Gå til innhold

MSI Gtx 560 SLI eller MSI Gtx 580 Single?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 2 slike som du linket til her http://www.dustinhome.no/pd_5010575579.aspx og de yter ganske mye bedre enn Gtx 560 Twin Frozr II. Dessverre er de vanskelige å skaffe i dag. Hardware.no har testet GB sitt kort her: http://www.hardware.no/artikler/gigabyte_geforce_gtx_560_ti_so/89328 Dette er riktignok 1GHz utgaven, men 950MHz er ikke langt unna og forskjellen merkes ikke i praksis, og sistnevnte er mer stabil generelt. Kjølingen på disse kortene er fantastisk og mine kom aldri over 70 Celsius under folding med 100% load 24/7. Når det er sagt så er Gtx 560 Twin Frozr II veldig bra kort også, men gir altså betydelig lavere ytelse enn kortet hos Dustin.

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha det beste GTX 560 Ti kortet så er det Hawk versjonen til MSi, klokket til 950 mhz fra fabrikk med twin frozr III kjøler. De fleste klarer å klokke dette til rundt 1025-1080 MHZ, så det er ganske heftig fra fabrikk.

 

Det koster dog 200kr mer enn standard versjonen.

Endret av Sphio
Lenke til kommentar

Om du har pengene ville jeg heller gått for 2 MSI GTX 560 Ti HAWK. (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632031) Dette er en nyere utgave av GTX 560 fra MSI som kommer med "Twin Frozr III". De er altså litt raskere, har litt bedre kjøling og overklokker helt fantastisk sammenlignet med "Twin Frozr II".

 

Med det sagt vet jeg om flere på disse forumene som alltid vil anbefale å gå for 1 korts-løsning over 2 kort, og de har flere gode argumenter. SLI/crossfire fungerer langt ifra alltid perfekt, bruker mere strøm, har mere støy, kan ikke alltid brukes optimalt av alle programmer. Du bør også tenke på at om du trenger litt bedre ytelse om 1-2 år kan det være fint å ha muligheten for å slenge på et til 580 kort. Om du går for 560 SLI nå kan ikke det utvides med enda ett (560 støtter ikke 3-veis SLI).

 

Men uansett hva du går for, enten det er 2x MSI 560 "Twin Frozr", 2x MSI 560 HAWK eller 1x MSI 580 Lightning så får du helt sprø ytelse som vil kunne dra alt av spill på absoloutt max med god fps så det holder.

Endret av MrConfusion
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvilke problemer SLI byr på, så jeg skal ikke uttale meg noe om dette.

 

Derimot kan jeg skryte varmt av GTX580! Kortet drar alle spill jeg har kastet på det som f.eks. Metro 2033, Crysis 2 og Just Cause 2. Driverene til kortet er stabile som fjell, problemfritt kort :thumbup:

 

Edit: TT88 opplyser feil; GTX 580 støtter 3D Surround = 3 Skjermer

Endret av Zamzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit, my bad

 

Edit: Er du sikker? Quote fra denne tråden.

NVIDIA 3D Vision, 3D Vision Surround Ready NVIDIA 3D Vision brings a fully immersive stereoscopic 3D experience to the PC. Expand your games across three displays in full stereoscopic 3D for the ultimate “inside the game” experience with the power of NVIDIA 3D Vision and SLI technologies. NVIDIA Surround also supports triple screen gaming with non-stereo displays.

 

Must run SLI to support 3 monitors.

Endret av TT88
Lenke til kommentar

Og hvorfor vil det være dumt å kjøre SLI ?

 

Om kortene holder en stabil grad, og har go ytelse i spill, så er vel dette ikke et problem?

Microstutter er en ting som kan nevnes:

http://www.youtube.com/watch?v=tPNrT0AGjfE

 

Jeg har selv prøvd SLI, det ser flott ut på papiret med average fps på 65, men når du prøver å spille dette merker man fort at microstutter ødelegger opplevelsen fullstendig med en gang du får et lite fall.

Og så har man driverstøtten som er for å være helt ærlig horribel. Det tar flere uker før et spill blir spillbart, i noen tilfeller er det fortsatt grafiske feil i spillet rent fordi det er SLI.

 

Og så har man screen tearing som sees mye oftere med SLI, så du kan velge mellom vsync + input lag eller screen tearing.

 

SLI er flott på papiret, men i bruk er det langt fra brukbart. Om du ikke er kjent med disse problemene har du aldri prøvd SLI skikkelig.

 

SLI er kun for benchmarking.

 

EDIT:

Nvidia 3D kan kjøres på et grafikkort.

Nvidia Surround krever SLI, men om du vil spille over flere skjermer burde du kjøpe AMD-kort som har mer VRAM og overlegen flerskjermstøtte. GTX 560 Ti SLI blir uansett flaskehalset kraftig av bare 1GB VRAM på slik oppløsning.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...