Gå til innhold

Z-680 og tilkoblinger


Anbefalte innlegg

Z-680 er vel kvitt suselyden så jeg tror jeg kjøper dette, men det er endel ting jeg lurer på.

 

1. Kan jeg koble til PCen, TV'en og Xboxen min samtidig og få surround på alle tre? Det hadde vert en stor fordel å slippe å koble hver gang da alle tre blir brukt aktivt.

 

2. Kan jeg koble til enda flere ting samtidig? F.eks DVD spiller, flere konsoller i tillegg til de 3 nevnte? (PC, TV & XBox)

 

3. Hva er versjonnummeret på den nyeste Z-680 (Den med uten suselyd)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Z-680 er vel kvitt suselyden så jeg tror jeg kjøper dette, men det er endel ting jeg lurer på.

 

1. Kan jeg koble til PCen, TV'en og Xboxen min samtidig og få surround på alle tre? Det hadde vert en stor fordel å slippe å koble hver gang da alle tre blir brukt aktivt.

 

2. Kan jeg koble til enda flere ting samtidig? F.eks DVD spiller, flere konsoller i tillegg til de 3 nevnte? (PC, TV & XBox)

 

3. Hva er versjonnummeret på den nyeste Z-680 (Den med uten suselyd)

 

Nå har jeg ikke disse høytalerner men har lest lit på dem,alle tre trokke jeg går,men hvis du bruker digital til xbox og analoge til pc,så tror jeg du kan velge på fjernkontrolen source digital/analog men kanskje du kan bruke splitter av forskjelig slag til å koble flere ting sikkert noen som vet.

Lenke til kommentar

Gah!

Dette er spørsmål som det ikke finnes noen direkte svar på, for det spørs om du skal ha souround på alt og hva for tilkoblinger det er på ditt utstyr.

La oss si at din tv har 2xmono ut = stereo, så kobler du det til z-680, da kan du bare koble scart i alt etter hverandre så rutes lyd/bilde ifra det som er igang til tv'n for å så sendes til z-680 i stereo.

 

Det er uendelige kombinasjoner med optisk, coax-digital og stereoplugger for 5.1 souround som går å bruke, du må bare finne det som passer for deg når du vel har alt i hus.

 

Og prøv å få souround ifra tv'n, lykke til! ;) Men Z-680 "jukser" frem det ved hjelp av "effektene".

 

Versjonnummer på mitt sett 1.1.2, det skal være den nyeste kontroll-stasjonen, for det er bare denne de bytter om du rapporterer susing/elektrisk-støy. Et svakt bzz er uansett hørbart pga forsterkeren bak på suben, har jeg hørt. Men dette hører JEG bare om INGENTING annet av elektrisk utstyr står på i rommet, kjøleskapet på kjøkkenet må også av da. :p

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Les HER, du kan koble den til 3 ting om gangen hvis jeg forsto det riktig,

men det jeg lurer på er hvilke kabler skal jeg bruke mellom

lydanlegget (z-680) og lydkortet (Audigy2)? Coax eller digital ledning følger ikke med, bare for enkel tilkobling til pc.

Hvis jeg trenger Coax eller Digital, hvor bør jeg kjøpe det?

Skal nok koble det på Ps2 og Pc-en, helst samtidig.

Lenke til kommentar

Du har 3 forskjellige innganger på Z-680,

- 5.1 analog

- coax

- optisk

 

Jeg har Nforce2 hovedkort og har derfor koblet som følger; coax fra hovedkort, optisk fra dvd spiller og stereo phono plugger fra tv'n og inn på 5.1 analog inngang. Dette fungerer utmerket med DD/DTS fra DVD, DD fra PC'n og Prologic2 fra TV'n som fungerer ok (jukse 5.1)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...