spamex Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hei Jeg har lyst til å sette meg ned og se noen bra 2. verdenskrig filmer, men vet ikke om særlig mange. Gjerne lage i dette tusenåret. Har sett Valkyrie, Iwo Jima, Thin red line, Save private ryan og flag of our fathers. Noen tips? Mvh VenaTio Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Hva med the way back (fra 2010) eller schindlers liste (sikkert feilskrevet..) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Der Untergang? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 The pianist pearl harbor (så du ikke nevnte den) Lenke til kommentar
spamex Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 The pianist pearl harbor (så du ikke nevnte den) Sett begge, men lenge siden så glemte de Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Ahh. Vell, skulle du blitt fanatisk har jo wikipedia en flott liste for deg: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_World_War_II_films Edit: Kom akkurat på Max manus, meget flott film, min favoritt fra WWII Endret 8. juni 2011 av Notelitten Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Band of brothers er fin, selvom det er en miniserie da, men er absolutt å anbefale Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Band of Brothers og The Pacific er vel et must. Lenke til kommentar
Melissa Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Av nyere filmer må jeg si at jeg liker Max Manus og Inglourious Basterds. Ellers er jo Schindler’s List og Das Boot obligatoriske. Saving Private Ryan er også en film jeg liker ganske godt. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Du går jo glipp av de beste filmene viss du bare skal ha fra ca. 2000 tallet City of life and death, ikke 100% WW2, men satt til 36 i Sino Japanske krigen. Lenke til kommentar
spamex Skrevet 8. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2011 Du går jo glipp av de beste filmene viss du bare skal ha fra ca. 2000 tallet City of life and death, ikke 100% WW2, men satt til 36 i Sino Japanske krigen. Vis du mener at de beste er før 200 tallet, så kan du gjerne si noen eldre Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 De to beste er The Longest day og A bridge too far. The lognest day er noe foreldret, fra 1962 og svart hvit. krigssenene er ikke like intense som moderne krigsfilmer, den klassike blir skutt og holder seg om hjertet før de faller om osv. Men den viser D-Dagen fra alle sider, Tysk, Engelsk, Amerikansk og ja selv Fransk. Alle snakker sitt språk ikke noen tyskere som snakker engelsk med tysk aksang. Deter noen fantastiske sener i filmen, som når franske commandoer angriper en landsby og du ser de stormer over gatene osv. A Bridge Too far er enkelt og greit beste krigsfilm laget, Fra 1978 den er episk på et nivå ikke sett siden, Viser Operation Market Garden, fremdeles er action ikke fult så intens som Band of Brothers eller Saving private ryan, men den er langt mer intens enn Longest Day, filmen har flere store action sener, som er høyst realistiske. igjen ser du slaget fra både amerikansk, britisk og tysk side. Du ser fallskjerm hopp med tusenvis av hoppere osv. Du ser et angrep over en bred elv med mye faenskap. Andre gode filmer er Big red one, flott film fra 1980 Så har du krigsfilmer som ikke er helt krigsfilmer, men action filmer satt til WW2, de tre beste i denne kategorien er Kellys Heroes, Guns of navarone, og ikke minst Were Eagles Dare(den filmen Eastwood dreper flest folk) Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Enemy at the gates er jo bra handler om slaget ved Stalingrad eller Tungtvannsfilmen. Gammel men god Endret 11. juni 2011 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå