sinnaelgen Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 i følge min lokale leverandør så har altibox på nytt sett seg ved forhandlingsbordet , Da jeg ville spørre om hvordan fremgangsmåten for endre på tv abonnementet var fik jeg svar at det var allerede svar på i ticket# (nummer). mange tall etter # . hva i al verden er det for noe ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Tja, høres ut som en standard prosedyre for en helpdesk å få ut standard rutinerte svar i fra alle som er i kontakt med kunden. Det beste ville vært om kundebehandler leste opp i fra saken selv, til deg, eller sendt den til deg på e-post, enn å bare henvise deg til et kryptisk tall. Alle tallene henviser da til et unikt dokument som svarer på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 15. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) Tja, høres ut som en standard prosedyre for en helpdesk å få ut standard rutinerte svar i fra alle som er i kontakt med kunden. Det beste ville vært om kundebehandler leste opp i fra saken selv, til deg, eller sendt den til deg på e-post, enn å bare henvise deg til et kryptisk tall. Alle tallene henviser da til et unikt dokument som svarer på spørsmålet ditt. Hvordan kan jeg da lese svaret ? Jeg har heller ikke funne det på Q&A siden. Endret 15. juni 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. juni 2011 Del Skrevet 16. juni 2011 http://www.audiovisuelt.no/artikler/altibox_stiller_til_nettmote_fredag/99199 Sett denne? Nå kan du spørre om alt . Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 16. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2011 (endret) http://www.audiovisu...te_fredag/99199 Sett denne? Nå kan du spørre om alt . nei , men nå har jeg sendt 3 spørsmål det forrige innlegget var mest rettet mot lokal leverandør Endret 16. juni 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 ingen av mine spørsmål ble besvart. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Nå er Discovery, TLC og Animal Planet tilbake i basispakken. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2011 Nå er Discovery, TLC og Animal Planet tilbake i basispakken. når ble det kjent ? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. juni 2011 Del Skrevet 17. juni 2011 Da jeg kom hjem fra jobb i kveld hørte jeg kjente Discovery-stemmer fra stuen. Det må ha skjedd nylig. Hvis du går inn på portalen, ser du en melding om at kanalene er tilbake. Jeg vet ikke om dette gjelder alle, men det gjelder i hvert fall meg. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Da jeg kom hjem fra jobb i kveld hørte jeg kjente Discovery-stemmer fra stuen. Det må ha skjedd nylig. Hvis du går inn på portalen, ser du en melding om at kanalene er tilbake. Jeg vet ikke om dette gjelder alle, men det gjelder i hvert fall meg. Jeg så det også ( etter at du la ut innlegget dit ). det pussige var at jeg ikker la merke til det når dekoder og tv ble slått på lit tidligere på kvelden. Det er jo bare noen dager siden de gikk til nye forhandlinger. en statussidde fra den lokale leverandøren fortalte at de var i nye forhandlinger og at de så positivt ut. Jeg hadde ikke regnet med at det gikk så fort Man kan jo lure på hva altibox har hold på med. Normalt så går man til forhandlinger i god tid før gammel avtale går ut slik at kundene ville bli valset i god tid ved endringer. slik var det ikke denne gangen . Da virker det lit merkelig at når man sette seg til forhandlinger rett etter et brud så er plutselig alt i orden igjen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Dette er litt som streiking, man streiker i 2-3 dager, og vips så forhandles det frem et annet resultat enn før streiken . Det spennende nå er hva som skjer med alt materialet som er slettet fra kundenes HD-PVR'er. