Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Søppel er penger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter et lite søk på Google har jeg funnet ut at veldig mange renovasjonstjenester er hel-/deleid av kommunen. Dermed kan ikke et slikt selskap gå med en profitt, rett og slett fordi overskuddet går i kommunekassa. Men om ønskelig kan jeg høre med kollegene mine i morgen, se om jeg kan få litt mer informasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen gi en logisk forklaring på hvorfor man skal betale for å få hentet sortert søppel?

Jeg kan forstå at restavfall burde koste noe å hente, men matavfall blir til gjødsel som igjen er penger, plast og papir går rett til gjenvinning.

Fordi offentlig sektor trenger feite summer til seg og sine?

Lenke til kommentar

Kan noen gi en logisk forklaring på hvorfor man skal betale for å få hentet sortert søppel?

Jeg kan forstå at restavfall burde koste noe å hente, men matavfall blir til gjødsel som igjen er penger, plast og papir går rett til gjenvinning.

Fordi det koster penger å behandle avfall? Forresten, "offentlig sektor og sine" er her for oss.

Lenke til kommentar

Fordi det koster penger å behandle avfall? Forresten, "offentlig sektor og sine" er her for oss.

Ikke gi meg det bullkrappet der. De er der for sine egne lønninger og feite permisjoner og pensjoner.

Lenke til kommentar

Ikke gi meg det bullkrappet der. De er der for sine egne lønninger og feite permisjoner og pensjoner.

Så du har aldri mottatt en offentlig tjeneste du, da? Du har aldri opplevd et nivå på velferd som man i svært mange andre land må være rik for å oppleve?

Når det er sagt: jeg er overbevist om at de offentlig ansatte har sin egen agenda. Dette må kontrolleres slik at det ikke løper løpsk.

Lenke til kommentar

Når man betaler for å få hentet avfallet sitt så kan de grådige jævlene som kun tenker på fortjeneste fint få sortere avfallet selv. Det er lagt frem på en slik måte at dette skal være av "hensyn til miljøet", men det er det altså ikke, det er KUN grunnet at enkelte skal ha maksimal fortjeneste, men selvsagt de lydige sauene som kommer med beskyldninger om å være troll eller at "jeg kan håve inn på mitt eget søppel selv" forstår selvsagt ikke dette og vil vel heller aldri forstå det heller som de åndssvake skapningene de er.

Lenke til kommentar

Når man betaler for å få hentet avfallet sitt så kan de grådige jævlene som kun tenker på fortjeneste fint få sortere avfallet selv. Det er lagt frem på en slik måte at dette skal være av "hensyn til miljøet", men det er det altså ikke, det er KUN grunnet at enkelte skal ha maksimal fortjeneste, men selvsagt de lydige sauene som kommer med beskyldninger om å være troll eller at "jeg kan håve inn på mitt eget søppel selv" forstår selvsagt ikke dette og vil vel heller aldri forstå det heller som de åndssvake skapningene de er.

Og der sluttet den sakelige diskusjonen, 3 sider uten å gå til angrep mot alle som er uenige er ikke dårlig...

• Liker 3
Lenke til kommentar

"I 2009 kastet hver nordmann 420 kilo søppel. Litt mer enn halvparten ble sortert ut for gjenvinning, men vi kan bli enda flinkere. Økt sortering og gjenvinning gir tydelig miljøgevinst."

http://www.gronnhverdag.no/nor/Bolig/Soeppel/Kildesortering

Selv om at ikke selskapene direkte får alt av overskuddet så er det fortsatt fortjeneste i det uten at du er i stand til å forstå det.

Alle regnskapene er tilgjengelige, bare å sjekke etter om de gjemmer unna penger fra deg.

Det er interessant å bemerke seg hvor mange som tror at dette dreier seg om meg personlig.

Ferdig med å trolle nå?

Lenke til kommentar

Trolle hva?

Eneste som det faktisk det går ann å tjene på er glass og metall (aluminium), alt annet kildesortering går med tap. Det er ikke penger å tjene på gjenvinne f.eks farlig avfall. Men kildesorteringen gjøres for miljøets skyld og ikke for at noen skal lure pengene ut av deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om at ikke selskapene direkte får alt av overskuddet så er det fortsatt fortjeneste i det uten at du er i stand til å forstå det.

Men du, med dine utallige forklaringer, utregninger og gode argumenter har forstått dette?

Eller, få se nå...

Du har faktisk ingen av delene, kun en mening om at det ligger masse penger i søppel...

Hva med å komme med ett realistisk regnskap som går i overskudd?

Eller i det minste hinte om bedre argumenter enn at "de tjener på det" eller "det er masse penger i søppel"?

Forresten, mener du at du blir angrepet, eller lignende du mener moderator bør gripe inn på, så bruk "rapporter"-knappen, jeg har ikke rettigheter til å gjøre så mye med det.

Samt at jeg har akkurat de samme reglene å forholde meg til som alle andre brukere, så lenge det ikke er i moderator-ærende

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...