jonashovland Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei. Jeg var så heldig å komme opp i Norsk muntlig eksamen. Nå har jeg fått en oppgave som går ut på å beskrive Helter og Anti-helter med eksempler. Det jeg lurer på er hva er egentlig en anti-helt? Er anti-helten han som holder seg litt unna, litt bekjeden og så til slutt ender opp med å vinne, hvis dere skjønner hva jeg mener.. Skulle gjerne hatt svar innen klokken 3 i morgen. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Antihelt Fra Wikipedia, den frie encyklopedi En antihelt er en viktig person i en handling, som regel hovedpersonen, som mangler en eller flere av de egenskapene som en tradisjonell helt har, f.eks. mot, styrke, måtehold, kjærlighet, godhet og/eller evnen til å dømme rettferdig. En antihelt kan også karakteriseres ved hans bruk av uheroiske metoder for å nå fram til et mål. Han kan f.eks. gå inn for tortur av "de onde" for å få oppfylt et "godt" mål. Jack Bauer fra TV-serien 24 og Dexter Morgan fra TV-serien Dexter er eksempler på antihelter. I visse sammenhenger er det lettere for mottakeren å identifisere seg med antihelter enn de tradisjonelle heltene. Lenke til kommentar
jonashovland Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 En ikke ønsker å bli en helt, men automatisk sett blir en liten helt, pga. det han har gjort i fortiden? For eksempel TV-serien Dexter. Han er en massemorder, men han dreper tyver og kjeltringer. Er dette en anti-helt, da? Er jeg på riktig spor, eller er jeg på bærtur? Lenke til kommentar
Solid Snail Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Han er helten i serien, men ikke er god. Som f.eks Shrek som hatet alt og alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå