Gå til innhold

Altibox:Discovery Channel ,Animal Planet og TLC forsvinner fra grunnpakken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i følge min lokale leverandør så har altibox på nytt sett seg ved forhandlingsbordet ,

Da jeg ville spørre om hvordan fremgangsmåten for endre på tv abonnementet var fik jeg svar at det var allerede svar på i ticket# (nummer).

mange tall etter # . hva i al verden er det for noe ?

Lenke til kommentar

Tja, høres ut som en standard prosedyre for en helpdesk å få ut standard rutinerte svar i fra alle som er i kontakt med kunden. Det beste ville vært om kundebehandler leste opp i fra saken selv, til deg, eller sendt den til deg på e-post, enn å bare henvise deg til et kryptisk tall.

Alle tallene henviser da til et unikt dokument som svarer på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

Tja, høres ut som en standard prosedyre for en helpdesk å få ut standard rutinerte svar i fra alle som er i kontakt med kunden. Det beste ville vært om kundebehandler leste opp i fra saken selv, til deg, eller sendt den til deg på e-post, enn å bare henvise deg til et kryptisk tall.

Alle tallene henviser da til et unikt dokument som svarer på spørsmålet ditt.

Hvordan kan jeg da lese svaret ?

Jeg har heller ikke funne det på Q&A siden.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Da jeg kom hjem fra jobb i kveld hørte jeg kjente Discovery-stemmer fra stuen.

Det må ha skjedd nylig. Hvis du går inn på portalen, ser du en melding om at kanalene er tilbake.

Jeg vet ikke om dette gjelder alle, men det gjelder i hvert fall meg.

Jeg så det også ( etter at du la ut innlegget dit ).

det pussige var at jeg ikker la merke til det når dekoder og tv ble slått på lit tidligere på kvelden.

Det er jo bare noen dager siden de gikk til nye forhandlinger.

en statussidde fra den lokale leverandøren fortalte at de var i nye forhandlinger og at de så positivt ut.

Jeg hadde ikke regnet med at det gikk så fort

Man kan jo lure på hva altibox har hold på med.

Normalt så går man til forhandlinger i god tid før gammel avtale går ut slik at kundene ville bli valset i god tid ved endringer.

slik var det ikke denne gangen .

Da virker det lit merkelig at når man sette seg til forhandlinger rett etter et brud så er plutselig alt i orden igjen.

Lenke til kommentar

Dette er litt som streiking, man streiker i 2-3 dager, og vips så forhandles det frem et annet resultat enn før streiken :p.

Det spennende nå er hva som skjer med alt materialet som er slettet fra kundenes HD-PVR'er.

heldigvis så har jeg ikke PVR.

Men hvis jeg hadde gjort et opptak som jeg ikke hadde rukket å se så vill jeg ha spekulert på om dette ikke ville ha brut en del forbruker rettigheter.

Da tenker jeg på at altibox ikke ga beskjed om at disse opptakene kunne forsvinne.

Hvis dette ville føre til rettsakt eller komme opp i konfliktrådet så vil nok Altibox argumentere med at man kan gjøre opptakene senere siden Discovery og søsterkanalen sender samme program/episode veldig mange ganger .

problemet blir å finne ut når riktig episode sendes

Så spørsmålet er om det er noen poeng i det heler tatt å ha nonen sak på det .

Hvis man er heldig så vil man oppnå en økonomisk kompensasjon.

Hvis opptakene ikke er fjernet men bare gjort utilgjengelig så burde det ikke være noen stor sak å få dem tilbake.

Det kan god hende at der er en svær jobb men det må altibox ta.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått er det igjen tilgang til tidligere opptak. Intet er slettet, bare gjort utilgjengelig (en må ha abb på kanalen for å få se den).

klagene gikk ut på at tilgjengeligheten til opptakene forsvant da kanalene ble tatt bort.

Da vill det være rart at ikke man fikk tilgang til opptakene når kanalene ble tilbakeført.

Det var ikke snakk om noen ekstra kanaler, men de som all fikk tilgang til gjennom grunnpakken

Lenke til kommentar

Såvidt jeg har forstått er det igjen tilgang til tidligere opptak. Intet er slettet, bare gjort utilgjengelig (en må ha abb på kanalen for å få se den).

klagene gikk ut på at tilgjengeligheten til opptakene forsvant da kanalene ble tatt bort.

Da vill det være rart at ikke man fikk tilgang til opptakene når kanalene ble tilbakeført.

Det var ikke snakk om noen ekstra kanaler, men de som all fikk tilgang til gjennom grunnpakken

Jepp, fått med meg det. Har ikke PVR selv, men skjønner godt de som blir arg når de ikke lenger har tilgang til egne opptak, spesielt siden det helt tydelig er en fullt lovlig ting her i Gnore. Visstnok er dette en teknisk vanskelig ting å få til. Vel, jeg tipper det har mer med hvilken velvilje man har hos Motorola, som har produsert "skiten".

Lenke til kommentar

Jepp, fått med meg det. Har ikke PVR selv, men skjønner godt de som blir arg når de ikke lenger har tilgang til egne opptak, spesielt siden det helt tydelig er en fullt lovlig ting her i Gnore. Visstnok er dette en teknisk vanskelig ting å få til. Vel, jeg tipper det har mer med hvilken velvilje man har hos Motorola, som har produsert "skiten".

Slik jeg har forstått det ( etter å ha hatt en dialog med min lokale leverandør) så defineres PVR som en tjeneste hos Altibox .

Denne tjenesten er avhengig av en spesifikt utgave av dekoderen ( det er nok flere utgaver å velge mellom ) dor å virke.

så egentlig så er det Kun snakk om programvare .

Da burde det streng ta ikke være nødvendig med en spesifikt enhet for å kunne spille av opptakene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...