeg garantere deg at en phenom II X6, som har seks kjerner vil bli like fort utdatert som en som har fire kjerner eller tre kjerner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...