Gå til innhold

hvordan se discovery programmer på internett ?

Anbefalte innlegg

ja, jeg lurer på hvordan man skal få til å se discovery sine programmer og serien på pc via Internett ?

OG grunne til det er at Altibox som er den aktøren som jeg får tv kanalene gjennom ha vær så snille at de først økete prisen også fjernet de de viktigste kanalene fra kanal pakken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, jeg lurer på hvordan man skal få til å se discovery sine programmer og serien på pc via Internett ?

Du kan f.ex gå inn på dsc.discovery.com og velge "tv shows" oppe til venstre.

Ellers så vil du få opp mange treff når du søker med søkefrasen "watch discovery channel internet" på nettet. Du må uansett regne med å måtte betale noe for tilgang, uansett nettside. Kanskje bortsett fra den første jeg lenket til.

OG grunne til det er at Altibox som er den aktøren som jeg får tv kanalene gjennom ha vær så snille at de først økete prisen også fjernet de de viktigste kanalene fra kanal pakken.

Takk for advarselen.
Lenke til kommentar

Du kan f.ex gå inn på dsc.discovery.com og velge "tv shows" oppe til venstre.

Ellers så vil du få opp mange treff når du søker med søkefrasen "watch discovery channel internet" på nettet. Du må uansett regne med å måtte betale noe for tilgang, uansett nettside. Kanskje bortsett fra den første jeg lenket til.

Takk for advarselen.

Er det ikke da snakk om relativt gamle episoder ?

Så i første omgang klarte jeg ikke å få frem noen valg der det ble spurt om betaling for de relativt nye episodene bare gratis bilder og korte video klipp.

Nå har jeg lyst til å send dem kayennepepper

jeg fatter ikke at de skal være mulig kunne forhandle seg til en discovery tilleggspakke slik at vi kunder kan vurdere om prisen er verd det .

Akkurat nå vet jeg ikke men der er en viss fare for at jeg bitter i det sure eplet og betaler 300 kr ekstra når høsten kommer.

en annen ting er at de lokale aktøren som benytter seg av altibox gjør ikke jobben sin for presse altobox når kundene er misfornøyde.

på denne måter holder altibox avstanden fra mesteparten av kundene og kan gjør hva de vill

Lenke til kommentar

du er ikke alene om å være irritert i hvert fall :)

http://dt.no/nyheter/tv-seere-rasende-etter-at-kanaler-forsvinner-1.6294035

http://www.facebook.com/#!/pages/For-oss-som-vil-beholde-Discovery-TLC-og-Ani-Planet-i-Altibox-grunnpakke/103698249723378

Lenke til kommentar

De har ikke økt prisene iallefall. Vi betaler nøyaktig det samme som det siste året. Og vi får 40mbit istedet for 15mbit. Evnt 25 istedet for 10, om man ikke har tele, TV OG internett

Først økete hastigheten på Internett så økte prisen. hos mag har det skjedd minst 2 ganger ( første da min lokal leverandør gikk over til Altibox).

TV basis pakken ( TV basispakke 3) har økt med 40 kr for april måned hos meg

Lenke til kommentar

De har ikke økt prisene iallefall. Vi betaler nøyaktig det samme som det siste året. Og vi får 40mbit istedet for 15mbit. Evnt 25 istedet for 10, om man ikke har tele, TV OG internett

Først økete hastigheten på Internett så økte prisen. hos mag har det skjedd minst 2 ganger ( første da min lokal leverandør gikk over til Altibox).

Selvfølgelig har de økt prisene med tiden, som alt annet. Men de har også økt tilbudet sitt, med flere TV-kanaler, raskere hastigheter til samme pris som før. Vi betaler 300 mer nå enn for 5 år siden, da har vi HD-pakke, to HD-dekodere, TV, telefon og internett. Fra 4/4mbit til 40/40.. klager ikke, når det nærmeste Telenor har er 16/1.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har de økt prisene med tiden, som alt annet. Men de har også økt tilbudet sitt, med flere TV-kanaler, raskere hastigheter til samme pris som før. Vi betaler 300 mer nå enn for 5 år siden, da har vi HD-pakke, to HD-dekodere, TV, telefon og internett. Fra 4/4mbit til 40/40.. klager ikke, når det nærmeste Telenor har er 16/1.

jeg vet nå ikke om det er noe bedre tilbud når de nye kanalene er Hd utgaver av de gamle.

jeg må ha en annen dekoder hvis det skal være til nytte for meg.

for min del er det ikke noe poeng å betale 150 kr for å få tilgang til disse HD kalen når tv heller ikke støtter HD

TLC ( som en erstatning for travvel og livving ) var ny , men ble igjen flyttet til den dyre tilleggspakken

Å si at man har større internathastighet til samme pris blir lit feil.

man har ikke bed om høyere hastighet men må likevel godta det samtidig som prisen øker.

riktignok fikk man neste nivå på skalaen til en lavere pris men noe særlig nytteverdi har det ikke .

