larsvegaz Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei. Jeg er på utkikk etter en laptop til litt surfing, film, kanskje litt spill. En lett kjekk liten pc. Sett på 13.3-14t La litt vekt på batteri kapasitet Prisklasse tittet jeg fra 5000-7000 Det var et veldig stort utvalg, jeg fant 2stk som jeg syns var fine. Acer Aspire TimelineX 3830TG 13.3"HD LED http://www.komplett.org/k/ki.aspx?sku=630931#extra Toshiba Satellite R830-13D 13.3" HD LED http://www.komplett.org/k/ki.aspx?sku=635490#extra Setter pris på tilbakemeldinger og tips mvh lars Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Velkommen til forumet! Om du skal ha noe som helst spilling er Toshiba maskina utelukka da den ikke har dedikert grafikk. Acer maskina vil det meste fint kunne spilles med low/mid settings Lenke til kommentar
larsvegaz Skrevet 9. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2011 Takker for tilbakemelding, det var et viktig punkt du fremhevet. Er det noen andre maskiner i denne prisklassen som er og anbefale ? mvh -lars Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 asus n43sn http://www.dustinhome.no/pd_5010551997.aspx Har hørt at mange som sier at kvaliteten på acer er dårlig mens asus er den beste. Lenke til kommentar
larsvegaz Skrevet 18. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2011 Asus n43sn Så kjekk ut den. litt tyngre en det jeg hadde tenkt meg, men begyner og se bort fra dette nå. Kommer til og bli en pc jeg bruker mest på hytta og noen reiser, kjekt og surfe litt samt spille og se filmer. Har faktisk vurdert en 15t også. Ser det er en del om har dårlig batteri kapasitet. Kjekt og ha litt når man sitter på tog fra Oslo til Stockholm. Oppsummering 13,3-15.6t Ønsker batteri 5t + bruk: film,surfing samt litt spill via steam. pris: helst 5000-6000kr kan hoppe opp til 7000kr, meen skal jo ha ny stasjonær til høsten =) mvh lars Lenke til kommentar
Mistrael Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 (endret) Vel hvis du vurderer 15"ere, så vil jeg anbefale ASUS N53SV Billigste full HD skjerm med sandy bridge som jeg har sett. (og ja du kommer til å elske å ha full HD) USB 3.0, 7200 RMP harddisk og greit skjermkort. Virkelig en fremtidsrettet maskin som vil holde lenge. Skal du bruke den mye til film og spilling er det veldig greit å ha en 15". Asus reklamerer med 5 timers batteritid, men HER er nå uansett en test av maskinen. De fikk 4 og en halv time ut av batteriet og mye skryt! (det eneste de trekker for er at den de testet ikke hadde full HD, men det har den versjonen av maskinen jeg linka til) Men etter å ha lest gjennom postene dine to ganger, så virker det som du er litt uenig med deg selv hva du egentlig vil ha Derfor spør jeg: Trenger du egentlig noe stor spill bærbar? Tenker på hvis du har planer om å kjøpe stasjonær til høsten uansett. Synes også n43sn er litt tung til å være på den størrelsen. Hvis du først vil ha en mer portabel maskin, ville jeg personlig holdt meg til en lett 13". Men smaken er som baken som de sier. Du bør jo tenke på hvor viktig portabilitet er for deg. Er det ikke så viktig ville jeg definitivt gått for 15"eren ovenfor hovedsaklig pga skjermoppløsningen. Er det viktigere med noe lett å ha med på reisefot (som det kanskje er pga du får stasjonær snart?) - så er det ikkje så voldsomt mange valg av 13"ere, under 7k, med grafikk kort og sandy bridge per dags dato. U31SD og 3830TG . Jeg er ikke personlig noen stor fan av Acer, selvom de tilbyr deg de beste specsene her. Men også her er det så utrolig mange forskjellige meninger. Kjenner mange folk som elsker Acer og kjenner like mange som hater det. Beste er egentlig å prøve å trykke på en i en butikk, og se om du får "feelingen". Uansett, tenk litt på hvor stort utbytte du egentlig får av skjermkort, størrelse og vekt før du bestemmer deg! Lykke til Endret 19. juni 2011 av Mistrael Lenke til kommentar
larsvegaz Skrevet 19. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2011 Hehe litt uenig, tja litt usikker er man jo når man ikke vet helt hva som finnes, er nok heller ikke helt oppdatert på pc i disse dager. Har vel konkludert med at jeg vil ha en 13.3-14t. Som gjerne beholder egenskapene med spill,surf og film. Etter det jeg har sett er det stort sett TimelineX serien som byr på det jeg tittet etter. Acer Aspire TimelineX 3830TG 13.3 Ser ut som en fin maskin. ASUS N43SN CI5 2.3 4GB/500 GT550M 14. Litt tyngre litt bedre skjermkort etter det jeg kan skjønne. Noen andre i denne klassen ? Noen som har noen possitive og negative ting om disse de har lyst til og kommentere ? Så langt takker jeg for alle tilbakemeldinger. mvh lars Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 20. juni 2011 Del Skrevet 20. juni 2011 Det var et veldig stort utvalg, jeg fant 2stk som jeg syns var fine. Acer Aspire TimelineX 3830TG 13.3"HD LED http://www.komplett.org/k/ki.aspx?sku=630931#extra Jeg kan til en viss grad svare for denne Acer'en. Har den selv. Riktignok bare hatt den noen få dager, men passer meg helt ypperlig. Rask og pålitelig, godt batteri. Til spilling har jeg ikke fått testet den særlig, bortsett fra en liten flytur i Flight Simulator X. Det fungerte helt fint. Noen intensiv testing av den har det ikke blitt tid til, men føler meg absolutt fortrolig med den. Mye for pengene. Lenke til kommentar
larsvegaz Skrevet 20. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2011 Da har man bestilt seg en 3830TG. Takker for tilbakemeldingene jeg har fått, valgte meg en 3830TG grunnet jeg orket ikke lete mere og den hadde jo det meste jeg så etter . Mvh Lars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå