Gå til innhold

Byttet kjøler => Skjermen er svart

Ravis

Anbefalte innlegg

Har nok tabbet meg skikkelig ut.... Jeg skulle bytte ut min Taisol CGK kjøler med Silent Breeze, sette inn Firewire kort + støvsuge. Her er hva jeg gjorde fra A til B: Støvsugde med min lille minikost, tok ut skjermkortet og skrudde ut viften og støvsugde der også. Satte inn FW kortet, tok ut minnebrikkene for bedre å komme til kjøleren, tok ut denne, rengjorde kontaktflaten med rødsprit, satte på Breeze'en. Her gjorde jeg feil, for jeg oppdaget(klønete som jeg er :oops: ) ikke at den ikke satt skikkelig på. Denne har jo bare to hull på hver side til å feste seg til CPU enheten og jeg satte den på litt rotert med det resultat at den ikke satt nedpå skikkelig. Når jeg så startet opp kom aldri det vanlig høye pipet og skjermen var sort. Det kom aldri noe tekst opp på skjermen. Jeg tok kjøleren av igjen og det var da jeg oppdaget at den ene av de to "myke" enhetene var svidd p.g.a feilplasseringen. Jeg antar at CPU'en nå er ødelagt. Bør jeg likegodt bare bestille ny eller har jeg noen annen måte å feilsøke på? Jeg har forsikret meg om at minne + skjerkort sitter skikkelig på plass.

AMD Athlon 1.4Ghz

Asus A7M266 hovedkort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
svidde ting i dataen betyr vanligvis at det ikke kommer til å funke lenger.

Takker for svar.

Det som var svidd var en av de to "putene" under kjøleren. Kanskje er CPU'en også er svidd innvendig? Ser litt misfarging rundt to av hjørnene...

I så fall: Passer AMD Athlon XP2200+ 1.8GHz, Socket A

266Mhz Bus, 384Kb, Thoroughbred på mitt hovedkort(A7M266)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...