( spesielt nå man bare har en pc i husstanden)

på en måte så er det lit snikende argumenter for å kunne øke prisen.

Nå er ikke de andre konkurrentene bedre.

jeg har bestandig lurt på hvor ikke prisen går ned og men beholder samme hastighet ?

jeg lurer forsatt på en de er noen som i detalj kan fortelle meg hvordan man kan se de alle ( også de nyeste ) episodene av " wheler dealer" , "mythbusters" , og de andre program seriene på nettet

Lenke til kommentar

Nei vel, du har ikke bruk for det. Men de som vet å bruke 40mbit, de klarer det fint selv med en PC i huset.

Prisen går opp med hastigheten fordi folk ønsker raskere hastigheter. Alle gjør det. Hvem vil sitte å vente på at bildene fra ferien lastes ned? Hvis alle tenkte som deg hadde vi enda hatt ISDN i Norge. Med Lyse har iallefall Norge kunnet konkurrere i Europa om internetthastigheter.

Lenke til kommentar
Med Lyse har iallefall Norge kunnet konkurrere i Europa om internetthastigheter.

hva snakker du om :p hvor mange kunder er det lyse har? er det 1 hel prosent av befolkningen?

eks: hvis jeg starter et firma og kobler meg direkte på NIX1 og videreselger internett til mine 10 "kunder"(les venner) og deler en 10gb tilkobling til 10stk. 1gb/1gb vil jeg da kunne påstå at fordi jeg selger 1gb tilgang til internett så har "Norge kunnet konkurrere i Europa om internetthastigheter."?

til sammenligning er jo svenskene er noen lysår foran norge når det gjelder både hastigheter og tilgjenglighet :)

men for å ikke spore helt av her, jeg lurer også på det samme som trådstarter lurer på

Lenke til kommentar

Må svare deg kjapt, siden du faktisk spurte meg.

Lyse har 150.000 kunder, 3% av Norges befolkning. Og Lyse gjør fortsatt at Norge kan konkurrere med Europa. Hva gjør Telenor? Gir dårlige, ustabile linjer til stygge priser i forhold til Lyse og deres underleverandører.

Lenke til kommentar

nå er det 2 forskjellige ting her .

- lavere pris på samme hastighet i forhold til konkurrentene.

- tvinger kunden til å stadig betale litt mere med begrunnelse i at man betaler mindre for større hastighet.

Kunne ikke vi som kunder få velge det selv ?

Det er ikke alle som har bruk for 25 megabit .

Det betyr ikke at man skal ta bort 10 megabit for de som er fornøyd med det.

Det eneste de trenger å gjøre er å redusere pressen på begge hastighetene

hvorfor skal jeg betale for 20 mbit til en litt høyre prise en 10 men samtidig billigere en det 20 mbit opprinnelig kostet.

i realiteten betaler jeg mere uten at jeg kan utnytte noe større hastighet .

Lenke til kommentar

Skal jeg være ærlig, så driter jeg i om Discovery er fjernet. Kanalen har jo blitt ett reklameinfisert høl, og 90% av sendeskjemaet er jo repriser. Greit nok, BBC er forsåvidt mye av det samme, MEN de har noen utrolig gode produksjoner og TOP GEAR!! Å kunne se Top Gear på direkten er igrunnen langt bedre enn Discovery i min bok i det minste.

Når det gjelder problemet ditt, så er vel utvalget relativt magert. Dessverre.

Lenke til kommentar

Er du ikke fornøyd med 25mbit så bytter du leverandør da, er jo ikke verre. Lyse leverer det de leverer, ferdig med det. Klag, eller bytt.

jeg klager bare på Discovery-mangelen jeg.

nå holder alle på med det samme så derfor er det lite å hente ved å bytte leverandør .

man får kanskje mindre topphastighet men må likevel betale det samme for den hastigheten man ender opp med.

poenger er ikke å bytte leverandør da alle gjør det samme , men å la oss som ikke har bruk for stadig høyere minste hastighet kunne beholde den hastigheten vi har samtidig som prisen går ned . så får de som ønsker enda raskere nettlinje velge det også til lavere pris en før.

i realiteten så blir det dyrere da .

Det jeg ikke helt forstår her er hvorfor man tror at absolutt alle har bruk for stadig raskere nett.

jeg kjøper i hvertfall ikke argumentet at alle kundene må øke hastighet for at selskapene stadig kan tilby raskere linjer til de som ønsker det

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Hvor i faen er Discovery HD'en min blitt av nå da? Jeg kjøpte HD-pakken spesifikt for dette for to år siden, og når de nå relanserer Discovery, så gir de ikke en kunde som betaler ekstra kun for dette, denne lille gleden? Piss

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...