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Dette er litt som streiking, man streiker i 2-3 dager, og vips så forhandles det frem et annet resultat enn før streiken . Det spennende nå er hva som skjer med alt materialet som er slettet fra kundenes HD-PVR'er. heldigvis så har jeg ikke PVR. Men hvis jeg hadde gjort et opptak som jeg ikke hadde rukket å se så vill jeg ha spekulert på om dette ikke ville ha brut en del forbruker rettigheter. Da tenker jeg på at altibox ikke ga beskjed om at disse opptakene kunne forsvinne. Hvis dette ville føre til rettsakt eller komme opp i konfliktrådet så vil nok Altibox argumentere med at man kan gjøre opptakene senere siden Discovery og søsterkanalen sender samme program/episode veldig mange ganger . problemet blir å finne ut når riktig episode sendes Så spørsmålet er om det er noen poeng i det heler tatt å ha nonen sak på det . Hvis man er heldig så vil man oppnå en økonomisk kompensasjon. Hvis opptakene ikke er fjernet men bare gjort utilgjengelig så burde det ikke være noen stor sak å få dem tilbake. Det kan god hende at der er en svær jobb men det må altibox ta. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Såvidt jeg har forstått er det igjen tilgang til tidligere opptak. Intet er slettet, bare gjort utilgjengelig (en må ha abb på kanalen for å få se den). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Såvidt jeg har forstått er det igjen tilgang til tidligere opptak. Intet er slettet, bare gjort utilgjengelig (en må ha abb på kanalen for å få se den). klagene gikk ut på at tilgjengeligheten til opptakene forsvant da kanalene ble tatt bort. Da vill det være rart at ikke man fikk tilgang til opptakene når kanalene ble tilbakeført. Det var ikke snakk om noen ekstra kanaler, men de som all fikk tilgang til gjennom grunnpakken Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Såvidt jeg har forstått er det igjen tilgang til tidligere opptak. Intet er slettet, bare gjort utilgjengelig (en må ha abb på kanalen for å få se den). klagene gikk ut på at tilgjengeligheten til opptakene forsvant da kanalene ble tatt bort. Da vill det være rart at ikke man fikk tilgang til opptakene når kanalene ble tilbakeført. Det var ikke snakk om noen ekstra kanaler, men de som all fikk tilgang til gjennom grunnpakken Jepp, fått med meg det. Har ikke PVR selv, men skjønner godt de som blir arg når de ikke lenger har tilgang til egne opptak, spesielt siden det helt tydelig er en fullt lovlig ting her i Gnore. Visstnok er dette en teknisk vanskelig ting å få til. Vel, jeg tipper det har mer med hvilken velvilje man har hos Motorola, som har produsert "skiten". Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Såvidt jeg har forstått er det igjen tilgang til tidligere opptak. Intet er slettet, bare gjort utilgjengelig (en må ha abb på kanalen for å få se den). klagene gikk ut på at tilgjengeligheten til opptakene forsvant da kanalene ble tatt bort. Da vill det være rart at ikke man fikk tilgang til opptakene når kanalene ble tilbakeført. Det var ikke snakk om noen ekstra kanaler, men de som all fikk tilgang til gjennom grunnpakken Jepp, fått med meg det. Har ikke PVR selv, men skjønner godt de som blir arg når de ikke lenger har tilgang til egne opptak, spesielt siden det helt tydelig er en fullt lovlig ting her i Gnore. Visstnok er dette en teknisk vanskelig ting å få til. Vel, jeg tipper det har mer med hvilken velvilje man har hos Motorola, som har produsert "skiten". Slik jeg har forstått det ( etter å ha hatt en dialog med min lokale leverandør) så defineres PVR som en tjeneste hos Altibox . Denne tjenesten er avhengig av en spesifikt utgave av dekoderen ( det er nok flere utgaver å velge mellom ) dor å virke. så egentlig så er det Kun snakk om programvare . Da burde det streng ta ikke være nødvendig med en spesifikt enhet for å kunne spille av opptakene. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Slik jeg husket det så skulle vi få mulighet til å velge flere av discovery kanalen som tilleggskanaler uten å måtte ty til viasatt gull. Jeg kan enda ikke se at de har endret på det. kanskje på tide med et nytt opprør ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå